Agentie cu ADN Digital fondata in Romania, la 15 ani de la lansare. Stefanini Infinit are acces global pe 43 de piete si 3 ani de parteneriat in grupul Stefanini.
Miercuri, 29 Iunie 2022

 

Alex Cernatescu si Andrei Cernatescu Co-Fondatori Stefanini Infinit  www.infinitsolutions.ro, alaturi de Marco Stefanini, fondator al Grupului Stefanini www.stefanini.com, asociatul lor.

“Da, am castigat o serie de clienti foarte interesanti in Statele Unite, Romania, Germania, UK, Olanda si in multe alte zone ale lumii. Acesta este avantajul primar al joint venture-ului cu grupul Stefanini - avem prezenta globala, ceea ce inseamna acces si colegi ( peste 30,000 J ) in piete din peste 43 de tari."

AdPlayers. Iulian Toma

Stefanini Infinit (Infinit Agency) ( www.infinitsolutions.ro ) a inceput ca o agentie digitala fondata in 2007 de catre fratii Alex Cernatescu si Andrei Cernatescu iar in 2019 a devenit parte din grupul Stefanini in urma unui joint venture, devenind Stefanini Infinit.

Mai multe detalii despre joint venture, in AdPlayers, care a scris la acel moment, aici: http://www.adplayers.ro/articol/Business-6/Joint-venture-Stefanini-Infinit-in-Romania-Export-de-servicii-de-agentie-digitala-romaneasca-pe-piata-globala-6482.html

La 15 ani de la lansare si alti trei de la momentul in care a devenit parte din grupul Stefanini, AdPlayers i-a intrebat pe fondatorii agentiei, fratii Alex si Andrei Cernatescu, despre cum s-a schimbat domeniul lor in ultimii ani dar si ce observatii interesante au observant in urma joint venture-ului si acoperirii globale pe care o are acum, prin grupul Stefanini, agentia cu ADN digital, lansata in Romania.

Nevoia de agentii puternice 

In realitatea curenta brandurile au nevoie de agentii puternice, cu toate seturile de experienta inhouse dar mai ales cu capabilitati in zonele de digital production / delivery si data analytics, este una dintre concluziile lui Alex si Andrei Cernatescu. Stefanini Infinit este acel integrator intre zona de strategie, creativitate, media, tehnologie, consultanta si data analytics. Dar sa vedem cum se intampla acest lucru din raspunsurile lor.

Alex Cernatescu si Andrei Cernatescu, fondatorii agentiei devenite Stefanini Infinit in grupul Stefanini

Cum s-a schimbat rolul agentiei in urma evolutiilor generale din ultimii 3 ani?

Alex Cernatescu si Andrei Cernatescu “In contextul curent s-au schimbat destul de multe lucruri dar in acelasi timp altele au ramas neschimbat ba chiar s-au si intarit. Credem ca rolul “filozofic” al agentiei a ramas acelasi – sa ajute clientul sa isi indeplineasca obiectivele de business intr-un mod creativ, dar bazandu-se pe date solide si strategie optima. 

,,Business is personal, after all”

Alex Cernatescu – CEO, Co-Fondator si Global Head of Strategy la Stefanini Infinit:

Ce s-a schimbat este cum si in ce fel se indeplineste acest rol – da-mi voie sa detaliez:

Tehnologia a devenit ubicua – este in orice proces sau proiect – iar de asemenea digitalizarea nu s-a intamplat doar la branduri si in paralel cu consumatorii – avem noi categorii care au intrat in lumea digitala in ultimii 3 ani – de nevoie – dar apoi au ramas acolo, avem categoriile clasica care s-au extins masiv in cee ace inseamna canale utilizate, tool-uri si asa mai departe si avem relatiile cu brandurile care au devenit din ce in ce mai intense dar si “it’s complicated” in acelasi timp.

Deci pe scurt agentia este aici sa ajute, dar trebuie sa fie tot timpul la zi cu realitatea.

Ca un lucru de adaugat dar din alta perspectiva – simtim ca ultimii 3 ani ne-au apropiat de clienti dar mai ales de echipa – cumva e important sa stii ca te poti baza pe oamenii din jurul tau la greu – business is personal after all”  Alex Cernatescu – CEO, Co-Fondator si Global Head of Strategy la Stefanini Infinit

“Rolul in mare este tot acelasi anume ca suntem aici pentru a gasi solutii eficiente la provocari de business si cam asta e partea care s-a schimbat ca numai sunt provocari de marketing cat sunt si mult de business” adauga Andrei Cernatescu – COO si Co-Fondator Stefanini Infinit.

 ,,Ultima perioada a adus proiecte de digitalizare accelerata in business-uri, schimbari aproape complete in procese atat interne cat si externe, create de canale noi atat de vanzare cat si de comunicare iar toate astea au generat briefuri complexe cu multi “stake-holderi” implicati dar din fericire ne descurcam de minune in a lua complexitate si a o trasnforma in simplitate si eficienta.”

,,Mai puternici in ceea ce priveste serviciile noastre de baza”

AdPlayers: Apropo de update-uri. Ce s-a actualizat in paleta de servicii in ultimii 3 ani?

,,Am devenit mai puternici in ceea ce priveste serviciile noastre de baza – strategie, creatie, digital media/performance, social media si am dus la un alt nivel – alaturi de partenerii nostri de la Stefanini – zona de digital production, development si asa mai departe.” spune Alex Cernatescu.

,,Practic imagineaza-ti ca avem un engine creativ si strategic foarte puternic, bazat pe date iar apoi capabilitati imense pe digital delivery. Sounds good nu?” Alex Cernatescu

Andrei Cernatescu, COO & Co-Fondator Stefanini Infinit

“Am pastrat tot timpul asta viziunea de a fi un foarte puternic integrator de creatie si tehnologie astfel incat business-urile sa gaseasca la noi solutia completa pentru briefurile lor de azi. As mai adauga ca desi nu este usor, iese magie dupa ce se joaca  NERDS & CREATIVES impreuna la noi in grup.” adauga Andrei Cernatescu, COO & Co-Fondator Stefanini Infinit

,,Odata cu serviciile upgradate despre care vorbeste Alex, ne-am updatat si o parte din procese, am optimizat si mai mult flow-urile de lucru si invatam constant din experienta de lucru internationala pe care ulterior o implementam si local” Andrei Cernatescu, COO & Co-Fondator Stefanini Infinit

Clienti noi, pe langa Romania, din Statele Unite, Germania, UK, Olanda si in multe alte zone ale lumii

AdPlayers: Teritoriile noi v-au adus si clienti noi?

“Da, am castigat o serie de clienti foarte interesanti in Statele Unite, Romania, Germania, UK, Olanda si in multe alte zone ale lumii. Acesta este avantajul primar al joint venture-ului cu grupul Stefanini - avem prezenta globala, ceea ce inseamna acces si colegi ( peste 30,000 J ) in piete din peste 43 de tari. Avem serie de noutati si victoria pe care o sa le anuntam si public, insa doar dupa ce ne vom consulta si cu partenerii nostri internationali. Nu-i usor sa comunici pe aproape 50 de piete.

Obiectivul nostru este sa ne concentram si pe clientii care au ramas cu noi de ani buni. Aici este una din cheile cresterii noastre. E bine sa ai clienti noi, si avem, dar focusul nostru intotdeauna a fost sa livram calitate si sa ne pastram clientii castigati. Am pastrat cu mandrie marea majoritate a conturilor cu care am intrat in pandemie peste 9 din 10 dintre branduri, ba chiar am crescut business-ul cu ei si l-am variat, alaturi de echipa noastra bineinteles. Le multumim sincer pentru acest lucru si pentru incredere.” a continuat Alex Cernatescu.

“Da, este o bucurie mare de fiecare data cand castigam un client nou mai ales ca demonstreaza abilitatile echipei. Insa strategia mid-long term de succes pentru noi a fost sa ne focusam pe relatia cu clientii actuali si cu atat mai mult cand trec prin perioade mai putin faste  si in aceelasi timp pe “sanatatea” echipei noastre din toate punctele de vedere.

 Stefanini Infinit este o ECHIPA si ca sa fie una performanta trebuie sa aiba liniste,omogenitate si claritate. Ei sunt cei care fac diferenta pe teren si toate meritele sunt ale lor.”  subliniaza Andrei Cernatescu.

AdPlayers: Ce diferente notabile intre pietele pe care sunteti active ati remarcat?

 “Diferentele sunt mai putine ca numar decat asemanarile dar foarte foarte mari si structurale. “ este de parere Alex Cernatescu.

 ,,Avem piete care fac mult mai bine lucrurile, mai asezat, cu deadline mai mare dar nu sunt asa rapide sa adopte noutati – de la idei noi la tehnologii noi. Unii practic cedeaza noutatea si inovatia ca sa castige predictibilitate.” sustine CEO-ul Stefanini Infinit.

,,Ce e drept, ultimii 3 ani nu prea au dat multe sanse de predictibilitate si atunci cumva toti au fost pe teritorii noi. Alta diferenta majora si cea mai importanta – RATE CARDS / PROJECT VALUE! Este o diferenta majora in aprecierea muncii de agentie, consultanta, strategie, added value etc. in alte tari vs. Romania. 

,,Am putea pastra mai multi oameni in tara si am aduce si unii inapoi. Nu doar din domeniul nostru”

,,Putem sa dam vina pe multe lucruri dar cert este ca ratele sunt si de 4-6 ori mai mari in alte tari, iar acest lucru iti permite sa iei altfel de decizii ca business. Am sa o las aici cu acest detaliu dar sunt sigur ca daca ratele si bugetele ar creste mai mult la noi, am putea pastra mai multi oameni in tara si am aduce si unii inapoi. Atentie – nu ma refer doar la domeniul nostru – este o observatie generala” sustine Alex Cernatescu. 


Alex Cernatescu, la sediul din Statele Unite in timpul kick-off-ului pe America de Nord

 “Personal, am remarcat o foarte intersanta dinamica cu clientii din alte tari. Ca observatie de managent de 15 ani in servicii digitale, multe lucruri invatate alaturi de clientii locali, lucrand cot la cot cu ei au fost super apreciate afara cand le-am aplicat dar si invers. Functionam ca un hub care schimba experienta intre teritorii in beneficiul tuturor.” Este de parerea fondatorul roman al agentiei.

 ,, Cred ca este extraordinar si este un mare avantaj de a fi atat o agentie independenta dar si parte dintr-un grup asa mare asa ca profitam la maxim de el. Deja pot spune cu mandrie ca ceea ce estimam acum cativa ani este realitate acum anume ca putem si noi romanii sa facem proiecte internationale si de cele mai multe ori mai bine si mai repede ca deh ne-a invatat piata locala asta” adauga Andrei Cernatescu.

Program de lucru hybrid. Se lucreaza si de la birou si de acasa.

AdPlayers. Cum va pozitionati in ,,work from home”, post pandemic? Cum arata programul de lucru la Stefanini Infinit?

 “Avem un program de lucru hybrid – adica se lucreaza si de acasa si de la birou – variind proportiile si in functie de tipul de job. Am construit noua relitate alaturi si impreuna cu oamenii nostri si momentan suntem ok cu ce a iesit.“  spune Andrei Cernatescu

AdPlayers. Cum arata cultura organizationala perfecta in viziunea Stefanini Infinit?

“Am facut o afirmatie la un an dupa ce incepuse pandemia – companiile care aveau cultura organizationala puternica au rezistat mult mai bine decat cele care nu o aveau. Pandemia pur si simplu a amplificat ce era acolo in orice companie. Unele au strans randurile, altele s-au destramat – mai repede sau mai incet. Credem ca in servicii cultura organizationala este piatra de temelie a oricarei companii si este cel mai important lucru pentru noi. O construim zi de zi alaturi de colegii nostri, ne luptam cu provocarile care apar impreuna si mergem mai departe.” sustine Alex Cernatescu. 

Andrei Cernatescu: ,,Avand background in sport, pentru mine echipa este elementul principal in orice facem”

“Avand background in sport pentru mine echipa este elementul principal in orice facem, mai ales in business. Daca adaugi peste acest lucru intelegere si bun simt ai deja o idee despre cum vad eu lucrurile legat de cultura organizationala. Increderea este cel mai important lucru, iar aceasta se obtine prin fapte, actiuni si rezultate” adauga Andrei Cernatescu despre importanta echipei.

,,Personal nu cred in cultura organizationala perfecta si manuale de HR si LinkedIn  – ci mai degraba in oameni care “sfintesc locul” iar noi trebuie doar sa stim sa ii ajutam sa creasca si sa aiba incredere in ei. Cu alte cuvinte sa sa fim langa ei cand au nevoie si sa se simta apreciati. Magia culturii organizationale apare dupa” 

Suntem intr-un “open world pe explore mode .”

 AdPlayers. Planuri de viitor?

 “Pentru cunoscatori, suntem intr-un “open world pe explore mode.” Este foarte important sa continuam constructia,  sa exploram noile oporunitati, sa invatam si sa aplicam  – atat in Stefanini Infinit, cat si in grupul Stefanini, cu colegii atat directi, cat si din alte unit-uri sau ventures si sa avem cea mai puternica echipa globala care ne va permite sa rezolvam orice fel de brief sau challenge.” a continuat COO-ul, Andrei Cernatescu.

“O comparatie care imi place foarte mult este diferenta dintre un vas de croaziera si o nava de explorare – prima se bazeaza pe rute prestabilite si programe clare, a doua se bazeaza pe echipaj – cand nu ai harti si esti pe teritoriu nou ( ceea ce este noua realitate – chiar spuneam ca noua realitatea inseamna o noua realitate in fiecare zi ) atunci te uiti la echipaj si daca ai un echipaj cu care poti sa faci fata la orice provocare atat a agentiei cat si a clientilor agentiei atunci esti bine” concluzioneaza Alex Cernatescu

,,Dorim sa mergem inainte cu genul nostru de offering end-to-end, sa ajutam clientii cap coada – cu ajutorul grupului nostru – adica de la consultanta, strategie, creatie, digital transformation, digital media, performance pana la zona de digital delivery avansat si comunicare interna sau change management. Suntem un partener puternic, experimentat, care a demonstrat stabilitate si putere atat in vremuri bune cat si in vremuri grele.“ a conchis CEO-ul Stefanini Infinit. 

Mai multe despre Stefanini Infinit pe www.infinitsolutions.ro si despre grup pe www.stefanini.com 

Mai mult in Business, Digital, AdPlayersREPORT,


PUBLICITATE: