Promotiile la alcool au batut tot. 2 din 5 campanii din lanturile de magazine prezente in Romania au fost pentru bauturi alcoolice. Raport Mercury360, 2021.
Miercuri, 31 August 2022

 

Credit. Raport Mercury360, pe intreg anul 2021.

Sumar

•            In 2021, campaniile promotionale au mentinut ritmul impus de valurile pandemice si au avut o frecventa intensificata in perioadele cu restrictii mai putine, pe perioada de vara, conform unui raport al companiei de comunicare si servicii de marketing Mercury360

•            Bauturile alcoolice au fost produsele cu cele mai multe promotii in retail in anul 2021 (40% din totalul campaniilor promotionale), in timp ce categoria de home & deco a avut cea mai scazuta pondere, de doar 10%

•            Perioada iunie-iulie 2021 a fost cea mai aglomerata pentru promotii

•            Promo packurile au fost cele mai utilizate metode de promovare

AdPlayers. info

Aproximativ 40% dintre promotiile desfasurate de branduri in retail in 2021 au vizat categoria de bauturi alcoolice, urmata de cea a produselor de ingrijire personala (17%), lactate si produse congelate (15%), respectiv snackuri si cafea (14%), arata un raport realizat de compania de comunicare si servicii de marketing Mercury360, privind comunicarea brandurilor in retail.

Potrivit cercetarii Mercury360, situatia este diferita daca vorbim de materialele de comunicare prezente in retail: 24% dintre acestea au vizat categoria de snack-uri si cafea, 22% bauturile alcoolice, 16% au fost pentru produse de ingrijire personala, iar 15% pentru lactate si produse congelate.

Vara. Iunie-iulie 2021 s-a dovedit a fi perioada cea mai aglomerata in promotii



Perioada iunie-iulie 2021 s-a dovedit a fi cea mai aglomerata in actiuni promotionale, dupa ridicarea restrictiilor determinate de pandemie, pe cand intervalul august-septembrie a fost cel mai linistit. Cele mai frecvente metode de promovare au fost promo packurile (aproape jumatate din total), urmate de promotiile nationale (NCP, 26%).

Categoria bauturilor alcoolice a folosit intensiv mecanisme promotionale precum premiile instant (in proportie de 75%), in vreme ce bauturile non-alcoolice au initiat loterii in-store (40%), iar snack-urile si cafeaua au fost promovate prin promotii nationale (60%), completate de promotii custom la nivel de retailer.

In actiuni de comunicare, perioadele cele mai aglomerate au fost in iunie si aprilie, aceasta din urma fiind luna in care romanii au sarbatorit Pastele. De asemenea, comunicarea a fost alocata mai echilibrat intre categorii: astfel, snack-urile si cafeaua (24%) s?i ba?uturile alcoolice (22%) au inregistrat cele mai mari ponderi.

Pe de alta parte, categoria de produse pentru ingrijirea casei a avut cea mai scazuta pondere din totalul promotiilor, de doar 10%. Standurile si vitrinele frigorifice au fost elementele cele mai utilizate de branduri pentru a comunica cu shopper-ii in retail, reprezentand peste jumatate din materialele de comunicare, in vreme ce comunicarea prin materialele amplasate la raft a detinut o pondere de 20%.

„2021 a fost anul in care comunicarea in retail a inceput sa revina in atentia comunicatorilor dupa pauza pandemica in care atat consumatorii, cat si brandurile au fost mult mai concentrati pe digital. 2022 pare a fi anul in care lucrurile revin la nivelul anterior pandemiei, din punct de vedere al volumului de campanii, insa este esential ca, indiferent cum va fi 2023, sa nu ne oprim din comunicarea brandurilor in retail”, spune Cristian Negrea, Shopper Activation Director Mercury360.

,,Ne asteptam la o perioada complicata din punct de vedere economic , nu stim ce ne aduc lunile urmatoare, dar stim ca vor avea de castigat pe termen lung clientii care nu opresc activitatile de comunicare la punctele de vanzare si raman aproape de consumatori, chiar si in vremuri grele”, a mai adaugat Negrea.

Raportul contine 6 categorii de produse comercializate in lanturile de hypermarket din Romania


Datele din raportul Mercury 360 se refera la perioada 1 ianuarie 2021 - 31 decembrie 2021 si acopera sase categorii de produse comercializate in lanturile de hypermarket prezente pe piata din Romania (Auchan, Carrefour, Cora si Kaufland), supermarketuri (Mega Image, Profi, Carrefour Market) si magazine de discount si din comertul traditional.

Monitorizarea s-a fa?cut prin observare directa?, in cadrul unor vizite cu frecvent?a? prestabilita? in locat?iile selectate, timp in care au fost observate 3.000 de promotii si 5.200 de actiuni de comunicare.

Raportul integral cuprinde cifre si trend-uri de evolutie pe toate categoriile monitorizate: ba?uturi alcoolice, ba?uturi non-alcoolice, snack-uri si cafea (gusta?ri sa?rate, gusta?ri dulci, ciocolata?), lactate si produse congelate (inclusiv inghet?ata? s?i produse vegetale), produse de ingrijire personala?, produse pentru ingrijirea locuint?ei si altele.

Cercetarea include grafice si analize privind ponderile diferite dintre canalele de distributie, distributia intre retaileri a promotiilor din categorii, alocarea resurselor de comunicare pe fiecare tip de lant comercial si este disponibil prin solicitare directa la Mercury360.

Mai mult in Business, Retail, Campanii, Research, Cercetare


PUBLICITATE: