Cercetare de la chestionar la analiza de piata digitala. Reveal Marketing Research in anul 10.
Joi, 06 Iulie 2017

Marius Luican, managing Partner, Reveal marketing Research. Credit: Reveal.ro

Cercetare de la chestionar, la analiza de piata digitala. Reveal Marketing Research in anul 10.

De 9 ani pe piata de cercetare, Reveal Marketing Research s-a nascut ca o firma  de marketing research, devenind, cu timpul, o companie ce ofera si servicii complete de consultanta & strategie, studii sociologice si market development.

„Dintre companiile de profil romanesti, Reveal Marketing Research este una din cele mai dezvoltate si cu experienta cea mai indelungata pe piata de cercetare locala, numarandu-se printre putinele care ofera servicii complete de consultanta & strategie, studii sociologice si market development la nivel de expertiza multinationala”, a afirmat pentru Adplayers Marius Luican, fondatorul si managing partner al companiei.

Combinarea metodologiilor a devenit esentiala in identificarea insight-urilor

Potrivit fondatorului companiei de cercetare de piata, marketingul s-a transformat radical odata cu digitalizarea consumatorului. „Daca acum 9 ani o reclama la TV ar fi fost suficienta pentru asigurarea vanzarilor, acum brandurile trebuie sa foloseasca mai multe canale de comunicare, dar, in acelasi timp, sa gaseasca un echilibru intre targetare si nivelul de intruziune”, spune Luican. „Asa e si in research, combinarea metodologiilor a devenit esentiala in identificarea insight-urilor ce stau la baza oricarei strategii”.

Omul de cercetare ne ofera si un exemplu elocvent in evolutia si schimbarea serviciilor: „Nu prea mai conducem interviuri in profunzime fara sa realizam si analiza comportamentala pe baza jurnalelor de cumparator sau fara sa le combinam cu studii etnografice de tip observatii live la raft sau vizite acasa la respondent. Patrundem in viata consumatorului, in mediul lui natural si ii observam comportamentul”.



Pe langa asta, Marius Luican spune ca, in ultimul timp, echipa pe care o conduce obisnuieste sa analizeze atat comportamentul offline, cat si cel din online, pentru a avea o viziune ampla asupra procesului de achizitie, ¬ implicare emotionala, factori de influenta, touchpoints etc. Pe langa acestea, compania a dezvoltat, in ultimul an, si serviciile de strategie: 
„In mod natural si la cerera clientilor nostri, am dezvoltat si diversificat serviciile noastre de strategie. E o satisfactie foarte mare sa cresti din interior brandurile pentru care lucrezi”, adauga Luican.

Ce s-a schimbat in industrie? „Observam o puternica evolutie a mediului business. „Decision maker-ii” din companii, cu care lucram direct pe proiecte, sunt tot mai pregatiti sa ne prezinte obiective, sa ne vorbeasca despre output-urile vizate in procesul de colectare a datelor, despre obiectivele lor de business” afirma Luican.

„Reveal face echipa cu clientul, nu numai ca avem o echipa foarte stabila in interior, dar, asa se face ca lucram alaturi de majoritatea clientilor din portofoliu de ani buni. Si acest lucru ne face munca mai placuta si mai usoara. Putem sari peste etapele de educare a clientului nostru, si asta ne ajuta si pe noi sa trecem la alt nivel, sa inovam si sa fim mai deschisi in a propune solutii personalizate.

Domenii de expertiza?

Toate. Sau aproape toate domeniile in care cercetarea este o necisitate. „Nu-mi vine in minte domeniu de activitate pe care sa nu-l fi abordat”, spune fondatorul Reveal. „De la Telecom la Pariuri Sportive, de la NGO-uri internationale la Mezeluri si Lactate. Sau de la branduri de apa plata facute de la zero, pana la marile branduri de servicii bancare si asigurari”.

Specializari Premium. Energie si Bauturi.

„Sigur, sunt cateva domenii in care suntem puternic specializati. Un exemplu este domeniul energiei, unde am lucrat cu Enel, Chevron si cu OMV Petrom ani la rand. Si in momentul de fata desfasuram continuu proiecte pentru un alt jucator extrem de dinamic si bun profesionist de pe piata energiei”.

Si bauturile reprezinta un loc aparte in portofoliul de servicii si clienti. „Pe piata spirtoaselor suntem, din nou, experimentati, dar nici berea nu face exceptie. Din portofoliul nostru fac parte Finlandia si Jack Daniels, brandurile Alexandrion Group, Zarea, Angelli. In prezent crestem branduri din categoria bauturi super premium, pregatiti-va de surprize!”

Din domeniul electronicelor, echipa Reveal lucreaza pentru Philips pe mai toate categoriile de produse din 2012 pana in prezent. „De-a lungul anilor, am desfasurat proiecte in domeniul FMCG, cum ar fi spre exemplu cele pentru Dr. Oetker si Nestle Ice Cream. Pe piata materialelor de constructie gestionam contul PRO BCA, organizatia producatorilor de BCA din Romania, dupa expertiza acumulata in proiecte pe majoritatea segmentelor pe piata materialelor de constructii.”

Cinci oameni Reveal, in echipa din prima zi




„Cinci dintre noi suntem in echipa Reveal chiar din prima zi. Ma refer aici la echipa de management, fara sa o excludem si pe colega noastra, Mihaela, care ne ajuta la curatenie inca din vara anului 2008 :). Stabilitatea in echipa a devenit un trend si cu ceilalti veniti in firma in anii care au urmat. Dar nu este doar despre management, sunt sute de colaboratori in toata tara care aparent fac lucruri marunte insa noi pe acestea le pretuim in primul rand”.

Planuri

Reveal promite ca va continua aceeasi directie de deschidere, integrare si transparenta fata de client. „Suntem „Passionately Curious” si ne place cand research-ul iese de sub umbra rigiditatii si a limbajului de lemn” spune Luican.

„Ca sa imprumut putin sloganul atat de inspirat al lui Selgros, Research-ul trebuie sa fie atat pentru profesionisti cat si pentru pasionati! Dupa ce culegi informatii de la jumatate de milion de romani asa cum am facut noi in ultimii 9 ani, iti imaginezi cam ce nivel de knowhow colectezi. Acest lucru m-a determinat sa dezvolt si latura de VLOG-ing a Reveal, un demers mai degraba de educare a celor interesati in ale meseriei, decat parte a activitatii din firma. Cand l am initiat, m-am gandit ca trebuie sa mai faca cineva VLOG-ing si pentru profesionisti si pasionatii de comunicare, nu doar despre cum isi face cineva cafeaua de dimineata, chiar daca o fi si asta folositor la ceva :)

Cei pasionati de cercetare, se pot abona pe canalului youtube Reveal initiat de Marius Luican sau pe facebook unde insereaza, periodic, in filmulete scurte, experiente indelungate in activitatea si experienta managerului si echipei pe care o conduce pe piata de cercetare.

Clienti si produse. Unele, proprii.

""Pe parcursul timpului, am dezvoltat instrumente precum: Brand Rate, Ad Rate, ShelfRate, Trade Audit, ConfidexIndex etc. Dar totdeauna am privit cu toata atentia si deschiderea obiectivele clientului, nu ne-am ascuns in spatele unor metodologii".

"O lista completa a instrumentelor de cercetare e usor de gasit si pe www.reveal.ro, relansat de curand. Cine vrea sa le foloseasca, suntem aici pentru ei. Echipa Reveal este la un click, un telefon sau la un mesaj instant distanta. Nu va jucati singuri cu instrumente pe care doar un om de meserie le poate manui"

Mai mult despre Reveal Marketing Research

Mai mult in Business, Cercetare, Research


PUBLICITATE: