Event Plus: Arhitectura de eveniment de 1,2 –1,5 Milioane EUR in 2008
Vineri, 05 Decembrie 2008
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Event Plus face arhitectura de evenimente. „Un concept care reuneste design-ul si manangementul de evenimente: plecand de la brief, target si obiective”, afirma Andreea Dumitru (foto), Managing Director al companiei.

„Urmeaza design-ul evenimentului, se aproba proiectul, urmeaza implementarea si managementul resurselor si multe altele. In momentul actual sunt companii specializate de BTL, parte a unor echipe multidisciplinare cu obiecte de activitate mai largi, insa la Event Plus echipa este integral dedicata asigurarii calitatii si succesului evenimentelor pe care le proiecteaza”.

Infiintata in iunie 2007, Event Plus porneste in organizarea unui eveniment de la o paralela foarte reala cu arhitectura unei constructii, in care un arhitect este implicat in toate etapele proiectului, pana la finalizarea constructiei.  

Reteta?
„Au fost multe pitch-uri castigate pe un concept, insa acesta capata un contur uneori diferit atunci cand intra cu brief-ul clientului care de cele mai multe ori isi doreste „o petrecere”. Este ceva care se intampla mai tot timpul: ajungem undeva la mijlocul intre propunerea noastra si ce isi doreste un client”, explica Dumitru.

Printre cele mai recente evenimente organizate de Event Plus se numara „Playboy 100”, Conferinta Nationala Intesa Sanpaolo Bank in septembrie, evenimentul aniversar Impression, in octombrie, Sodexo in noiembrie, dar si cateva evenimente devenite in ultimul an de la infiintarea firmei un brand al companiei. Este vorba de seria de evenimente Blue Moods, organizat la fiecare trei luni cu legende ale muzicii blues, serie a carei concept ii apartine tot lui Ioan Big.

„Sunt oameni care vin nu numai din provincie, insa am avut surpriza si de audienta de peste granite care nu mai vazuse un eveniment in Europa cu artistii adusi de noi”

Bugetul
„Nu avem o limita”, sustine oficialul. „De exemplu Blue Moods are o anvergura, insa Playboy 100 a fost altceva. Evenimente ca Blue Moods merita si avem un plan sa ii gasim chiar un sponsor care sa beneficieze de mediatizarea evenimentului de aproximativ 2 saptamani. Cred ca un buget cuprins in plaja de 3-10 mii EUR ar putea fi de ajuns pentru ca toata lumea, inclusiv sponsorul principal, sa fie fericit”

O companie de evenimente nu organizeaza un eveniment in fiecare zi sau in fiecare saptamana. „Putem sa avem evenimente in tot timpul anului, in fiecare luna, cu bugete cuprinse intre 200.000 EUR si 250.000 EUR insa exista si perioade in timpul anului foarte agitate cand apar prea multe evenimente, iar in alte perioade este foarte multa liniste in agentie”, spune ea.

Din pacate nu toate proiectele sunt previzibile. Sunt evenimente pentru companii care se fac o data la zece ani, iar unele care se fac cu o frecventa anuala, insa nu si cu o data exacta intotdeauna cunoscuta. In 2008 spre exemplu a avut mai mult de 10 evenimente mari, din care numai in ultima vreme au fost Intesa San Paolo Bank, Blue Moods (inclusiv in noiembrie), iar in octombrie Impression Graphics, un alt eveniment aniversar „10 ani de Sodexo” si multe altele.

Business de 1,2 –1,5 Mil. EUR in 2008
La jumatatea anului in curs, compania a avut o cifra de afaceri de 700.000 EUR, estimeaza Andreea Dumitru, dupa ce, in primele sase luni de functionare de la sfarsitul lui 2007 a inregistrat aproximativ 350.000 EUR. Managerul companiei crede ca Event Plus va incheia anul 2008 cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 1,2 si 1,5 Milioane EUR, o cifra corectata doar de proiectele de sfarsit de an.

„Este greu de estimat cifra exacta, pentru ca inca suntem in proces de realizare a unor proiecte, in vreme ce altele tocmai au suferit modificari in planul initial”, spune managing directorul Event Plus. „Avem clienti care sunt intr-o perioada de asteptare si, dupa acest val de criza, calculele se mai modifica. Spre exemplu, in domeniul bancar sau financiar, clientii manifesta rezerve fata de unele evenimente, mai ales atunci cand se vorbeste de criza financiara (petrecerile intra in aceasta categorie), si nu pentru ca nu si-ar permite aceste proiecte”.

 Cine construieste cu „arhitect de eveniment”?
Event Plus tinteste mai multe zone de business legate de evenimentele speciale, platformele de comunicare neconventionala si proiectele de experience marketing. Mai intai, explica Dumitru, ar fi o prima zona de „evenimente corporate”. A doua – una de evenimente din zona comunicarii publice, iar a treia - zona evenimentelor private, fara aceeasi anvergura, recunoaste executivul companiei, dar care nici nu poata fi exclusa din calculele de business.

„Evenimentele corporate sunt destul de greu previzibile, pentru ca au loc ocazional, si sunt prilejuite de momente cheie in activitatea unei companii.”, spune Dumitru. „Zona evenimentelor publice este una foarte mare in agenda unei piete mature – aproximativ 60%, in vreme ce la noi este una foarte redusa. Noi estimam ca aceasta piata va creste, pentru ca in acest moment nu ocupa, in valoare, mai mult de 30% din intreg”.

Dumitru spune ca evenimentele speciale au luat, practic, fiinta in Australia, ca o necesitate de promovare a brand-ului local. „Asa au luat nastere, chiar daca au insemnat evenimente cu obiective turistice. Sa nu uitam ca si la noi se fac eforturi de promovare a brand-ului de tara, pentru atragerea de turisti. Putem vorbi de multe astfel de evenimente ipotetice care ar putea fi organizate –un Festival al Muntelui Gaina, al „primului fir de iarba”, sa zicem, evenimente care ar putea aduce multi oameni in si din Romania”

Zilele Bucurestiului – un proiect laudabil, dar discutabil

Managerul Event Plus ofera ca exemplu si Zilele Bucurestiului, „un eveniment comunicat bine si la care au venit multi straini, insa multi cred ca au plecat dezamagiti”. „Este de laudat sub aspectul initiativei, dar este un proiect discutabil din punct de vedere al organizarii finale rezultate. Au fost cateva lucruri reusite, daca ma refer la targuri si vanzatori volanti, ... insa si cu multa mizerie, terase cu manele”, mai spune ea.

Andreea Dumitru crede ca, desi Zilele Bucurestiului a fost o initiativa laudabila de comunicare publica, organizarea unui astfel de eveniment poate lasa de dorit din perspectiva integrarii componentelor sale. „Practic, au fost mai degraba niste evenimente independente lipsite de o coordonare a intregului” spune ea.

„Astfel de comunicari publice pot avea uneori bugete si de sute de mii de euro, insa cel mai important este nu neaparat numarul de evenimente din cadrul intregului proiect, ci ca acestea sa fie bine organizate si integrate unitar”, este de parere oficialul companiei. „Nu trebuie uitat si un potential sprijin din partea unor potentiale componente corporate, care ar putea sa fie organizate pentru marci care s-ar asocia cu astfel de evenimente, diminuand astfel efortul total al organizatorului”.

Intrebata cum ar putea fi organizate astfel de evenimente publice, managerul Event Plus este de parere ca sunt o multitudine de retete, totul este ca acestea sa fie cerute, solicitate, si sa existe cu adevarat un interes pentru organizarea lor continua, asa cum este, spre exemplu, October Fest in Germania”, aduce in discutie ea. 

Andreea Dumitru: Manager si Arhitect la Event Plus

Andreea Dumitru lucreaza de opt ani in comunicare. S-a angajat in 2000, prima data pentru Black Pencil, fosta agentie de evenimente din grupul Leo Burnett, cand a lucrat si prima data cu Ioan Big, Managing Partner la Event Plus. Isi aminteste ca s-a angajat pe 15 martie si pe 30 avea primul proiect. A participat la proiecte pentru Philip Morris, Brau Union, Elite, Commercial Union – primul sau client.

Commercial Union a fost si primul sau client. In doar doua saptamani a aflat ca trebuia sa fie coordonator de eveniment, un proiect memorabil pentru Andreea Dumitru din mai multe unghiuri. A avut 1,500 de oameni, si rade si acum cand isi aminteste ca nu a dormit aproape 3 zile, timp in care a mancat o data sau de doua ori.

A doua zi, dupa primul sau eveniment, pe 1 prilie, isi aminteste de un melanj intre somn si starea de veghe din armata, in care in orice moment tot mai este ceva de facut. Nu intelegea de ce, la radio, se difuzau stiri fara nicio logica, sau tot felul de pacaleli sinistre. Exista o explicatie: erau stiri „de 1 Aprilie”, Ziua Pacalelilor cunoscuta de toata lumea, mai putin de ea, pe fundalul oboselii acumulate in cele 3 zile.

A dormit doua zile in continuu. De fapt a doua zi s-a trezit dupa amiaza, pe la 4, ora la care a sunat la birou si le-a spus colegilor ca nu mai poate ajunge la birou pentru ca n-ar mai avea oricum niciun rost sa ajunga la munca. Toata lumea se pregatea sa plece. Asa a fost la primul eveniment, si este foarte putin probabil sa-l uite vreodata.

A urmat o perioada la agentia de BTL Maximize, in 2001-2002, unde a inceput sa lucreze ca account manager, pozitie din care lucra atat pe partea de coordonare de eveniment, cat si pe cea de strategie si legatura cu clientii. Aici isi aminteste ca a participat le evenimente pentru Bucuresti Mall, Gillette, cateva proiecte Unilever, Plaza Romania, la care se adauga mai multi clienti de la Ogilvy&Mather.

Din 2003, pana in 2007, a ajuns in echipa Ogilvy&Mather, ca Account Director, unde a lucrat penru Unilever si mai apoi Kraft, Volvo, Citroen, DHL, WWF, Posta Romana, Gillette, inclusiv pe o parte de coordonare in Balcani, si multe altele.

In 2007, a ajuns in echipa mai vechiului coleg de echipa Ioan Big, alaturi de ceilalti trei doi parteneri care au format Event Plus. Dealtfel, in diverse momente, toti cei trei formau echipe in diverse proiecte, insa nu intotdeauna erau impreuna, motiv pentru care au decis sa fie tot timpul in Event Plus.

Nu se lauda, dar nici nu isi poate ascunde emotia ca in curand ar putea fi parte a intregului proiect fondat de mai vechii colegi si prieteni, din care pe o parte i-a intalnit in urma cu 8 ani. Din decembrie a.c., Andreea Dumitru are si o promisiune venita de la partenerii companiei. Aceea de a deveni ea insasi partener al companiei Event Plus, fondate de Ioan Big, Sorin Fodoreanu si Leon Ramaekers.


PUBLICITATE: