Raport Dentsu „Change and Opportunity. 2023 Media Trends”. Marile tendinte care vor modela piata de media in 2023, inclusiv in Romania
Marti, 15 Noiembrie 2022

 

Reclame pe Netflix si Disney+, shopping direct de la TV, cu telecomanda ca si aparitia magazinelor virtuale pe platformele de social media sunt previziunile Raportului „Change and Opportunity. 2023 Media Trends” al grupului de marketing si comunicare Dentsu

AdPlayers. info

•            Grupul de marketing si comunicare dentsu a lansat raportul „Change and Opportunity. 2023 Media Trends”, prezentand cele mai importante tendinte din peisajul media pentru anul urmator

•            Printre acestea se numara introducerea reclamelor in servicii ca Netflix si Disney+ si aparitia tehnologiilor care le permit utilizatorilor sa faca cumparaturi direct de la TV, cu telecomanda

•            De asemenea, marketerii vor avea de gestionat un context in care utilizatorii nu mai pot fi urmariti cu ajutorul cookie-urilor, dar vor beneficia de multiplicarea canalelor comerciale, inclusiv in social media

Shopping cu telecomanda, din fata televizorului, dar si direct din platformele de social media; reclame nu doar pe platformele de streaming de filme, ci chiar si in marile magazine online; schimbari in comportamentul consumatorilor, care penalizeaza companiile percepute ca avand un impact social sau de mediu negativ; si, nu in ultimul rand, tranzitia catre un internet in care informatiile private ale utilizatorilor sunt mai bine protejate. Sunt doar cateva din tendintele majore care vor influenta piata de media in anul urmator, analizate in raportul „Change and Opportunity. 2023 Media Trends”, recent dat publicitatii de grupul de marketing si comunicare dentsu, alaturi de agentiile sale de media de la nivel global – Carat, dentsu X si iProspect.

Potrivit raportului, piata de media se transforma rapid sub influenta progreselor tehnologiei, iar tendintele inventariate in raportul dentsu vor deveni cu siguranta vizibile si in Romania, in viitorul apropiat. Cercetarea dentsu noteaza zece astfel de tendinte, grupate in trei mari categorii: continut, comert si comunitati. Iata-le, in cele ce urmeaza, pe cele pe care le-am putea vedea cel mai repede in peisajul media din Romania.



„Perspectivele economice influenteaza, desigur, planurile de marketing ale brandurilor. In timp ce brandurile se pregatesc pentru un viitor in care consumatorii nu mai pot fi urmariti cu ajutorul cookie-urilor, asistam la cresterea rolului canalelor media proprii in planurile de media”, afirma Marian Petcu, Strategy Director al dentsu Romania si dentsu Southeast Europe.

,,Comertul «always-on» reprezinta pentru multi marketeri un factor-cheie de dezvoltare, deoarece nu mai depinde de un anumit loc sau moment. Toate aceste tendinte se adauga imperativului constant de constructie a brandului si de a demonstra responsabilitate sociala”, adauga oficialul de strategie al dentsu Romania si dentsu Southeast Europe.

Relame in serviciile de streaming de filme cu abonament precum Netflix si Disney+

Principala tendinta din categoria continutului este aparitia reclamelor in serviciile de streaming de filme cu abonament precum Netflix si Disney+. Costurile de productie in crestere si evolutia dezamagitoare a numarului de abonati a determinat cautarea unor surse suplimentare de venit in paralel cu cresterea bazei de abonati, astfel ca amandoua acest companii au anuntat lansarea unui serviciu cu reclame pana la sfarsitul acestui an. Cel mai probabil, optiunea care va include reclame va insemna un pret mai mic al abonamentului, dar deocamdata nu exista detalii.

Televizoarele inteligente – reclame interactive

Raportul estimeaza ca posesorii de televizoare inteligente (smart TV) ar putea vedea, in viitorul apropiat, reclame interactive, care le vor oferi posibilitatea de a face cumparaturi direct din fata televizorului, cu telecomanda. Pe scurt: vom vedea in acelasi timp diversificare si convergenta: platformele de continut isi vor completa oferta cu solutii de comert, iar platformele comerciale vor adauga reclame si continut.

Aceste tendinte readuc in actualitate atentia, ca indice esential de masurare a rezultatelor comunicarii in publicitate. Din 2018, dentsu a investit in programul sau Attention Economy, pentru a crea instrumente, indicatori si modele de planificare, masurare si achizitie de spatiu media pentru clientii nostri. Cercetarile au demonstrat ca o atentie crescuta creste atat capacitatea consumatorilor de a-si aminti mesajele promotionale, cat si probabilitatea de achizitie.

De la „going shopping” la „always shopping”

In categoria comertului, vom asista la o tranzitie majora – de la „going shopping” la „always shopping”, un context in care clientii vor putea face cumparaturi oricand si de oriunde. Mai concret, vom incepe probabil sa vedem reclame inclusiv pe site-urile marilor magazine online, mai noteaza cercetarea Dentsu.

Pentru comercianti, acesta este un spatiu ideal, cu sute de mii sau milioane de vizitatori deja logati pe site, care sunt deja la un click distanta de decizia de cumparare. Pentru magazine, propriul spatiul publicitar s-ar putea dovedi o sursa semnificativa de venituri. Transformare va avea loc, desigur, odata cu disparitia treptata a cookie-urilor, pe fondul implementarii unor tehnologii care protejeaza informatiile personale ale utilizatorilor in mediul online, dar si al reglementarilor in acest domeniu – cum este, in UE, celebrul GDPR.

Magazine virtuale in aplicatii social media ca Facebook, Instagram, Snapchat si TikTok

De asemenea, social media va deveni probabil un canal comercial extrem de important. Mai multe branduri isi dezvolta magazine virtuale in aplicatii ca Facebook, Instagram, Snapchat si TikTok. Valoarea comertului social la nivel global a fost in 2021, conform datelor Grand View Research citate in raportul dentsu, de 584,91 mld. dolari, cu o crestere anuala agregata (CAGR) estimata la 30,8% pentru intervalul 2022 – 2030, cumulat pentru segmentele B2C, B2B si C2C, acolo unde consumatorii cumpara direct unul de la celalalt.

In fine, in categoria comunitatilor, brandurile vor continua sa coaguleze comunitati in jurul eforturilor lor in sprijinul unor cauze sociale sau de mediu. Potrivit editiei 2022 a Sustainability Sector Index, indice dezvoltat de compania Kantar, 97% din consumatorii din 32 de tari afirma ca isi doresc un stil de viata sustenabil si aproape jumatate (47%) afirma ca nu mai achizitioneaza anumite produse sau servicii din cauza impactului acestora asupra mediului ori a societatii.

Mai mult in Business, Media, AdPlayersREPORT

 

Grupul Dentsu. In Europa de Sud-Est, pe 10 piete, inclusiv Romania

Parte a grupului Dentsu, Dentsu International opereaza sub sase branduri de top - Carat, dentsu X, iProspect, Dentsu Creative si Merkle , toate fiind sustinute de divizii de specialitate si servicii scalabile. Cu servicii si solutii de top in domenii ca media, managementul experientei clientilor (CXM) si servicii creative, Dentsu International opereaza in peste 145 de piete din intreaga lume, cu peste 45.000 de specialisti dedicati.

In Europa de Sud-Est, dentsu este prezent cu brandurile Carat, dentsu X, iProspect si Dentsu Creative, precum si prin diviziile sale specializate pentru clienti, dispunand de o forta de peste 300 de profesionisti care activeaza pe 10 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru, Serbia, Slovenia si Romania.


PUBLICITATE: