- 3% pe Bursa Pietei Media in 2011: TV - 6%, Print - 8%, Radio - 5%, OOH - 10%, Internet +30%
Joi, 09 Iunie 2011

Evolutia investitiilor in media 2003-2010, si estimari pe 2011 (Mil. EUR)
sursa: Initiative Romania, Media Fact Book 2011 .


 (AdPlayers, Iulian Toma)

Totalul investitiilor in media pe 2011 va fi mai mic cu 3% comparativ cu anul trecut, dupa un 2010 in care piata de media a scazut cu 9% comparativ cu 2009, conform studiului Media Fact Book realizat de echipa agentiei de media Initiative. La „Bursa Pietei Media pe 2011, cota scaderii de - 3%, se va declina pe canalele media astfel: TV - 6%, Print - 8%, Radio - 5%, OOH - 10%, Internet +30%.

In 2010, valoarea totala neta a pietei locale de media a fost de 316 milioane de euro, atingand un nivel sub cel din 2006. O cifra ceva mai pesimista decat estimarea lui Bogdan Prajisteanu, Managing Director la Mediaedge:cia, care afirma la sfarsitul saptamanii trecute ca totalul pietei de media pe 2010 s-ar putea situa la aproximativ 330 Mil. EUR

„Cu toate ca s-a vandut mai mult spatiu publicitar, preturile au continuat sa scada in 2010.  Toate canalele de comunicare au fost afectate si au inregistrat venituri mai mici, mai putin digitalul care, ca incasari, s-a situat anul trecut la acelasi nivel cu printul”, spune Steve Dallas (foto), Managing Director, Initiative Romania.

Cine si cat au scazut? TV-ul -6%, Printul -30% vs. 2009, Outdoor -20%, radio -16%. Internetul a fost iarasi singurul mediu care a crescut semnificativ ca volum, cu mai mult de 30% crestere comparativ cu 2009.

„Nu ne „temem” de mai bine” Alexandra Olteanu

Legat de estimarile 2011, Alexandra Olteanu, Media Buying Director al agentiei Initiative afirma ca bugetele investite de clienti sunt in concordanta cu o serie intreaga de factori, nu numai cu mersul economiei in general. Printre acestea se numara cresterea sau scaderea categoriei de piata in care activeaza un client, deflatia pretului pe diverse canale media, inventarul de media aflat la vanzare, si chiar posibile cresteri de rating al unor programe TV care pot antrena cresterea spatiului media al unei televiziuni intr-un sezon.

Despre valoarea la care ar putea sa evolueze piata de media 2011 pe diverse canale in functie de mersul tuturor acestor factori, Olteanu a gasit si o formulare mai plastica: „Nu ne „temem” de mai bine”, explica cu ghilimelele de rigoare specialistul de media optimismul retinut spre alte cifre decat estimarile inaintate mai sus. In 2012, conform cercetarii Initiative, investitiile totale in publicitate ar putea reprezenta iarasi un an de evolutie in crestere comparativ cu 2011.

Cote de piata 2009 /  Cote de piata 2010


Mai mult in Business, AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: