Agentiile de media scoase de pe piata de publicitate. Plata spatiului media prin intermediari interzisa
Miercuri, 28 Noiembrie 2012

 ( adplayers, Iulian Toma) "Art. 29' (I) Orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final  al  publicitatii televizate” spune punctul 6. privind modificarea art. 29 din Legea Audiovizualului ), cu un nou articol 29.1.

Un alt punct loveste direct licitatiile si concursurile de media  Cat timp ofertele de pret trebuie confirmate pentru toate agentiile: licitatiile de media se transforma in concursuri aproape la vedere, iar canalele media vad cine si cat propune clientului:

„(2) Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de intermediarii mentionati la alin.  (1)  beneficiarilor finali ai publicitatii televizate, vor fi in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul. In scopul obtinerii acestei confirmari, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicitatii televizate pentru care solicita ofertele de pret.„

Poate cel mai controversat punct este alineatul 3 unde plata spatiului media de catre agentii este practic interzisa:

„(3)  Obiectul achizitionarii mentionate la alin. (1) va fi platit direct de catre beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului, in baza facturii ce va fi emisa de radiodifuzor catre beneficiarul final al publicitatii televizate. Orice rabat sau avantaj tarifar,  indiferent  de natura acestora, acordat de catre radiodifuzor trebuie sa figureze pe factura ernisa beneficiarului final al publicitatii televizate.”

Daca de rebate nu mai poate fi vorba si clientii sunt pusi la plata (poate singura masura buna a ordonantei de Urgenta a Guvernului), punctul 4 interzice orice alta forma de compensatie a serviciilor, altele decat din partea clientului:

„(4)  Intermediarii mentionati la alin. (1) nu pot sa primeasca alta plata sau contraprestatie decat cea care Ie este platita de catre beneficiarul final al publicitatii televizate in vederea remunerarii serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.”

Si, in final, o prevedere buna, daca reglementarile OUG ar fi fost facute cu consultarea pietei:. „unde-i lege nu-i tocmeala”, lucru cu care toti jucatorii ar fi fost de acord  

„(5) Orice act juridic incheiat cu incalcarea dispozitiilor prezentului articol este nul” (n.red art. 29.1)

Urmariti tot in cursul zilei de astazi pe adplayers si reactii din piata de media.
 


PUBLICITATE: