Cine plateste monitorizarea Outdoor? Buget de 45.000 Euro si munca neplatita in folosul clientului.
Vineri, 22 Iunie 2012

 (Adplayers, Iulian Toma) A fost nevoie de mai bine de 10 ani pentru ca majoritatea jucatorilor sa se reuneasca anul trecut sub umbrela BRAT pentru a furniza astazi date despre cine si cat cheltuie in publicitatea outdoor din Romania.

Monitorizarea Outdoor (MIP OOH) n-a costat mult daca luam in calcul doar bugetul de 45.000 euro pentru acoperirea costurilor de operare. Cand te gandesti insa ca nici macar 1 euro nu este luat in calcul pentru volumul de munca prestat de furnizorii de outdoor pentru a oferi cheltuielile cu propriile panouri, bugetul este greu de cuantificat.

„Cred ca cel mai greu lucru a fost sa convingem toate companiile furnizoare de media outdoor sa ofere date in formatul standard agreat de toti participantii la studiu”, este de parere Arina Ureche, director general la Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

Oficialul a declarat pentru adplayers ca intregul proiect de monitorizare a avut un buget de 45.000 de euro la care se adauga volumul de munca al furnizorilor pentru a raporta cheltuielile in propriile retele outdoor.

Cine plateste?

Potrivit managerului BRAT, pe langa efortul propriilor monitorizari, fiecare dintre cele noua companii furnizoare de outdoor participante contribuie cu 900 euro la bugetul cercetarii, in timp ce agentiile de media si publicitate primesc datele in schimbul unei taxe de 3,900 euro pe an.

Clientii de publicitate care nu beneficiaza de date prin intermediul unei agentii pot apela la BRAT pentru analiza monitorizarilor outdoor contra unei taxe a carei valoare depinde de tipul sau perioada de investigatie a rapoartelor.

„Investitorii in media care nu beneficiaza de serviciile de analiza outdoor ale unei agentii, pot achizitiona si in nume propriu datele de monitorizare ale publicitatii OOH, in schimbul unei taxe anuale, sau in functie de rapoartele periodice solicitate”, a mai spus directoarea BRAT.

Presa, Radio, Internet, OOH. Raportari integrate. Fara TV.

Pe langa raportarea cheltuielilor outdoor pentru categorii de piata, clienti sau produse, probabil unul dintre cele mai importante beneficii ale cercetarii este posibilitatea integrarii cu celelalte raportari ale cheltuielilor in publicitate – presa, radio, internet – din care doar televiziunea lipseste.

Altfel spus, nici in anul de gratie 2012, adica la 22 de ani de publicitate postdecembrista, nu avem inca integrate rapoarte care sa cuprinda si cheltuielile televiziunii, doua treimi (200-220 Mil. euro) din totalul cheltuielilor de publicitate in publicitate din Romania (320-350 mil. euro net, estimare adplayers).


PUBLICITATE: