Mobile marketing de la "markeri vizuali" la NFC. Subtire, subacvatic sau proiector?
Luni, 05 Martie 2012

Scurt overview Mobile World Congress Barcelona 2012, 
de Maia Novolan , Managing Partner al companiei de comunicare digitala Syscom Digital.

Viitorul va sta in interconectivitate si mobilitate. Consumatorii vor dori case inteligente, masini adaptate soferului, sisteme de plata, videotelefonie, directionare asistata si multe altele - insa toate acestea la (inde)mana lor, prin telefonul mobil sau alte solutii mobile. Este discursul catre care converg toate speech-urile vorbitorilor industriei mobile de la Mobile World Congress Barcelona 2012.

Aglomeratie mare: 1.400 expozanti, 67.000 vizitatori, cu 15.000 mai multi decat in 2011

Desfasurat saptamana trecuta ( 27 februarie – 1 martie), cel mai mare eveniment din industria comunicarii mobile a inregistrat 67.000 de vizitatori din 205 tari (foto), cu aproximativ 15.000 mai multi ca anul trecut. Editia din acest an a Mobile World Congress a avut un numar de 1.400 de expozanti, un catalog de 450 de pagini (cantarind peste 2 kg !!!) si un cont bancar al organizatorilor cu siguranta mult mai gras decat cel de anul trecut.

In premiera la evenimentul din acest an, Romania a fost prezenta cu sapte expozanti, companii din domeniul productiei de device-uri mobile si software. Mobile World Congress Barcelona 2012 a pus un accent considerabil pe tehnologia de varf adresata retelelor si operatorilor de telefonie. Evident, lupta pentru suprematia pe podiumul device-urilor continua, fiecare producator alegand sa scoata in evidenta feature-uri unice in moduri cat mai atractive. Cum a vazut evenimentul un om interesat de servicii de marketing pe mobil? Iata cateva dintre noutatile editiei din acest an:

Mobile. De la cel mai subtire, la subacvatic sau proiector.

Fujitsu, cu al sau model ARROW declarat „cel mai subtire telefon din lume”, ne demonstreaza ca telefonul este waterproof (pana la 30 de minute) expunandu-l in acvarii sau facand demonstratii pe viu cu tableta (foto).

Samsung ataca segmentul de end-user business cu un nou model al telefonului Galaxy Beam cu proiector ce permite afisare de continut multimedia pe un ecran mare. Huawei se lauda cu cel mai rapid smartphone de pe planeta.

HTC, ramane un pol de atractie: la forumul de bun-venit, coada la intrare in standul lor semana cu cea de prin anii ’80, cand „se bagau” portocale la Bucur Obor J. Incolonati, la standul HTC asteptau sa intre aproape 200 de persoane in orice moment al zilei. In premiera au fost prezentate dispozitive (nu mai mari decat un mini DVD) cu ajutorul carora poti vizualiza, de oriunde ai fi, pe telefon sau pe tableta, programele TV de la tine de acasa. Nu ai nevoie decat de 2 conexiuni de Internet: una acasa si alta pe telefonul mobil.

Tehnologiile. De la „markeri vizuali” la Near Field Communication

De mentionat ar fi si tehnologiile care utilizeaza in materialele publicitare asa numitii „markeri vizuali”. Pentru publicul larg din intreaga lume care abia intelege conceptul de QR code, tehnologia markerilor vizuali este totusi mult prea noua pentru aplicatii la scara larga.

Asa cum spuneam pe la sfarsitul anului 2011, tehnologia NFC (Near Field Communication) castiga teren in industria de profil. La editia din acest an, si-a facut prezenta inca de la intrare. Practic fiecare persoana care a pasit intr-o incinta a primit un card cu cip NFC integrat in care sunt encodate datele de identificare ale acesteia (nume, compania, domeniul, tara, email, telefon etc). Ulterior, orice vizitator care detine un telefon cu NFC integrat, citeste si salveaza informatia encodata in card prin simpla apropiere a acestuia de cardul-legitimatie al unui participant.

Desi s-au lansat multe terminale cu facilitati NFC, rata de penetrare ramane inca mica, fapt care poate fi explicat probabil si de lipsa unei aplicatii prectice din lumea reala cu grad mare de utilizare pentru consumatori. Cum acesta a fost unul dintre subiectele preferate, la sfarsitul anului vom putea spune daca 2012 a fost (sau n-a fost :), anul NFC-ului.

Castigatorii Global Mobile Awards, competitie care premiaza categoriile de servicii importante din punctul de vedere al consumatorilor, au fost urmatoarele: Best smartphone – Samsung Galaxy S II, Best feature phone – Nokia C3-00, Best manufacturer – Samsung, Best Mobile Tablet – Apple iPad 2, Best Mobile App for consumers – Angry Birds Rio, Best App – alegerea juriului – WhatsApp, Best consumer Mobile Service – Google Maps for Android.

 Mai mult in Mobile Marketing


PUBLICITATE: