Marketing si comunicare de 24 de ani. Drumul Irinei Pencea, de la studenta la ASE care a dat piept cu marketingul real in 1998, la Chief Marketing Officer, eMAG, in 2022.
Vineri, 29 Iulie 2022

Cum a inceput sa lucreze din 1998 in marketing si comunicare si la ce proiecte si campanii de comunicare a condus, alaturi de echipele din care a facut parte Irina Pencea cea care, din iulie 2022, a predat managementul agentiei Jam Session Agency catre partenerii sai cu care a lansat agentia si s-a alaturat echipei de management a eMAG in calitate de Chief Marketing Officer. Exclusiv in AdPlayers.

AdPlayers. Iulian Toma

Din iulie 2022, Irina Pencea a predat managementul agentiei Jam Session Agency catre partenerii sai si s-a alaturat echipei de management eMAG, in calitate de Chief Marketing Officer, rol din care coordoneaza strategia de brand si marketing a eMAG in regiune, pentru Romania, Ungaria, Bulgaria.

Cum a venit si cum a primit propunerea de a lucra pentru eMAG? 

,, Colaborarea mea cu echipa eMAG a inceput acum doi ani, cu un parteneriat de comunicare prin care impreuna am crescut cu o viteza accelerat? brandul Tazz si am lansat Freshful” a raspuns, intervievata de AdPlayers, Irina Pencea, Chief Marketing Officer, eMAG.

,,In ultimele noua luni am lucrat indeaproape la definirea si lansarea noii viziuni de brand pentru eMAG, exprimata prin noul slogan de brand „Cautarea nu se opreste niciodata”, noua platforma de sustenabilitate „Responsabilitatea noastra nu se opreste niciodata” sau campania „Educatia nu se opreste niciodata. Mi-a placut mult echipa si am regasit aici spiritul antreprenorial cu care m-am format si am evoluat la randu-mi, dar si curiozitatea si curajul de a descoperi lucruri care aduc valoare pentru toti stakeholderii, fie ca vorbim de clienti, de colegi, actionari sau de comunitate”.

“Nu aveam in plan o schimbare in cariera, insa propunerea venita din partea celui mai valoros brand romanesc m-a onorat”

,,Nu aveam in plan o schimbare in cariera, insa propunerea venita din partea celui mai valoros brand romanesc m-a onorat, fara doar si poate. Dincolo de acest aspect, mi se pare ca aici, la eMAG, este locul unde poti sa vezi cel mai rapid efectele propriilor decizii, poti opera schimbari in timp real si poti sa influentezi cel mai bine obiceiurile oamenilor, dupa cum de altfel ultimii doi ani au demonstrat-o cu prisosinta. Ne dorim sa construim in continuare noi servicii cu impact in vietile de zi cu zi ale clientilor, atat in Romania cat si in regiune”.

De 24 de ani in marketing si comunicare

In marketing si comunicare de 24 de ani, Irina Pencea, Chief Marketing Officer, eMAG, in 2022, a dat piept cu marketingul real inca din timpul studentiei la ASE.

A inceput sa lucreze in industria de marketing si comunicare din 1998, atunci cand a vrut sa lucreze creativ inca pe bancile scolii. A batut la usa Momentum/McCann Romania, una din agentiile lider in servicii de comunicare inca de la acea vreme. Si i s-a deschis.

In 2003, Irina Pencea se alatura unei alte agentii fanion in industria de comunicare la acea vreme. Era una dintre primele 3 agentii de profil fondate dupa 1990 in Romania. D’Arcy. Fosta D’Arcy Masius Benton & Bowles, cunoscuta inca din 1992 sub numele OFC / DMB&B. 

Account Director pe contul Connex, la D’Arcy

Account Director pe contul Connex, Irina Pencea era primul om de la Client Services in D’Arcy responsabil pentru brand-ul de telefonie mobila, intre altele, pentru campania “Tu faci viitorul”, in echipa cu Valentin Suciu.



https://www.youtube.com/watch?v=j6b32O1tiys 

Connex, Tu faci Viitorul

Agentie: D’Arcy

Cum era publicitatea in D’Arcy, in 2003?

,,Un spectacol. Connex a fost unul din brandurile care a scris istorie atat in marketing, cat si in comunicare” spune Irina Pencea. ,,D’Arcy a fost cea mai creativa agentie in acei ani, iar asta se simtea in fiecare zi – oamenii din agentie cautau sansa de a isi demonstra talentul pentru spectacol in fiecare secunda din spoturile TV, prin care sa aduca faima brandului pe care lucrau si implicit si agentiei si lor insisi”.

Atunci, aflata doar intr-un parteneriat de echipa de agentie cu Valentin Suciu, peste ani, coechipierul Irinei Pencea avea sa-i devina partener in companie in doua dintre cele mai curajoase proiecte de antreporenoriat in comunicarea romaneasca, dupa implicarea in proiectele sociale de anvergura. Agentiile Jazz si, mai apoi, Jam Session Agency.

Din 2004, alaturi de echipa care a pus bazele agentiei Odyssey

Din 2004, Irina Pencea s-a alaturat echipei care a pus bazele agentiei Odyssey, companie unde a ramas pana in 2011, in rolul de Director Executiv.

Care au fost cele mai provocatoare campanii si momente la Odyssey?

,, Pentru mine, a fost o perioada de antrenament atat in management cat si in antreprenoriat, in care am invatat mult, am trecut prin experiente foarte diverse care m-au ajutat sa imi aleg mai bine drumul pentru mai departe.” spune Irina Pencea, despre campaniile la care a lucrat alaturi de colegii sai.

Momente? ,,Am trecut prin prima criza economica serioasa din 2009, tocmai cand preluasem mandatul de Director Executiv, primul rol de management general. A fost cu siguranta altfel decat imi imaginam eu ca va fi primul an de mandat, dar cu siguranta a fost o lectie foarte buna, despre ce sa faci si ce sa nu faci in astfel de momente, care s-a dovedit foarte utila atat in primul an de antreprenoriat in Jazz, cat si in primul an de pandemie, in 2020. Dintre campanii, acum imi vine in minte primul viral din Romania – Concertul la injectoare pentru Efix de la Rompetrol.

https://www.youtube.com/watch?v=JnWi0CDCfm4  

Rompetrol, Efix, Concertul la injectoare,

Agentie: Odyssey

Co-fondatoare Jazz Communication, alaturi de Valentin Suciu

Din 2012, Pencea a co-fondat, alaturi de Valentin Suciu, Jazz Communication, agentie unde timp de 10 ani a construit, alaturi de o echipa de 45 de oameni, ceeea ce avea sa devina, in doar cativa ani, una din cele mai premiate agentii independente din Romania.

In echipa de la Jazz, Irina Pencea a coordonat campanii sociale care au schimbat legi (“Salveaza Ciocarlia”, in 2015, ori au inspirat donatii de milioane de euro pentru copiii bolnavi de cancer “MagicHome”  

https://www.youtube.com/watch?v=JWWjeQEYDqI

Salveaza Ciocarlia

Agentie: Jazz Communication



https://www.youtube.com/watch?v=0xjabOFN6bo

“MagicHome”, Campanie pentru copiii bolnavi de cancer

Agentie: Jazz Communication

Pe langa acestea, campaniile la care a pus umarul, impreuna cu echipa agentiei, au adus multe premii internationale si locale. Printre trofeele aduse la Jazz se numara primul Gold Cannes pentru o agentie independenta din Romania, D&AD, Sabre, Effie, Internetics, dar si multe altele.

Care au fost cele mai grele momente si care au fost cele care i-au placut cel mai mult, daca ar fi sa traga linie peste anii de Jazz?

,,Am cofondat Jazz cu gandul ca nu va fi atat de greu, ca e o continuare a ce facusem inainte in management. Dar realitatea primului an, 2012, cand inca eram in vremuri tulburi din punct de vedere economic, mi-a demonstrat ca antreprenoriatul este totusi altceva decat managementul” spune Irina Pencea. ,,In atatea momente mi-am pus intrebarea “De ce te-ai facut antreprenor?”, incat, atunci cand BRD ne-a dat un brief pentru o campanie adresata IMM-urilor, am transformat experienta intr-o campanie.

https://www.youtube.com/watch?v=IqRrNRE4MJc   

BRD

Agentie: Jazz Communication

,,Daca e sa trag o linie peste acei ani, as spune ca am ajuns sa cred si mai mult in ce spunea Winston Churchill “Succesul nu este final, e?ecul nu este fatal: curajul de a continua este ceea ce conteaza.” Antreprenoriatul nu este usor, insa pentru mine mult mai mult decat un act constitutiv sau un rol de management, ma reprezinta in spirit si atitudine in orice fac.” adauga Irina Pencea, despre anii de Jazz.

Din nou antreprenor si partener de agentie, la Jam Session Agency

In 2021, Irina Pencea a repornit din nou pe drumul antreprenoriatului. Impreuna cu Valentin Suciu, a fondat Jam Session Agency, companie in care, in doar cateva luni li s-au alaturat in actionariat oameni cheie alaturi de care cei doi lucrau de multi ani: Andreea Ghenoiu, Ioana Cadir si Alexandra Vestineanu.

In doar un an de la lansare, Jam Session Agency a devenit o echipa cu peste 65 de oameni si a reusit sa castige titlul de Agentia anului la Internetics 2021.

https://www.youtube.com/watch?v=bN_nTjkgGkE ,

Jam Session Agency

Agentia Clientului anului, Tazz, Internetics 2021.

Una dintre distinctiile mult ravnite de orice agentie, Jam Session a devenit cea mai premiata agentie independenta la Effie Romania 2022, precum si singura agentie romaneasca nominalizata la 3 festivaluri globale de creativitate in 2022 (Cannes, New York Festivals si Webby) pentru proiecte ING sau Netflix.



https://www.youtube.com/watch?v=kAqo-4Txn1g&t=7s 

ING

Agentie: Jam Session


https://www.youtube.com/watch?v=eyOnn2K5oyo

Netflix

Agentie: Jam Session

Chief Marketing Officer, eMAG

Din iulie 2022, Irina Pencea a predat managementul agentiei Jam Session Agency catre partenerii sai si s-a alaturat echipei de management a eMAG in calitate de Chief Marketing Officer, rol din care coordoneaza strategia de brand si marketing a eMAG in regiune (Romania, Ungaria, Bulgaria).

A decis sa accepte pozitia de Chief Marketing Officer la Client, parasind viata de agentie, pe care a inceput-o inca din 1998. Care sunt marile provocari ale lucrului la ,,client”, comparativ cu agentia?

,,Sunt multe similitudini intre viata de agentie si lucrul intr-o companie precum eMAG. De exemplu, versatilitatea business-ului – in agentie am contribuit la constructia mai multor business-uri ale clientilor din domenii variate si diferite, si mi-a placut aceasta diversitate la care eram expusa permanent; in eMAG sunt parte dintr-un ecosistem de companii, de servicii si procese, in care simt ca am mult de descoperit si invatat, in fiecare zi, dublate de ambitia, viteza si curajul unei companii antreprenoriale.” spune actualul Chief Marketing Officer al eMAG.

,,Totodata, in agentiile pe care le-am co-fondat am creat de la zero proiecte, echipe, idei, strategii noi, am construit cultura unui loc; in eMAG, o companie profund antreprenoriala din perspectiva culturii, am tot un rol de a crea valoare pentru client, de a construi echipe si proiecte care sa aduca crestere business-ului. Sunt si diferente, pe care ma bucur sa le descopar, ele tin de impactul in business, pe care il vad mult mai rapid, de complexitatea unui business de tehnologie, de oamenii cu care lucrez si de la care am mult de invatat.

Portofoliul de proiecte si campanii pentru care a lucrat Irina Pencea, alaturi de echipele din care a facut parte:

https://www.youtube.com/watch?v=j6b32O1tiys 

Connex, Tu faci Viitorul

Agentie: D’Arcy

 

https://www.youtube.com/watch?v=JnWi0CDCfm4  

Rompetrol, Efix, Concertul la injectoare,

Agentie: Odyssey

 

https://www.youtube.com/watch?v=JWWjeQEYDqI

Salveaza Ciocarlia

Agentie: Jazz Communication

 

https://www.youtube.com/watch?v=0xjabOFN6bo

“MagicHome”, Campanie pentru copiii bolnavi de cancer

Agentie: Jazz Communication

 

https://www.youtube.com/watch?v=IqRrNRE4MJc   

BRD

Agentie: Jazz Communication

 

https://www.youtube.com/watch?v=bN_nTjkgGkE ,

Jam Session Agency

Agentia Clientului anului Tazz, Internetics 2021.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kAqo-4Txn1g&t=7s 

ING

Agentie: Jam Session

 

https://www.youtube.com/watch?v=eyOnn2K5oyo

Netflix

Agentie: Jam Session


Mai mult in Business, Management, Antreprenoriat

 


PUBLICITATE: