Apel de proiecte pentru 350.000 de euro dedicat ONG-urilor din Romania care sprijina migrantii din Ucraina. Kaufland si FDSC lanseaza InStareSaAjut.
Vineri, 11 Martie 2022

Kaufland Romania si Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile anunta ca aloca 350.000 de euro pentru finantarea unor initiative de ajutorare a migrantilor ucraineni, derulate de organizatii neguvernamentale romanesti, in cadrul apelului de proiecte #InStareSaAjut

Bugetul total alocat pentru proiectele pe termen scurt (1-4 luni) este de 100.000 de euro, respectiv de maximum 250.000 de euro pentru cele pe termen mediu (5-10 luni), iar proiectele pe termen scurt beneficiaza de finantari intre 35.000 si 75.000 de lei per proiect, iar cele pe termen mediu de alocari intre 75.000 si 250.000 de lei

APlayers. info

Kaufland Romania si Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile anunta lansarea primului apel pentru proiecte din 2022 din cadrul programului In Stare de Bine. Apelul #InStareSaAjut va fi destinat organizatiilor neguvernamentale din Romania care deruleaza sau intentioneaza sa deruleze initiative de ajutorare a migrantilor ucraineni.

Programul In Stare de Bine, ajuns in al cincilea an de existenta, dispune si in 2022 de un buget total de 1 milion de euro, fiind derulat prin doua apeluri de finantare a proiectelor eligibile. Primul dintre acestea incepe pe 17 martie si este organizat in mod exceptional ca interventie de urgenta. In Stare sa Ajut a fost creat initial in 2020 ca raspuns la criza pandemiei de covid-19. Apelul are un buget alocat de 350.000 de euro si face parte, din punct de vedere functional, din programul general de CSR al Kaufland, In Stare de Bine.

Pentru cel de-al doilea apel de proiecte planificat in 2022, bugetul stabilit este de 650.000 de euro, acesta urmand insa a fi alocat unor proiecte din cele trei domenii de interventie eligibile deja consacrate din anii anteriori: cultura, sport si viata sanatoasa.

Pentru apelul #InStareSaAjut, Kaufland va oferi finantari totale de pana la 100.000 de euro pentru initiative pe termen scurt (cu durata de derulare de la 1 la 4 luni) si de maximum 250.000 de euro pentru proiectele pe termen mediu (5-10 luni). Proiectele trebuie sa aiba ca obiectiv concret sprijinirea migrantilor din Ucraina care tranziteaza Romania sau se refugiaza pe teritoriul tarii noastre ca rezidenti temporari sau solicitanti de azil.

Pentru initiativele pe termen scurt, alocarea financiara se situeaza intre 35.000 si 75.000 de lei pentru fiecare proiect in parte, iar pentru cele pe termen mediu intre 75.000 si 250.000 de lei. Initiativele eligibile sunt cele care sprijina accesul la bunuri, servicii si informatii pentru migrantii ucraineni.

Proiectele pot fi inscrise de ONG-uri pe platforma www.instaredebine.ro, unde se gasesc si detalii despre criteriile de eligibilitate, procedura de aplicare si documentele necesare, inclusiv Ghidul Solicitantului.

„Romania, ca si statele de la granita de vest a Ucrainei, se confrunta cu un influx de migranti fara precedent in istoria postbelica a regiunii. In aceste conditii, Kaufland si FDSC coopereaza in cadrul parteneriatului lor multianual pentru a asigura asistenta umanitara de urgenta, produse si servicii esentiale pentru migrantii alungati de conflict” a declarat Ionut Sibian, director executiv al Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile.

,,Suntem constienti ca acesta va fi, dupa toate probabilitatile, un efort foarte amplu si de durata si facem apel la toate organizatiile neguvernamentale care pot ajuta sa se implice la randul lor. Rolul sectorului ONG este esential pentru a evita efectele pe termen lung ale acestei crize umanitare” a adaugat directoru FDSC.

„Suntem profund impresionati de empatia si implicarea dovedite de romani fata de situatia tragica din Ucraina”, a declarat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland Romania. „Ca raspuns la criza prin care trece poporul ucrainean, am redirectionat o parte din bugetul pe care Kaufland Romania il aloca in fiecare an pentru initiative sociale, grupand aceste eforturi sub emblema #InStareSaAjut”

,,Suntem o companie responsabila, prezenta in toate tarile afectate de conflict, si ca atare nu putem sta deoparte in asemenea situatii. Suntem solidari cu familiile migrantilor si ne exprimam sprijinul finantand proiecte de ajutorare a acestora din partea organizatiilor societatii civile din Romania. Dorim, de asemenea, sa le multumim atat partenerilor nostri de la Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, cat si tuturor ONG-urilor si voluntarilor care s-au implicat pana acum in ajutorul migrantilor proveniti din Ucraina pentru a le usura situatia. Suntem mandri ca luam parte la acest efort desfasurat la scara nationala.”

Programul In Stare de Bine

In Stare de Bine este un program anual de finantare ce ofera granturi nerambursabile in valoare totala de 1 milion de euro pe an organizatiilor neguvernamentale din Romania. Programul este implementat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, cu sustinerea financiara a Kaufland Romania.

Obiectivul programului este cresterea calitatii vietii locuitorilor din comunitatile rurale si urbane prin sprijinirea initiativelor care au un impact pozitiv in trei domenii esentiale – cultura, sportul si viata sanatoasa – si care se adreseaza grupurilor vulnerabile si comunitatilor din care acestea fac parte. In acest an, in mod exceptional, criza umanitara din Ucraina a determinat reorientarea partiala a programului catre sprijinirea migrantilor alungati de razboi din tara vecina.

Lansat in urma cu 4 ani, #InStareDeBine a finantat cu 4 milioane de euro 92 de organizatii din 41 de judete, care au derulat 126 de proiecte. Proiectele au avut 142.934 de beneficiari directi.

Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC) este o organizatie neguvernamentala, independenta, infiintata in anul 1994, care promoveaza o societate civila puternica si sustenabila, ce contribuie la apararea valorilor democratice prin sprijinirea actorilor societatii civile, mobilizarea de resurse, incurajarea unui mediu favorabil si intarirea cooperarii cu celelalte sectoare.

Mai multe detalii despre organizatie, la www.fdsc.ro

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.200 de magazine in 7 tari. Asumarea responsabilitatii ecologice si sociale este un aspect esential al politicii corporative a Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor de responsabilitate sociala corporativa ale Kaufland sunt desfasurate in parteneriat cu organizatii nonguvernamentale regionale sau nationale si urmaresc implementarea de programe sociale complexe ce se adreseaza unor grupuri mari de beneficiari.

Mai mult in Business, Retail, Responsabilitate Sociala, CSR


PUBLICITATE: