IAA si Romalimenta au amendat CNA
IAA, TV, CNA
Joi, 15 Februarie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

A treia întâlnire dintre reprezentantii International Advertising Association - IAA Romania si Consililul National al Audiovizualului pe tema modificarilor cerute de CNA la Decizia 187/2006 – Codul Audiovizualului, s-a lasat cu o “amenda”.

De data aceasta, însa, din partea IAA România si a Federatiei Romane a Producatorilor de Alimente – Romalimenta  care propun CNA o campanie de educatie ca punct de vedere al industriei cu privire la restrictiile propuse în privinta publicitatii.

Consiliul National al Audiovizualului propunea modificarea Codul Audiovizualului prin introducerea unor noi restrictii referitoare la publicitatea TV. Printre ele se numara eliminarea din publicitatea tv a recomandarilor medicale pentru alimente si produse de larg consum, cu exceptia celor destinate igienei personale, mentionarea procentului de MDM (carne dezosata mecanic) în publicitatea la mezeluri si pateuri de ficat, a procentului de concentrat natural si de zahar în publicitatea la sucuri, bauturi racoritoare si alte produse alimentare, dar si a celor de grasimi la produsele lactate sau de sare din chipsuri.

Analizând propunerile inaintate, IAA Romania împreuna cu reprezantantii industriei alimentare, reuniti în Romalimenta, spun ca propunerea CNA ar reprezinta o initiativa unica în Europa care se distanteaza flagrant de recomandarile facute de Parlamentul European, în raspunsul sau la Carta Verde a Comisiei Europene referitoare la alimentatia sanatoasa si activitatea fizica.

IAA România si Romalimenta cred ca promulgarea unei asemenea decizii, fara o analiza detaliata si justa, poate avea consecinte asupra întregului domeniu al publicitatii din Romania. În opinia reprezentantilor IAA, aceasta este de natura sa induca chiar în eroare consumatorii prezentând informatii incomplete, fara relevanta si care pot conduce la distorsionarea mediului concurential prin discriminarea produselor care beneficiaza de publicitate TV.

Ca solutie, IAA si Romalimenta propun initierea unei campanii de comunicare integrate

privind stilul de viata sanatos, pentru o  perioada de 1 an, urmata de o evaluare a impactului acesteia.


PUBLICITATE: