Romanii sunt tot mai interesati de cadouri precum parfumuri, produse de machiaj dar si alte cosmetice.
Joi, 10 Martie 2022

Credit. Reveal Marketing Research

AdPlayers. info

83% dintre barbati declara ca femeile apreciaza daca primesc in dar de 8 martie parfumuri, foarte aproape de asteptarile femeilor care in procent de 79% isi doresc sa primeasca parfum, conform datelor celui mai recent studiu Reveal Marketing Research.

Potrivit cercetarii, cosmeticele sunt in topul cadourilor oferite de barbati, respectiv produsele pentru ingrijirea pielii si tenului, in proportie de 72%. Dorintele femeilor sunt relativ apropiate si cand vine vorba de produse pentru ingrijirea pielii si tenului – 68% au declarat ca si-ar dori sa primeasca.

65% dintre femei si-ar dori sa primeasca produse de infrumusetare / make-up, iar 68% dintre barbati le si ofera, a mai relevat studiul Reveal Marketing Research. Situtia este aproape identica si in privinta produselor pentru ingrijirea parului, cu 65% si, respectiv 62%, fiind o diferenta de 3% intre cele doua sexe.

Preferintele in materie de cosmetice ale romancelor

Majoritatea romancelor intervievate ( 56%) au ales raportul bun calitate – pret ca factor principal de decizie in achizitionarea produselor cosmetice. Experienta anterioara este importanta pentru 54% dintre respondentele chestionate, iar 41% au ales lista ingredientelor, respectiv 40% aleg produse cosmetice din ingrediente naturale/organice. Mai putin importante sunt discounturile (31%) si recomandarea prietenilor (30%) sau opiniile influencerilor / persoanele publice (11%).

Barbatii si cosmeticele

53% dintre barbati aleg sa cumpere produse cosmetice avand drept prim criteriu raportul calitate – pret. Barbatii se ghideaza in special dupa brandul produselor (48%) – sa fie un brand cunoscut si sunt mult mai putin interesati de parerile altor persoane, cum ar fi medicii (23%) sau influencer-ii/persoanele publice (15%).

Surse de achizitii

Pentru produse de ingrijire sursele de achizitii sunt hypermarketurile (77%) si supermarketurile (71%) sunt cele mai populare locuri de achizitii a produselor de ingrijire a parului pentru toate categoriile analizate. In schimb, magazinele mono-brand (35%) si cele de specialitate online (36%) sunt cele mai putin utilizate, cu o usoara tendinta pozitiva pentru tinerele intre 18 si 24 de ani.

La produsele de ingrijire a tenului, femeile prefera farmaciile (62%) si magazinele online (58%). Observam diferente semnificative in randul tinerelor cu varste intre 18 si 24 de ani si in randul femeilor cu venituri mari (peste 6000 de lei). La polul opus, magazinele mono-brand sunt cele mai putin utilizate pentru achizitionarea produselor de ingrijire a tenului.

Produse de make-up: Produsele de make-up sunt cumparate, in cea mai mare masura din magazine mono-brand (64%), in special de persoanele intre 18-24 de ani (71%) si cele cu venituri mari (76%). Magazinele de specialitate fizice (57%) sau online (54%) sunt urmatoarele in lista preferintelor, iar supermarketurile (29%) sau farmaciile (28%) sunt cele mai putin utilizate.

Pentru parfumuri, femeile opteaza pentru magazinele de specialitate online (57%), atunci cand vor sa isi achizitioneze un parfum, dar si din magazinele de specialitate fizice (55%), in special femeile cu varste cuprinse intre 45-55 ani si cu venituri mari. Cele mai putin populare surse de achizitie pentru parfumuri sunt farmaciile (17%) si supermarketurile (14%).

Buget de 300 de lei impartit pentru urmatoarele 3 luni

Cea mai mare parte din bugetul alocat produselor cosmetice este alocat parfumurilor – 97 de lei. Femeile cu varste peste 55 de ani aloca o suma semnificativ mai mare pentru parfumuri – 125 de lei in medie. Pentru toate categoriile de respondenti, parfumul ocupa prima pozitie dupa proportia din buget, mai putin pentru tinerele intre 18 si 24 de ani, care aloca o parte mai mare din buget produselor pentru ingrijirea pielii si tenului (84 lei), dar si pentru ingrijirea parului (81 lei).

Metodologie

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 25 Februarie – 02 Martie 2022, pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1.005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Mai mult in Business, Cercetare, Research, Market, Piata 

PUBLICITATE: