AdPlayersLIVE RoNewMedia: "Primul an in care am inregistrat venituri cu sapte cifre in euro" Dragos Stanca, Realitatea Catavencu
Marti, 11 Noiembrie 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Cu putin timp inaintea inceperii RoNewMedia, eveniment ce se desfasoara astazi incepand cu ora 11.00 la JW Marriot din Bucuresti, Dragos Stanca (foto, dreapta), seful diviziei de new media Realitatea Catavencu, explica motivul care a facut ca un grup de 7 editori online sa iasa din Trafic.ro, sistemul de masurare a traficului de vizitatori pe internet oferit de NetBridge.

 

„O decizie fireasca de business”, dupa cum spune oficialul Realitatea Catavencu, trust care cheltuie in acest moment aproximativ 10.000 de euro pentru masurarea traficului de vizitatori pe online cu SATI. Sistemul de masurare independent oferit de BRAT este pus la treaba sa atraga insa „venituri cu sapte cifre in euro” din Internet, potrivit lui Dragos Stanca, managerul diviziei new media dand astfel de inteles ca este vorba de venituri de peste 1 Milion de euro.

 


AdPlayers: Cum ati decis iesirea din trafic? V-ati intalnit toti editorii la o cafea si ati hotarat asta, sau cum?

Dragos Stanca: Discutia noastra a pornit inca de la inceputul anului. Toata lumea a fost convinsa de evidenta faptului de a nu mai folosi duble masuri in ceea ce priveste traficul pe Internet al site-urilor membre in BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor n.r.).

 

Legat de moment, au fost mai multe discutii, si nu neaparat un cadru formal, sau vreo intalnire masonica pe Internet ci discutii amicale in jurul celorlalte teme ale Departamentului de Internet (DI) din cadrul BRAT.

 

Practic momentul este dat de concluzia la care am ajuns, aceea ca la un an de la lansarea SATI, sistemul de masurare a fost suficient testat si imbunatatit astfel incat sa poata reprezenta un etalon credibil si indiscutabil pentru masurarea traficului pe internet. Prin urmare, fiind si perioada discutarii bugetelor de publicitate pentru anul viitor, momentul a fost considerat de toti semnatarii drept unul oportun.

 

Repet insa, de oricete ori am ocazia, ca decizia noastra nu este in masura sa afecteze trafic.ro, ci este vorba de o decizie logica, fireasca de business. Altfel, ar fi ca si cum am fi de acord ca o televiziune ar detine un sistem de masurare a audientei TV si pentru celelelate televiziuni. Miscarea noastra este un pas firesc spre normalizare privind masurarea audientei si in mediul Online.

 

Personal consider Trafic.ro un instrument profesional foarte bun care a contribuit la cresterea pietei Online si la profesionalizarea ei. Nu am niciun repros de adus Trafic.ro si nu am luat, prin iesirea din acest sistem de masurare, vreo masura indreptata impotriva trafic.ro. Dealtfel acest lucru il va mai discuta astazi in cadrul RoNewMedia si Orlando Nicoara, General Manager la MediaPro Interactiv.

 

AdPlayers: Ce inseamna iesirea din trafic a site-urilor Realitatea Catavencu in termeni de numar de site-uri, vizitatori, pagini?

In acest moment avem 12 site-uri care in termeni de masurare trafic inseamna circa 2,5 Mil vizitatori absolut unici, o cifra pozitiva, la care vom mai adauga si alte site-uri in perioada imediat urmatoare.

 

AdPlayers: Cati bani investeste investesc site-urile din grupul pe care il reprezentati in SATI?

La numarul de site-uri pe care il avem in acest moment, investitia noastra in SATI se ridica la aproximativ 10.000 EUR pe an. SATI are cateva costuri fixe, la care se adauga costuri variabile in functie de numarul de editori inscrisi in sistemul de masurare si site-uri inscrise. Aceste costuri sunt dependente de numarul vizitatorilor unui site, dar scad proportional cu cresterea numarului de editori inscrisi in sistem.

 

AdPlayers: Ce urmari imediate are decizia voastra de iesire din Trafic, in favoarea SATI?

Agentiile de media serioase fac oricum planning pe baza SATI - traficul public oferit de Netbridge fiind mai degraba pentru o categorie publica  de oameni: clienti directi, jurnalisti, alti interesati de traficul de vizitatori ai unui site. Din acest punct de vedere nu cred ca bugetele vor fi afectat in vreun fel – pozitiv sau negativ, ci va depinde de calitatea site-urilor, performanta de vanzari si altele. Cred ca lucrurile vor merge cel putin la fel de bine si in continuare.

 

AdPlayers: Am vorbit de investitii in SATI pentru atragerea de venituri din publicitatea online. Despre ce venituri vorbim la sfarsitul lui 2008 pentru siteurile din grupul Realitatea Catavencu?

Pot sa spun ca fost primul an in care am inregistrat venituri cu sapte cifre in euro. Vorbind acum si de divizia de new media autonoma, vanzarea de publicitate online care era considerata pana acum un venit marginal, a inceput sa nu ma fie perceput drept un venit marginal.

 

Per langa asta vorbim de venituri din servicii, iar autonovo.ro ( n.r. recent lansat) este un exemplu foarte bun, adjobs de la Iqads - un alt exemplu, practic publicitatea online nu este singura sursa de venit pentru business-ul de Internet: ne dezvoltam foarte tare si in zona serviciilor, in cea de evenimente, proiecte speciale si altele.


PUBLICITATE: