Operatiunile CME din Romania au adus 1 din 2 dolari (USD) in profitul operational al grupului si 1 din 3 dolari din veniturile totale
Marti, 02 Mai 2017


Activitatile pe piata din Romania au inregistrat pe primul trimestru al anului venituri de 38,9 milioane de dolari (USD) din totalul de 135 Milioane de dolari inregistrate pe cele sase piete, in crestere de la venituri de 32,3 Milioane de dolari inregistrate pe primul trimestru din 2016.

adplayers. info

Romania reprezinta aproape 1 din 3 dolari americani (29%) incasati in operatiunile Central European Media Enterprises Ltd. (CME) pe cele sase piete pe care opereaza in prezent si mai bine de jumatate din profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA), potrivit raportului grupului CME pe primul trimestru al anului 2017.

Astfel, operatiunile pe piata din Romania au inregistrat pe primul trimestru al anului venituri de 38,9 milioane de dolari (USD) din totalul de 135 Milioane de dolari inregistrate pe cele sase piete, in crestere de la venituri de 32,3 Milioane de dolari inregistrate pe primul trimestru din 2016.

Activitatile din Romania ocupa dealtfel si primul loc in profitul operational pe cele sase piete. Cu 14,7 milioane de dolari pe primele 3 luni ale anului 2017, profitul operational inainte de depreciere si amortizare reprezinta mai bine de 51% din profitul inregistrat in de intreg holdingul in valoare de 28,9 milioane de dolari.

Venituri totale in crestere cu 4,8%

Veniturile din publicitate TV ale holdingului CME, care opereaza in Romania posturile din grupul Pro TV, au crescut pe primul trimestru  al anului 2017 au crescut cu 4,8% la rate efective si 8,1% la rate constante comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Rezultatele sunt obtinute pe fundalul  unei  cresteri semnificative a cererii din Romania, comparativ cu anul precedent, dar si a unui nivel mai mare de cheltuieli in Republica Ceha, Bulgaria si Slovenia, dupa cum arata cel mai recent raport CME, dat publicitatii pentru primul trimestru al anului in curs. Potrivit datelor CME, rezultatele sunt obtinute in conditiile in care cele sase piete de publicitate TV in care grupul isi desfasoara operatiuni au crescut cu un procent estimat de 9% la rate constante in primele trei luni din anul 2017.

In primul trimestru al anului 2017, taxele de transmisie si veniturile din abonamente au crescut 11% la rate efective si 15% la rate constante, in contextul in care, incepand din luna ianuarie, in Republica Slovacia si Slovenia, canalele CME au fost distribuite exclusiv prin cablu, satelit si platforme IPTV.

Astfel, costurile impuse pentru a ajunge la profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) au crescut 1% la rate efective si 4% la rate constante in perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2017, in timp ce holdingul a investit in programe in momentul in care ratingul aditional a putut fi monetizat si pentru a sustine tranzitia modului in care canalele CME sunt distribuite in Republica Slovacia si Slovenia.

Profitul operational inainte de taxe si depreciere (OIBDA)in crestere cu 29%

Profitul operational inainte de taxe si depreciere (OIBDA) a crescut cu 29% la rate efective si 35% la rate constante, ducand la o extindere a marjei OIBDA de peste 300 puncte de baza la 16% in perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2017, de la 13% in aceeasi perioada din anul 2016. Cresterea indicatorului OIBDA a imbunatatit veniturile operationale, 58% la rate efective si 68% la rate constante in perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2017.

CME raporteaza si o crestere de 13% a fluxului de numerar liber disponibil pentru perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2017, reflectand incasari de numerar mai mari si numerarul net generat de activitatile de exploatare continue a inclus plati in numerar mai mici pentru taxe de garantie.

Michael Del Nin, co-Chief Executive Officer CME, a mentionat: "Suntem incantati de modul in care a inceput acest an. Rezultate financiare remarcabile, combinate cu tranzactia recenta de reducere a costului pentru toate datoriile neachitate, au facut ca primul trimestru sa fie unul care a inregistrat un progres si un rezultat semnificativ, ceea ce ne face sa fim optimisti in ceea ce priveste restul anului 2017. Ne simtim increzatori ca suntem pe drumul cel bun pentru un an de crestere puternica a castigurilor si reducerea semnificativa a gradului de indatorare.".

Christoph Mainusch, co-Chief Executive Officer CME, a adaugat: "Continutul nostru local, cel mai urmarit de telespectatori, a imbunatatit pozitia competitiva a portofoliilor noastre de canale in aproape toate tarile, in timp ce profitabilitatea generala a operatiunilor a crescut.  Echipele noastre continua sa imbunatateasca programele existente si lucreaza in permanenta pentru a dezvolta noi formate, mai atractive, scopul fiind de avea o varietate cat mai mare in oferta noastra de programe. Acestea reprezinta un castig de ambele parti: atat pentru publicul nostru, cat si pentru partenerii nostri de business.".


Mai mult in Business, Media, TV, adplayers report, 


PUBLICITATE: