Headvertising isi ia knowledge din retea de 1,5 miliarde EUR
Joi, 10 Septembrie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma )

„Cand esti un shop independent nu prea ai de ce sa te sprijini. Principalul beneficiu al Headvertising pe care il ofera apartenenta la WPI este aportul de knowledge al retelei”, a afirmat pentru AdPlayers Mircea Staiculescu (foto), Managing Partner al agentiei de publicitate Headvertising, prezent zilele acestea la reuniunea EMEA a retelei internationale de agentii independente WPI, ce are loc in zilele de 10 si 11, la Bucuresti.

„Noi, Headvertising, avem 13 ani, dar exista tari in care agentiile sunt mostenite de la bunici si strabunici, motiv pentru care au o alta experienta pe piata de publicitate”, sustine Staiculescu. „Knowledge-ul reprezinta cel mai important lucru pe care il gasim la WPI - de la cum gasesti oameni, cum ii inveti, cum ii fidelizezi, cum le faci o atmosfera placuta”, adauga partenerul Headvertising. 

„Daca o multinationala le ofera conturi si nume mari, este nevoie sa inveti ce trebuie sa le dai tu aestor oameni ca ei sa vina si sa ramana la tine, fara sa fii o multinationala. Exista proiecte personale ale oamenilor in care una din agentiile din retea isi ajuta angajatii, sprijina sub o forma sau alta cu bani astfel de proiecte”.

Independent, in pitch international de retea

Staiculescu sustine ca un alt beneficiu direct al apartenentei la retea ar fi pitch-uri comune regionale organizate pe unele conturi de comunicare, care pot ajunge ulterior si pe piata romaneasca. „Chiar in prezent lucram la o prezentare pentru un pitch Greenpeace, iar anul trecut am avut un proiect pe Avon, castigat pe retea, comunicare derulata ulterior si in Romania.

„Am avut clienti care ne-au cerut sa recomandam o companie care sa ii ajute sa comunice in alte tari. WPI ne pune la dispozitie o retea de companii pe care o putem accesa oricand. Un exemplu il reprezinta Genpact, divizia de business processing de la GE, care ne-a solicitat sa le recomandam o agentie de PR, cu sediul in Londra si birouri in cateva tari, iar noi le-am dat referintele de care aveau nevoie”.

Cum sa supravietuiesti in vremuri de criza, este un alt motiv pentru care afilierea la retea este benefica. Headvertising spune ca are ce invata de la WPI, retea de agentii independente care insumeaza un business de peste 1,5 Miliarde de EURO, si care transmite de multe ori business-ul din tata in fiu, beneficiind din generatie in generatie inclusiv de experienta trecerii prin momente de criza in business.

20% din salariul unui angajat in publicitate, platit de Guvernul din Germania

„In Germania exista, spre exemplu, o lege care spune ca un angajat poate intra in concediu 1 zi pe saptamana si il plateste Guvernul, iar acest lucru nu este deloc de neglijat daca pui la socoteala ca acest lucru te ajuta cu 20% la bugetul de salarii”, a mai adaugat el.

Tot in zona sprijinului financiar al unei agentii vine si Austria, piata  care, potrivit partenerului Headvertising, beneficiaza de o lege care ofera oamenilor din agentii posibilitatea urmarii unor sesiuni de training platite de guvern, bani care usureaza ulterior bugetul de cheltuieli al unei agentii de publicitate care traverseaza o criza.


PUBLICITATE: