GroupM (WPP): Inteligenta Artificiala (AI) ar putea reprezenta 90% din publicitate in viitorii 10 ani.
Luni, 11 Aprilie 2022

 

Credit: GroupM (WPP)

Potrivit grupului de media international, marketingul bazat pe Inteligenta Artificiala inseamna in acest moment 370 miliarde de dolari, adica 45% din publicitatea globala, si este in continua crestere si ar putea ajunge la 1,3 trilioane de dolari in 2032.

AdPlayers. info

In numai zece ani, pana in 2032, publicitatea sustinuta de Inteligenta Artificiala (AI) ar putea ajunge la 1,3 trilioane de dolari, adica peste 90% din investitia totala in publicitate, arata cel mai recent raport realizat de specialistii GroupM.

AI in prezent. 370 miliarde de dolari, adica 45% din publicitatea globala

Potrivit specialistilor grupului de media international, marketingul bazat pe Inteligenta Artificiala inseamna in acest moment 370 miliarde de dolari, adica 45% din publicitatea globala, si este in continua crestere.

Folosirea Inteligentei artificiale nu este un scenariu de viitor indepartat, ceva din Ready Player One, Terminator sau Wall-e, mai arata autorii raportului. AI exista deja in realitatea noastra de acum si este implicata in aproape toate formele de publicitate din prezent. In curand va fi implicata si mai mult, dupa cum arata raportul realizat de Kate Scott-Dawkins, Global Director of Business Intelligence al GroupM, si echipa sa. Descarca si citeste raportul complet aici.

In majoritatea cazurilor actuale, Inteligenta Artificiala este digitala, in special Search. Pe viitor, specialistii se asteapta ca mediile OOH si TV sa devina semnificativ mai digitalizate si implicit sa se bazeze mai mult pe AI. Inteligenta Artificiala din publicitatea viitorului va face posibila si eficienta personalizarea. Mesajele si targetarea vor fi personalizate intr-un mod care va respecta drepturile de proprietate ale utilizatorilor asupra datelor personale.


Asteptarile consumatorilor se vor schimba si ele.

Vor fi apreciate mesajele de marketing relevante, personalizate, care nu intrerup si care simplifica deciziile zilnice. Bineinteles, aceste asteptari nu se vor concretiza intotdeauna. Brand-urile si platformele care vor reusi sa le indeplineasca se vor bucura de un avantaj in ceea ce priveste atentia, preferinta si loialitatea consumatorilor.

Prin folosirea AI va fi nu doar posibil, ci si eficient sa furnizezi fiecarui individ un mesaj, o oferta sau chiar un produs personalizat. In unele cazuri, puterea va duce la „ecosisteme inchise”, unde toate datele consumatorilor vor putea fi agregate si analizate de catre companii. In alte cazuri, consumatorii vor fi cei care vor avea controlul si vor putea sa elimine mesaje si sugestii de produse care nu ii intereseaza. Ar putea chiar sa aiba optiunea de a modifica produsele in sine si a le adapta propriilor nevoi.

Recomandari pentru companii

In contextul previziunilor cercetarii, Victor Rotariu, Head of Strategy&Insights la GroupM Romania (foto), are cateva recomandari pe care companiile ar trebui sa le aplice acum, pentru a obtine beneficiile si a evita riscurile asociate cu transformarea publicitatii prin Inteligenta Artificiala:

•            Folosirea uneltelor de planificare media bazate pe AI pentru a se adapta schimbarilor de comportament media. Platforme precum GroupM Maximize vor ajuta departamentele de marketing ale organizatiilor sa obtina cele mai bune rezultate posibile.

•            Reexaminarea obiectivelor, tinand cont de scaderea reachului TV si de adresabilitatea crescuta. Evaluarea mesajului de marketing: este acelasi pentru toti consumatorii sau este individualizat?

•            Pregatirea pentru schimbari organizationale. Inteligenta Artificiala poate insemna mai multe oportunitati in creatie, productie, dar si in planificare si executie media.

•            Extinderea perspectivei in afara granitelor sectorului de activitate. Parteneriatele si modelele de business din viitor vor depasi granitele de industrie pe masura ce comportamentul de cumparare va fi amplificat de Inteligenta Artificiala

•            Evaluarea felului in care compania poate contribui la crearea AI responsabile si etice, luand in calcul securitatea si responsabilitatea in algoritmi, transparenta deciziilor Inteligentei Artificiale.

GroupM este liderul global de management al investitiilor in media, care gestioneaza peste 60 miliarde USD in investitii anuale de media, prin intermediul agentiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX si Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investitii si Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media in care comunicarea aduce valoare adaugata omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inoveaza, se diferentiaza si genereaza valoare sustenabila pentru clientii din intreaga lume.

Mai mult in Business, Media, Tendinte, Cercetare, Research


PUBLICITATE: