Cheltuielile de publicitate in Romania cresc cu 6,5%. Mondial, cu 4,6% de la 3,9% anul trecut
Joi, 31 Martie 2016


In pofida climatului economic turbulent, consumul de publicitate se va accelera in 2016, potrivit unui raport Advertising Forecast al retelei ZenithOptimedia
Sursa: Zenith AdForecast

adplayers. Iulian Toma

In pofida climatului economic turbulent, consumul de publicitate se va accelera in 2016, conform unui raport Advertising Forecast al retelei ZenithOptimedia.

Potrivit raportului, piata mondiala de publicitate urmeaza un curs ascendent, cu o crestere de 4.6% in acest an, de la 3,9% anul trecut, arata ZenithOptimedia, retea din care face parte si agentia Zenith Romania. Astfel, spun specialistii, consumul global de publicitate va totaliza 579 miliarde US $ in 2016 si va depasi 600 de miliarde US $ in 2017.

In acord cu trendul de crestere mondial accelerat, potrivit estimarilor de la Bucuresti, piata de publicitate din Romania va creste cu 6,5% in 2016, estimeaza pentru adplayers Maria Tudor, Managing Director, Zenith Romania

Provocarile

Potrivit specialistilor Zenith AdForecast, economia globala se confrunta cu provocari clare - cum ar fi stagnarea economica din China si recesiunea din Brazilia si Rusia, dezastrul umanitar din Siria si incertitudinea privind viitorul Uniunii Europene, in special fragilitatea continua a Greciei si posibila iesire a Marii Britanii din UE.

Cu toate acestea, increderea advertiseriler a ramas in mare parte neclintita, iar prognozele noastre privind cresterea la nivel mondial a anului 2016 s-au schimbat foarte putin de cand am publicat ultimele noastre previziuni din decembrie 2015.

Ridicarea consumului de publicitate la 6.1 miliarde US $

Pe termen scurt, consumul de publicitate din 2016 va fi amplificat de alegerile prezidentiale din SUA, Jocurile Olimpice de vara si campionatul de fotbal UEFA in Europa. Ne asteptam ca aceste evenimente sa aduca un adaos de 6.1 miliarde US $ pe piata mondiala de publicitate in 2016. Prin urmare, aceste evenimente ce au loc o data la 4 ani an vor aduce un plus de 1,1% la rata de crestere din acest an pentru cheltuielile de publicitate la nivel mondial, care altfel ar fi de 3,5%.

Pietele europene afectate de criza se bucura acum de recuperare rapida

Pe termen mediu, cele mai multe dintre pietele europene care au suferit efecte profunde ale crizei financiare si urmarile sale se bucura acum de o recuperare sustinuta si se vor extinde rapid in urmatorii cativa ani.

Consumul de publicitate din Irlanda , Portugalia si Spania a scazut cu 45% intre 2007 si 2013, avand o recuperare de 8,9% in 2014 si 7,3% in 2015 iar noi prognozam o crestere medie de 6,7% pe an pana in 2018.

Alte piete europene, care au scazut brusc in timpul crizei, dar acum sunt in crestere intr-un ritm rapid include Croatia (prognozata la o crestere de 6,1% pe an pana in 2018), Danemarca (7,3%), Ungaria (5,2%) si Romania (6,5%). Chiar si Grecia, este de asteptat sa se bucure de o crestere anuala de 3,9%.


Sursa: Zenith AdForecast

Potrivit Zenith AdForecast, anul viitor, internetul va depasi TV-ul la nivel global. In Romania, rata de crestere a investitiilor in mediul digital ramane la valori de peste 10%, dar TV-ul acopera in continuare peste 60% din totalul investitiilor. Publicitatea pe internet este principalul motor al cresterii globale a consumului de publicitate.

“Ne asteptam ca publicitatea pe internet ca intreg sa creasca de trei ori mai mult rata medie la nivel mondial in acest an – cu 15,7%, social media (31,9%), video online (22,4%) si paid search (15,7%). Rata de crestere a internetului incetineste pe masura ce se maturizeaza (de la 21,1% in 2014), dar ne asteptam ca aceasta sa ramana intr-o crestere de peste 10% pentru restul perioadei noastre de prognoza”.

Cresterea pe Internet, combinata cu scaderea TV-ului in Brazilia si China, a determinat specialistii ZenithOptimedia sa preconizeze ca publicitatea pe internet va depasi publicitatea televizata la nivel mondial in 2017, cu un an mai devreme decat au prognozat in luna decembrie.

Internet Romania: +20% in 2016

Din estimarile Zenith AdForecast, si in cazul Romaniei, cresterea investitiilor in publicitatea online are o evolutie spectaculoasa (+20% in 2016 vs. 2015, de 3 ori mai mult decat cresterea inregistrata de intreaga piata de publicitate). Publicitatea pe dispozitivele mobile va contribui major la cresterea investitiilor de publicitate.

Potrivit specialistilor, marea majoritate a noii publicitati pe internet este directionata catre dispozitivele mobile, datorita adoptarii lor pe scara tot mai larga si integrarea lor tot mai stransa in viata de zi cu zi a consumatorilor. Cheltuielile de publicitate pe dispozitivele mobile vor creste cu US $ 64 miliarde intre 2015 si 2018, in crestere cu 128%, avand o contributie de 92% din rata de crestere a investitiilor globale in advertising, mai estimeaza Zenith.

"Cresterea rapida din tarile relativ noi in piata internationala de publicitate, combinata cu o revenirea pietelor stabile, care au fost afectate de criza financiara, va mentine piata mondiala de publicitate pe drumul cel bun pentru o crestere sanatoasa pentru cel putin urmatorii cativa ani”, a spus Jonathan Barnard, Head of Forecasting ZenithOptimedia.

30 de Piete Media in crestere cu 15% intre 2015-2018

Raportul ZenithOptimedia obisnuit studiaza 81 piete cheie de publicitate din intreaga lume. Pe termen lung, mai multe piete mici de publicitate au deschidere fata de publicitatea internationala. Cercetarea ZenithOptimedia publica un nou raport, numit 30 de Piete Media in Crestere, care analizeaza pentru prima data o astfel de selectie.

“Pentru raportul 30 de Piete Media in Crestere am decis sa analizam un pic mai departe si sa identificam pietele de publicitate care sunt in curs de dezvoltare rapid si incep sa rivalizeze ierarhia unora dintre cele 81 de piete. Prognozam ca totalul cheltuielilor de publicitate din aceste 30 de piete va avea o rata medie de crestere de 15% pe an intre 2015 si 2018 – de trei ori mai mult decat media la nivel mondial” arata specialistii ZenithOptimedia.

*Cele 30 de tari incluse in raportul 30 de Piete Media in Crestere sunt: Algeria, Angola, Bangladesh, Bolivia, Cambodia, Cameroon, Côte d’Ivoire, Dominican Republic, Ethiopia, Gabon, Ghana, Guatemala, Iran, Jamaica, Kenya, Laos, Mongolia, Morocco, Mozambique, Myanmar, Namibia, Paraguay, Senegal, Sri Lanka, Tajikistan, Tanzania, Trinidad & Tobago, Tunisia, Uganda and Zambia.

Mai mult in Media, adplayers report


PUBLICITATE: