Principalii factori care influențează alegerea modului de organizare a unei vacanțe sunt bugetul disponibil (72%), destinația și durata vacanței (51%) și nivelul de confort dorit (44%).
AdPlayers. info
Principalii factori care influențează romanii in alegerea modului de organizare a unei vacanțe sunt bugetul disponibil (72%), destinația și durata vacanței (51%) și nivelul de confort dorit (44%), releva cel mai recent studiu Reveal Marketing Research care a derulat o cercetare de piață care evidențiază principalele comportamente și criterii de decizie ale romanilor atunci cand vine vorba de organizarea concediului.
Potrivit studiului, 44% dintre romani obișnuiesc să planifice vacanțele pe cont propriu, rezervand direct transport și cazare, in timp ce 28% apelează excusiv la platforme online pentru planificarea vacanțelor, mai ales tinerii sub 35 ani (35%).
28% dintre romani includ serviciile unei agenții de turism in planificarea vacanței, insă doar aproximativ jumătate dintre aceștia (13%) aleg să iși planifice călătoria exclusiv prin intermediul agenției.
Principalele avantaje ale vacanțelor organizate prin agenții de turism sunt planificarea mai ușoară (62%), siguranța transportului și a cazării (57%) și asistență in caz de probleme (38%).
Principalele dezavantaje ale vacanțelor organizate prin agenții de turism sunt costurile mai ridicate (58%), itinerariile fixe care reduc flexibilitatea (48%) și oferta restransă la anumiți furnizori (41%).
Bugetul disponibil (72%), destinația și durata vacanței (51%) și nivelul de confort dorit (44%) sunt principalii factori care influențează alegerea modului de organizare a unei vacanțe.
Conform cercetarii Reveal Marketing Research, principalul criteriu in alegerea modului de organizare a vacanței este bugetul disponibil, menționat de 72% dintre respondenți, urmat de destinație și durata sejurului (51%) și de nivelul de confort dorit (44%).
Astfel, cei mai mulți romani (44%) evită intermediarii și preferă să iși planifice vacanțele pe cont propriu, rezervand direct transportul și cazarea – un comportament mai frecvent in randul persoanelor de peste 55 de ani (53%).
28% folosesc platforme online de rezervări (ex. Booking, Airbnb, etc.), preferate in special de tinerii sub 35 de ani (34%), iar 15% aleg o variantă mixtă, combinand rezervările personale cu serviciile agențiilor de turism. Doar 13% dintre romani aleg să iși organizeze vacanța exclusiv prin intermediul unei agenții de turism.
"Rezultatele studiului arată că romanii devin din ce in ce mai sofisticați in alegerile lor legate de vacanță, iar factorii precum controlul asupra bugetului și flexibilitatea sunt esențiali. In același timp, observăm o nevoie tot mai mare de confort și siguranță, mai ales in randul familiilor sau al celor de varstă mijlocie au mai inaintată. Acest echilibru intre organizare și sprijinul oferit de profesioniști va modela viitorul pieței de turism din Romania", spune Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
De ce aleg unii romani agențiile de turism pentru planificarea vacanței?
Principalele motive pentru care romanii aleg să apeleze la agențiile de turism sunt accesul la oferte speciale și reduceri (49%) – in special in randul persoanelor cu varste intre 45-55 de ani (55%) și al celor cu venituri peste 6000 lei (54%) –, pachetele all-inclusive avantajoase (46%) și comoditatea (42%), apreciată mai ales de tinerii sub 24 de ani (47%).
Vacanțele organizate prin agenții de turism sunt percepute ca fiind mai ușor de planificat (62%), oferind siguranța transportului și a cazării (57%), precum și asistență in caz de probleme (38%).
De ce preferă romanii să iși planifice vacanțele pe cont propriu?
Potrivit datelor studiului, organizarea individuală rămane cea mai populară opțiune datorită prețurilor mai bune și libertății de explorare fără restricții (51%), flexibilității totale asupra itinerariului (47%) și evitării comisioanelor agențiilor (46%) – beneficii menționate in mai mare măsură de bărbați.
Această diferență poate fi explicată printr-o tendință mai pronunțată a bărbaților de a valoriza autonomia și controlul direct in procesul de planificare, precum și de o mai mare incredere in propriile abilități de organizare.
Indreptandu-ne atenția către principalele dezavantaje percepute ale vacanțelor organizate prin agenții de turism, romanii menționează in special costurile mai ridicate comparativ cu rezervările individuale (58%), itinerariile fixe care reduc flexibilitatea (48%) și oferta restransă la anumiți furnizori (41%).
Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research evidențiază complexitatea deciziilor legate de organizarea vacanței, in care romanii caută un echilibru intre libertatea de a-și gestiona singuri planurile și dorința de confort, siguranță și asistență. In contextul unui comportament de consum tot mai diversificat, jucătorii din industria turismului sunt provocați să iși adapteze serviciile, oferind atat flexibilitate, cat și soluții eficiente și personalizate pentru diferite segmente de turiști.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online in perioada 16-24.06.2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1024 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Cercetarea face parte din seria Reveal Market Resources, un hub de date dezvoltat de Reveal Marketing Research ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din Romania.
Mai mult in Cercetare, Research, Timp Liber,