Piata de milioane de euro din friptura la gratar. Steakhouse de 500.000 EUR pentru cea mai buna.
Miercuri, 09 Martie 2011

Red Angus Steakhouse, Bucuresti ( redangus.ro ).

 ( AdPlayers, Iulian Toma )

Daca pentru majoritatea consumatorilor, un gratar este sinonim cu un picnic si prieteni in aer liber, pentru un profesionist un restaurant specializat in friptura la gratar inseamna altceva. Cu 500.000 EUR investiti “de la rosu” intr-o cladire de la intrarea in centrul istoric al Bucurestiului, pe strada Franceza la numarul 56, un roman a recrutat un strain specializat timp de 30 ani (!!) in fripturi la gratar pentru a implementa managementul si linia unui steakhouse profesionist.

Justin Costello, managerul Red Angus Steakhouse, a colindat inca 1 an si jumatate la picior strazi si cele mai bune case de fripturi la gratar din Statele Unite, Franta, Regatul Unit, Olanda, Austria sau Germania, pentru a aduce cea mai buna stiinta a categoriei de restaurante “Steakhouse” si la Bucuresti.

Face friptura la gratar, de la 15 ani

Costello a invatat meserie de la 15 ani, ca ospatar intr-un orasel din Africa de sud, la Durban. Poate cea mai buna dovada ca pofta de friptura nu trece asa repede este ca nici dupa 30 de ani nu s-ar zice ca i s-a taiat pofta de gratar. Dupa locatia deschisa in Centrul Istoric al Bucurestiului, Managerul Red Angus Steakhouse vrea sa lanseze inca o noua locatie in Bucuresti, si una la malul Marii Negre.

Din spusele specialistului, piata de alimentatie sanatoasa din care face parte si friptura la gratar este inca la inceput in Romania dar promitatoare, in timp ce la restaurantele specilizate in fripturi la gratar din Franta clientii stau uneori la coada pentru a lua o simpla friptura de vita la gratar, alaturi de o salata si un pahar de vin, sau de apa minerala.

Ca sa fie sigur ca reteta nu va putea fi copiata, arhitectii Red Angus Steakhouse sunt americani, mobilierul celor 126 locuri cat este capacitatea pe scaune (de fapt banci) este de provenienta Nord Europeana. Toate lampile din tavan au fost pictate manual de un designer, pielea canapelelor pe care stau clientii este din Italia, toate acestea fiind aduse de la mii de kilometri si asamblate in Romania.

Cea mai buna friptura la gratar: pe roca vulcanica

“Cea mai buna friptura la gratar se face pe roca vulcanica”, spune specialistul. “Gratarul este un secret bine pazit. Cei 14 angajati selectati din peste 150 de candidati au semnat clauze de confidentialitate privind accesul la informatiile legate de modul in care se gateste la Red Angus”.

La cateva luni de la deschidere, restaurantul Red Angus Steakhouse are clienti cu gust pentru friptura la gratar. Presedintele unei banci multinationale importante, ambasadorul unei tari la Bucuresti sau manageri expati de companii se numara printre clientii fideli ai “Steakhouse”-ului din centrul istoric al Bucurestiului, gratar care poate face o friptura la diferite temperaturi si patrunderi ale carnii, in functie de gustul clientului.

Copiii familiilor care vor sa comande o friptura la gratar in oras nu au fost nici ei uitati. Tiparit pe o parte pentru joaca, iar pe cealalta parte cu bucatele la gratar, meniuri speciale pentru cei mici vin sa completeze grija pentru sanatatea unei fripturi care nu se vrea prajita niciodata in ulei.

Start-up britanic, si el specializat 16 ani in friptura la gratar

“Timp de 3 luni am angajat un bucatar britanic care a facut startup-ul bucatariei. O luna si jumatate inainte de deschidere, si 1 luna si jumatate, dupa. Si el a lucrat timp de 16 ani tot in Steakhouse”, explica managerul Red Angus. “A pus la punct toate procedurile de la retete, pana la detalii de preparare a carnii”.

Carnea este adusa de pe 3 continente si vine in special din Statele Unite, Noua Zeelanda sau tari din Europa de Vest, pentru a arata clientiilor diferentele intre tipurile de carne. Oamenii care deservesc restaurantul participa la traininguri si multi dintre cei 14 angajati care fac parte din echipa Red Angus Steakhouse au fost selectati din candidati care au servit in cariera profesionala inclusiv oameni pe vase de croaziera de lux.

Piata de friptura la gratar? Milioane de euro!

Cat este piata de friptura la gratar in Bucuresti? “Probabil este o piata de milioane de euro pe an, insa nu oricine stie sa o prepare pentru a scoate acesti bani din buzunarul clientilor care cunosc ce inseamna cu adevarat o friptura la gratar”, explica managerul Red Angus, dupa o cariera de 30 de ani in restaurante specializate in friptura la gratar.

“Servim o varietate de carne de vita de pe 3 continente, iar modul de preparare difera de la un client la altul, de la o rasa la alta. De la proceduri pana la masa, ne asiguram ca odata in ajunsa in farfurie este cea mai buna carne pe care o putem servi clientilor”, spune Costello.

 “Pentru Romania steakhouse-ul reprezinta inca o noutate, dar romanii incep sa recunoasca locurile ce le ofera cea mai buna valoare adaugata in raport calitate-sanatate-pret”. spune managerul care si-a facut planul pentru cativa zeci de clienti pe zi. Scopul nu este numarul clientilor ci clientii multumiti care sa se intoarca. AdPlayers a primit cardul de fidelitate cu numarul 71, insa unii dintre cei 70 de clienti fideli care l-au primit inainte stiu ce inseamna cu adevarat friptura la gratar pe cinci continente.

Petreceri si evenimente corporate, incepand de la 1.000-2.000 EUR

Saptamana trecuta o companie din comeniul tehnologiei informatiei a gustat la propriu ce inseamna sa faci o petrecere cu friptura la gratar. Un numar de 102 invitati au pus la treaba din plin toate facilitatile Red Angus Steakhouse.

Tot de curand, o alta petrecere de expati a reunit un numar de 87 de persoane, insa capacitatea celor doua etaje de mese si 350 metri patrati de spatiu de entertainment  poate fi dimensionata chiar si la peste 150 de locuri. In fond, friptura la gratar este pentru toata lumea.

Cat este nota de plata pentru un eveniment? Depinde de friptura pusa la gratar pentru invitati. Un numar de 100-200 de fripturi pot porni si de la 1.000 -2.000 EUR. Dar un pahar de vin pe langa friptura poate face ca nota de plata sa difere de la un eveniment la altul, in functie de podgorie, tara sau continentul de provenienta.




sursa foto: www.redangus.ro 

Mai mult in Business


PUBLICITATE: