Studiu Ogilvy: Influence Trends Report 2022. De la influencing-ul purpose-driven, la metavers si fenomenul incluziunii
Vineri, 28 Ianuarie 2022

 

Credit. Studiu Ogilvy: Influence Trends Report 2022. 

In al treilea an consecutiv de la declansarea celui mai puternic eveniment global contemporan, pandemia, industria comunicarii si instrumentele aferente acesteia trebuie sa se reinventeze astfel incat sa fie relevante pentru noua realitate.

AdPlayers. info

Anul care tocmai a inceput se anunta o provocare semnificativa pentru relatia branduri-consumatori, in contextul schimbarilor majore la nivel de mentalitate si de comportamente de consum, arata specialistii de la Ogilvy.

Conform retelei internationale de comunicare, in al treilea an consecutiv de la declansarea celui mai puternic eveniment global contemporan, pandemia, industria comunicarii si instrumentele aferente acesteia trebuie sa se reinventeze astfel incat sa fie relevante pentru noua realitate.

Influencer marketing-ul era deja una dintre zonele cu o evolutie rapida in ultimii ani, cu un rol tot mai important in mix-ul de comunicare. Astazi, cu atat mai mult, in noul context care se configureaza, cu imensul univers care este Metavers, brandurile trebuie sa inteleaga cu adevarat mecanismele de functionare a platformelor, comportamentul & cultura utilizatorilor si instrumentele de conversatie. 

In acest context, Ogilvy vorbeste despre trenduri transformatoare pentru industrie si regandirea influencing-ului, de la un simplu „add-on” in campaniile de comunicare, fara impact semnificativ, la integrarea sa in toate fazele unei campanii, in mod unitar. Briefurile pentru influenceri trebuie sa fie aliniate cu strategia mai ampla a unei campanii, iar continutul configurat pentru a fi masurat foarte exact, astfel incat rentabilitatea investitiei sa poate fi evaluata in raport cu rezultatele reale de business.

Pe piata locala, Ogilvy realizeaza campanii creative integrate care includ colaborari cu influenceri cu scopul de a deschide conversatii interactive cu comunitati relevante, a caror rata de succes este masurata atat prin indicatori de awareness, cat si prin rate de raspuns sau trafic de calitate catre asset-urile special create in campaniile respective.

“La Ogilvy privim influencing-ul ca pe o stiinta in sine, bazata pe experiment, cu scopul rezultatelor si al eficientei pe termen lung. De la campanii de B2B cu influenceri, inainte de a fi un trend, la campanii in care i-am provocat pe influenceri sa isi scrie propriul brief, in calitate de co-creatori de continut, pana la campanii in care am folosit animale de companie ca influenceri, atunci cand inca nu exista un apetit semnificativ pentru astfel de twisturi” spune Ana Sisu, Head of PR &Influence Ogilvy Romania.

,,Astazi, suntem iar in punctul experimentului, de la noi canale de comunicare, noi teme ale zilei si, implicit, noi oportunitati pentru branduri. Cautam conceptele cu cel mai mare potential de a crea o legatura si o conversatie cu publicul si care sa asigure ROI pentru clienti. Interesul pentru inovatie si explorarea noilor tehnologii ne-au permis deja sa pilotam, impreuna cu influenceri locali, creative hacks in diferite platforme, reusind astfel sa traducem in mediul online experiente care au fost suspendate pe timpul pandemiei.”a adaugat executivul PR &Influence de la Ogilvy Romania

Cateva dintre cele mai importante trenduri identificate de expertii Ogilvy, definite ca oportunitati de crestere a brandurilor:

#1 Genereaza cultura, nu fi doar o parte din ea − Brand-urile trebuie sa isi defineasca propria cultura si sa genereze continut organic si autentic prin intermediul influencerilor, mai degraba decat sa translateze pe retelele lor sociale diverse miscari culturale care apar in spatiul public.

#2 Activeaza dincolo de trend-uri pentru a produce impact– Purpose-ul unui brand in sine nu mai este suficient, este nevoie ca brand-urile sa actioneze in aceasta privinta si sa aiba un impact real, iar influencerii trebuie selectati pe baza valorilor comune pe care le impartasesc cu brand-ul respectiv.

#3 Influencer marketing-ul care respecta principiile incluziunii si diversitatii aduce rezultate mai bune – 38% dintre consumatori inclina sa aiba o incredere mai mare in brand-urile care distribuie oameni cu un profil divers in reclamele lor.

#4 Experience este noul e-commerce – Crearea unei experiente memorabile pentru consumatori a devenit esentiala in e-commerce, iar influencer marketing-ul se bazeaza in mare masura pe divertisment. Consumatorii sunt mai influentati in procesul de achizitie atunci cand brand-ul le ofera o experienta, dincolo de o simpla postare despre un produs publicata pe social media.

#5 B2B Influence sau Cum a remodelat Influencing-ul marketing-ul B2B – Continutul online influenteaza deciziile de cumparare ale consumatorilor indiferent de industrie, iar in 2020, industria de influencer marketing B2B era estimata la 4,6 miliarde de dolari.

#6 Influence goes metaverse sau cum influenteaza acest nou taram virtual industria de influencer marketing. Nu mai este suficient sa transmitem in social media un eveniment care are loc fizic, experientele trebuie gandite inca de la inceput in mediul digital. Metaversul le ofera influencerilor oportunitatea de a colabora in moduri care nu erau posibile pana acum, pentru co-crearea unor experiente pe care consumatorii le cauta in mod activ.

#7 Includerea influencerilor in strategii de marketing ample, pentru a aduce cele mai bune rezultate. Rentabilitatea investitiei poate creste cu pana la 30% pentru fiecare canal unde se foloseste influencer marketing-ul.

Ogilvy Group, parte din reteaua internationala Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY).

Pe piata locala, Ogilvy creeaza platforme de comunicare, experiente si campanii personalizate pentru a raspunde celor mai specifice nevoi ale brandurilor. Ogilvy construieste branduri, le gestioneaza reputatia si le sprijina ascensiunea printr-un storytelling creativ, sustinut de date si tehnologie, avand la baza  urmatoarele arii de expertiza: strategie de brand, advertising, customer engagement&commerce, PR & Influence si digital transformation.

Portofoliul de clienti cuprinde atat business-uri locale, cat si branduri internationale, precum Kimberly Clark, Dr. Oetker, Berlin – Chemie, Dr. Max, Mondelez, 888 Holdings PLC, Microsoft, Globalworth, Bayer, OMV Petrom, Johnson & Johnson, Sonae Sierra, Sodexo, Brown Forman, Whirlpool, Ikea, Hertz si multe alte branduri de renume.

Mai mult in Cercetare, Research, Ambasadori de Brand


PUBLICITATE: