Catena, Profi, Kaufland, Penny si Dr. Max in Top 5 cele mai vizibile branduri monitorizate in saptamana 13-19 martie 2023. Cercetare mediaTRUST.
Vineri, 24 Martie 2023

 

Parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST Romania, compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai indelungata experienta pe piata si cel mai vast portofoliu de client din Romania

AdPlayers, info

Parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST Romania, compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai indelungata experienta pe piata si cel mai vast portofoliu de clienti din Romania, a realizat topul saptamanal al celor mai vizibile branduri la TV, radio si presa scrisa, in perioada 13-19 martie 2023, analizand peste 14.000 de reclame din presa scrisa, radio si TV.

Cu 2.875 de reclame difuzate, Catena a ocupat prima pozitie in topul celor mai vizibile branduri la TV si radio. Pe locul doi s-a clasat Profi, cu 2.558 de reclame si un Rate Card estimat la 2,55 milioane de euro, in timp ce Kaufland a ocupat pozitia a treia cu 2.472 de reclame si un Rate Card estimat la 2.3 milioane de euro.


Printre celelalte branduri prezente in top se numara Farmacia Dr. Max, care a ocupat locul patru cu 2.222 de reclame, urmata de Penny, care a inregistrat 1.779 de reclame.

Distributia reclamelor pe canalele media arata ca notorietatea brandurilor se construieste preponderent pe posturile TV si radio. Niciunul din brandurile din top 5 nu s-a promovat in presa scrisa, ceea ce indica faptul ca acestea au adoptat o strategie de promovare diferita sau ca au ales sa isi concentreze eforturile de marketing pe alte canale de comunicare.  Daca analizam campaniile primilor 10 investitori in publicitate, un singur advertiser, LIDL, a folosit in saptamana analizata presa scrisa pentru a-si comunica mesajele.


Distributia reclamelor pe medii de difuzare

In perioada monitorizata, Catena, Profi si Farmacia Dr. Max s-au numarat printre cele mai active branduri in ceea ce priveste publicitatea difuzata la TV. Conform datelor furnizate de MediaTRUST, Catena a avut un total de 2.836 spoturi la TV iar cele mai multe difuzari au fost la postul TVR 1, 438 de spoturi publicitare, in timp ce Profi a inregistrat cea mai mare vizibilitate la posturile ZU TV si B1TV, cu 326 si, respectiv, 272 de reclame.

Farmacia Dr. Max completeaza podiumul, inregistrand 1.670 spoturi la TV, cele mai multe difuzari fiind la postul B1TV, cu 192 de spoturi publicitare si la postul Antena 3CNN, cu 185 de spoturi publicitare.

Kaufland a avut 1.602 spoturi difuzate la TV iar reclamele Penny au aparut la TV de 1.490 ori, cele mai multe fiind la N24 si B1TV, 261 respectiv 205 spoturi.

In acelasi timp, la radio, Europa FM a fost postul care a difuzat cele mai multe reclame ale Kaufland, 130 de spoturi publicitare, din totalul de 870 spoturi la radio. Kiss FM a difuzat 96 spoturi ale Farmaciei Dr. Max in timp ce spoturile Penny au fost difuzate cel mai des la Kiss FM – 70 spoturi. Cu un total de 289 de spoturi difuzate la radio, Penny ocupa pozitia a treia in topul celor mai active branduri la radio. Spoturile Profi s-au difuzat pe doar 2 posturi de radio, Europa FM si Kiss FM, un total de 150 spoturi in saptamana 13-19 martie. Catena inchide topul, cu 39 spoturi la radio.

Analiza saptamanala arata ca brandurile Catena, Profi si Kaufland sunt cele mai vizibile in media in aceasta perioada. Studiul este un barometru al modului in care brandurile isi promoveaza afacerile si ofera o imagine clara a mediului publicitar in momentul actual.

Metodologie

Raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 14.114 reclame difuzate in intervalul de timp 13 – 19 martie 2023, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale. Prin intermediul aplicatiei admonit, mediaTRUST prezinta cele mai vizibile branduri in media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Pentru masurarea impactului (audientei) materialelor incluse in studiile mediaTRUST sunt folosite datele de audienta furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparita), ARA (pentru radio) si metode proprietate mediaTRUST in cazul mediului online (inclusiv Social Media). Datele de audienta si demografice se refera la numarul de telespectatori pentru toate aparitiile televizate, fiind luat in calcul publicul comercial.

Infiintata in 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST Romania, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai indelungata experienta pe piata si cel mai vast portofoliu de clienti. Compania ofera clientilor sai acces la informatiile aparute zilnic in mass media (presa scrisa, online, radio si TV) din 15 tari din Europa Centrala si de Est. Din 2004, compania este membra a organizatiei internationale de elita FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar in 2014 a devenit membra BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia) si ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor).

Mai mult in Monitorizare, Cercetare, Research, AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: