7 din 10 romani vor sa reduca risipa de energie pentru a-si optimiza costurile la utilitati. Reveal Marketing Research pentru Romania Eficienta.
Vineri, 17 Noiembrie 2023

In perceptia romanilor, eficienta energetica este asociata in cea mai mare masura cu costurile utilitatilor (21%), confortul personal (18%) si sanatatea individuala (17%).

AdPlayers. info

Reveal Marketing Research a realizat pentru Romania Eficienta un studiu reprezentativ la nivel national in randul locuitorilor din mediul urban, pentru a afla daca si ce solutii au identificat si implementat romanii pentru a eficientiza consumul de energie comparativ cu anul precedent, in contextul in care asistam la o crestere semnificativa a preturilor utilitatilor.

In perceptia romanilor, eficienta energetica este asociata in cea mai mare masura cu costurile utilitatilor (21%), confortul personal (18%) si sanatatea individuala (17%).

Principalele concluzii

Principalul factor care ii determina pe 7 din 10 romani sa fie mai atenti la energia consumata este pretul acesteia/

70% dintre romani considera ca principalul avantaj al unei locuinte eficiente energetic este economisirea prin reducerea costurilor cu energia.

Mai mult decat atat, comparativ cu 2022, observam o crestere a importantei pretului ca factor motivant pentru a economisi energie, de la 66% la 69%, intr-o masura semnificativ mai mare in cazul persoanelor mature de peste 45 ani (75%).

Si in 2023 continua trendul pozitiv in privinta comportamentelor de economisire a energiei  acasa. Cele mai frecvente actiuni pe care le fac romanii pentru a-si reduce facturile la energie sunt stingerea luminii de fiecare data cand nu se mai afla persoane in incapere (46%) si stingerea televizorului cand nu este utilizat (37%)

Comparativ cu anul precedent, cresc usor procentajele celor care declara ca adopta mereu comportamente eficiente energetic, cresterile inregistrandu-se pentru toate tipurile de comportamente masurate. De exemplu, procentul celor care sting mereu lumina cand ies din incapere creste de la 44% la 46%, iar cei care sting mereu televizorul cand nu se uita la el sunt acum 37% comparativ cu 33% in 2022.

Tot mai multi romani vor locuinte termoizolate si termostate pentru controlul caldurii

De asemenea, locuirea intr-o casa sau apartament termoizolat este un aspect foarte important pentru 76% dintre romani, iar in ultimul an se inregistreaza o crestere semnificativa a incidentei montarii de termostate pentru controlul temperaturii din locuinte, de la 50% la 56%.

8 din 10 romani vor spitale si scoli eficiente energetic

Importanta eficientei energetice este apreciata pentru toate tipurile de cladiri, 76% dintre romani precizand ca este importanta cresterea eficientei energetice a blocurilor de locuinte, insa in topul cladirilor ce necesita imbunatatiri se afla spitalele (80%) si scolile (78%).

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online la comanda programului Romania Eficienta in perioada 20-25.09.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1000 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research pentru Romania Eficienta

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.

Romania Eficienta este un proiect privat de anvergura nationala, derulat de Energy Policy Group (EPG) in parteneriat si cu finantarea OMV Petrom. Proiectul a demarat in vara anului 2019 si consta in derularea unui program national de promovare a eficientei energetice. Romania Eficienta isi propune sa sprijine atingerea tintelor Romaniei pentru 2030 in privinta reducerii emisiilor de carbon si a cresterii eficientei energetice, atat prin campanii de informare si educare, cat si prin realizarea unor proiecte concrete de renovare majora in scoli publice din diferite regiuni ale tarii. Mai multe detalii pe site-ul https://www.romania-eficienta.ro/

Mai mult in Campanii, Research, Cercetare,.

 

 

 


PUBLICITATE: