Ioana si Stefan Iordache: “Pentru grupul Leo Burnett, anul 2011 este un an mai bun decat 2010"
Luni, 24 Octombrie 2011


(AdPlayers, Iulian Toma)

Clienti mai multi, proiecte mai multe si venituri pentru agentiile din grup mai mari decat anul trecut. Chiar daca investitiile in media au scazut in acest an, Ioana Iordache si Stefan Iordache, fondatorii si presedintii grupului Leo Burnett (CEO, COO) spun ca 2011 este un an mai bun decat 2010. In cadrul grupului de marketing si comunjicare fac parte mai multe companii cu servicii de marketing si comunicare printre care se numara agentiile Leo Burnett, Starcom MediaVest, 23 Communication Ideas, The Practice, iLeo, The Geeks si Digital Star.

AdPlayers: Cum se vede astazi 2011, comparativ cu 2010?

Stefan Iordache: Asa cum se arata in acest moment, suntem multumiti cum cred vom incheia acest an, din toate perspectivele. Fie ca  este vorba de produse bune (ale agentiilor), fie ca vorbim de mai multi clienti, proiecte  pentru agentii.

Ioana Iordache: Este greu de spus cu cat, dar chiar daca nu vorbim neaparat de cifre de afaceri, ca numar de clienti, numar de proiecte si de aici venituri pentru grupul de agentii, anul 2011 este un an mai bun decat 2010. 

Este un an mai prost, daca vorbim de investitiile in media. In ce fel este anul 2011 mai bun?

Stefan Iordache: Pentru investitiile in media – da. Insa pentru investitiile in platforme digitale, in platforme de comunicare 360, sau PR este mai mare. Daca pana acum lucram pentru un client doar in servicii de creatie, astazi lucram si digital. Portofoliul de clienti s-a marit si, de aici, investitii mai mari in acest tip de proiecte.

Ca echipa, sunteti mai multi oameni, sau mai putini?

Stefan Iordache: Suntem ceva mai multi, decat in trecut. Agentiile cele mai mici au avut cresterile cele mai mari – fie ca vorbim de The Practice, iLeo sau The Geeks. Chiar si 23 (Communication Ideas) a crescut ca numar de oameni. Cred ca avem cu minim 20% mai multi oameni (in grup n.r.)

Ce vor clientii de la voi? Mai mult, mai ieftin?

Stefan Iordache: E firesc sa si doreasca mai mult, dar nu cantitativ. Isi doresc lucruri mai destepte de la noi. Lucruri care sa le aduca investitii mai mici, ori rezultate mai bune in aceiasi bani.

Vom vedea companii noi in grup in viitorul apropiat?

Ioana Iordache: Nu credem ca vom lansa in curand entitati noi, dar lucrurile se pot schimba daca peste doua luni vrem sa facem altceva. Insa cel putin, in acest moment, nu. Poate in primavara. Avem loc de crestere “cat casa” in toate agentiile care lucreaza in acest moment in grup. Si vorbesc aici de agentiile cu profil digital, PR-ul, dar si in celelalte.

Pentru ca se vorbeste de a investi sau nu in castigarea unui client, cat costa un pitch?

Ioana Iordache: Uneori, un pitch costa si zeci de mii de euro. Au fost pitch-uri la care, timp de o luna si jumatate, am lucrat cu mai mult de jumatate din agentiile din grup.

Este justificata o astfel de munca pentru un cont?

Ioana Iordache: Chiar daca, si pentru noi si pentru clienti, reprezinta un consum de resurse, uneori nu avem ce face. Periodic, clientii sunt obligati sa organizeze licitatii o data la 2 ani, sau alt interval de timp.

Cum vedeti urmatoarea perioada, pe fundalul investitiilor in media mici?

Stefan Iordache: Prin creatie se misca lucrurile. Interesul va fi mai mare pentru produsul creativ deosebit. Noi romanii, am avut o perioada mai mare de acomodare cu criza, insa, in acest moment, si noi - agentiile, si clientii, cred ca ne-am asezat. Solutia, acceptata de ambele parti in actualele conditii, este doar una creativa.

 Mai mult in Business, AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: