100.000 EUR, pentru rebranding-ul agentiei Mercury360
Luni, 04 Iunie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Lansarea Mercury360 a cuprins evenimentul de lansare, campania de comunicare interna, inclusiv brandingul intern, comunicarea catre clienti, dar si o serie de ad-uri de presa”, a declarat pentru AdPlayers, Irina Acostachioaiei de la Mercury360,  proaspat lansata ca agentie de publicitate full service. 

“Promotions nu mai ilustra pozitionarea agentiei care trecuse, practic, de mai mult timp la valorificarea intregului potential din sfera serviciilor de consultanta de marketing  si comunicare”, subliniaza oficialul de comunicare Mercury360 .

Agentia finalizeaza un proiect de rebranding care consta in trecerea de la mai vechea Mercury Promotions, care se consacrase ca agentie BTL (bellow the line, sub linie n.r), segment de activitate care restrangea aria de actiune a agentiei doar la comunicarea non-media, sau in medii neconventionale (altele decat TV, radio, outdoor) .

Evenimentul de lansare a fost prins intr-o scurta piesa de teatru sub numele „Bagheta si Circ” in care a jucat inclusiv Radu Miu, General Manager al companiei, iar un alt Radu (Toncu) - Directorul de Dezvoltare al companiei, s-a ocupat de intregul rebranding si de coordonarea resurselor necesare procesului de trecere la noua abordare 360 a agentiei de publicitate “un proces complex care fusese demarat de mai multa vreme in companie”, dupa cum subliniaza Toncu.

Un buget de aproape 100.000 de euro

Intregul proces de rebranding, incluzand resursele agentiei care au fost alocate “clientului” Mercury360, a presupus un buget de aproape 100.000 de euro, dupa cum apreciaza directorul de dezvoltare al companiei. Evenimentul de lansare a presupus aproape 25% din acest efort, adauga si Irina Acostachioaiei.

“Competentele agentiei incepusera sa se schimbe de prin 2002 – 2003”, spune directorul de dezvoltare Mercury360. „Cu toate acestea, repozitionarea Mercury a fost amanata pentru ca prioritatea a fost intotdeauna activitatea pentru client si mai putin ceea ce se intampla cu agentia si cum trebuia ea restructurata”.

„Cand am intrat in povestea asta, undeva in 2005, am inceput sa lucram la schimbarea structurii de organizare, la know-how, la angajarea de noi resurse umane etc”, adauga oficialul de new business al agentiei. “In ultima faza a rebranding-ului am angajat si Grapefruit-ul care ne-a ajutat sa cristalizam ceea ce exista deja, dar intr-o forma, hai sa-i spunem amorfa”

Cat despre lansarea oficiala, „A fost destul de greu sa facem un eveniment prin care sa ne adresam relevant si memorabil atat clientilor cat si oamenilor de media pe care ii doream aproape de noi”, spune Acostachioaiei. „Brieful a dus la un brainstorming destul de complicat si la implicarea unei bune parti a echipei, inclusiv a celei de management”.

“Comunicarea trebuia sa aiba in vedere clientii, pe care trebuia sa ii asiguram ca ramanem pe zona care ne-a consacrat, si prin urmare aveam nevoie de un eveniment cum nu s-a mai facut. Pe de alta parte trebuia sa confirmam pe o zona in care eram mai putin cunoscuti de catre toata lumea – aceea a comunicarii creative, inovatoare”, spune Radu Toncu.

"O piesa de teatru pe care sa o facem noi si pe care sa o jucam tot noi"

 „Asa am hotarat sa ne prezentam cu o piesa de teatru pe care sa o facem noi si pe care sa o jucam tot noi”, spune New Business-ul Mercury360.”Ca resurse, pregatirea evenimentului a durat aproape o luna, s-au facut brainstorminguri in gasca mare, dupa care au urmat repetitii, timp in care piesa s-a dezvoltat si personajele au capatat, prin contributia ‘actorilor” un contur foarte clar”.

“Nu ne stiam cu talente actoricesti decat cel mult din teambuilding-uri, iar casting-ul a tinut cont de rolul jucat de fiecare “actor” in viata reala a agentiei de publicitate” si de talentele si pasiunile fiecaruia, spune oficialul de comunicare Mercury360.

„Claudiu Bleont, cel care ne-a ajutat enorm in pregatirea si regizarea piesei, s-a implicat si in stabilirea celei mai bune distributii. Actorul i-a felicitat pe oamenii agentiei de publicitate, deveniti “vedete” peste noapte, mai ales pentru curajul de a se aventura in afara propiei profesii si de a se exprima altfel. La evenimentul de lansare au participat in jur de peste 200 de oameni, clienti, colaboratori si oameni din media.

Agentia a incercat astfel sa ilustreze abandonarea liniei, ca simbol al limitei pana la care agentia isi desfasura activitatea de pana la relansare, si asumarea cercului - noua abordare 360 a companiei, acum o agentie pozitionata full service, avand in portofoliu toate serviciile de comunicare.

Noul Mercury360

“Acum ne vom concentra pe proiecte care sa foloseasca intregul potential si set resurse ale agentiei. In functie de brief-ul clientului, Mercury360 va cauta cele mai bune solutii, indiferent daca asta va insemna media clasica sau innovative media”, continua purtatoarea de cuvant a agentiei. „Noul Mercury360 inseamna o privire de ansamblu asupra tuturor variantelor de raspuns la un brief. Inventariem toate solutiile si o alegem cea mai eficienta dintre ele”.

„Exista conturi pe care lucram deja integrat: este vorba de Nestle, cu brandul Nescafe Frappe, Perroni (pentru care, in afara de contul de ATL, se lucreaza integrat - de la evenimente speciale la marketing direct si PR), si nu in ultimul rand Reinert - producatorul german de preparate din carne pe care tocmai l-am asistat 360 in intrarea pe piata”, afirma Acostachioaiei. “Mai avem un client de suflet pe comunicare integrata – Muzeul Taranului Roman, cu care am luat si un premiu la recentul AdOr pentru innovative media”.

„Insa Mercury360 nu face numai comunicare integrata”, sustine oficialul de relatii publice al agentiei. „Avem departamente care se ocupa de consultanta de marketing, externalizare de servicii de vanzari (premiera pentru industrie), trade marketing, etc care se adauga la serviciile de comunicare pe mai multe canale”.

„Stati cu ochii pe noi si o sa vedeti mai multe lucruri dupa noua noastra pozitionare”, promite executivul de new business al Mercury360.


PUBLICITATE: