Vodafone vrea mobile marketing la 3% din piata de publicitate in 2-3 ani
Marti, 18 Noiembrie 2008
(AdPlayers.ro Iulian Toma)

Vodafone estimeaza ca mobile marketingul sa atraga un volum de 3% din piata de publicitate in 2-3 ani dupa cum spune Horatiu Dimulescu, Manager Mobile Advertising la Vodafone, servicii despre care oficialul spune ca operatorul de telefonie mobila are o viziune, chiar daca nu ne poate furniza cifre exacte privind estimarile de business din aceasta directie.

Estimarea lui Dimulescu a fost facuta odata cu lansarea celor mai noi canale de media de publicitate, parte a serviciilor AdPlus oferite de operatorul de telefonie mobila si servicii de transfer de date clientilor sai.

Noile servicii ofera cinci canale media in categoriile Telefonie Mobila  si Internet pe Telefonul Mobil, alaturi de canalul Push SMS disponibil la inceputul acestui an, push MMS, bannere in Vodafone live, notificari pentru utilizatorii Cartelei Vodafone si servicii sponsorizate precum Suna-ma si Transfera Credit. Portofoliul AdPlus mai include serviciile deja lansate in prima parte a anului curent in categoriile Internet  pe Vodafone.ro si youthtosms.ro, sau cele de Direct Mailing cu inserturi in factura.

„Avem o viziune si vrem ca intr-un univers de timp relativ apropiat de 2-3 ani sa  ajungem la 3% din totalul cheltuielilor investitiilor in publicitate”, a afirmat pentru AdPlayers Horatiu Dimulescu (foto), Manager Mobile Advertising la Vodafone, vorbind despre estimarile segmentului de mobile marketing, in economia investitiilor in publicitatein urmatoarea perioada.

AdPlayers: Unde mai gasim servicii de publicitate pe retelele de telefonie mobila in lume?

Horatiu Dimulescu: O sa va dau exemple doar din reteaua Vodafone, pentru ca la nivel global suntem printre initiatorii acestui proiect de mobile advertising. Vodafone este implicat activ in zona de mobile marketing, unde suntem de fapt si membri ai Mobile Marketing Association.

In prezent, suntem 10 operatori in grup care deruleaza un astfel de business relativ nou, tinand cont ca acesta a demarat in urma cu aproximativ 2 ani. Printre pietele unde Vodafone desfasoara acest tip de activitati le-as numi pe cele din Spania, Regatul Unit al Marii Britanii, Italia, Germania, Grecia, Egipt si lista poate continua.

Care este nivelul acestui business in reteaua Vodafone?

Nu va pot da o cifra, pentru ca aceste date difera de la o piata la alta foarte mult. Pot sa va spun insa ca Internetul Mobil este un fenomen de success la noi, in timp ce in unele tari utilizatorii merg foarte mult pe mesaje.

Prin urmare, si veniturile din publicitatea pe mobil depind foarte tare de la o piata la alta, in functie  de clienti, de modul in care comunica ei mai frecvent. Egiptul, spre exemplu, este o piata similara cu a noastra unde ponderea serviciilor cu cartela este comparabila, iar un serviciu de publicitate de tipul “suna-ma” implementat pe piata a dat rezultate foarte bune.

Asadar, aceste cifre depind foarte mult de piata in care suntem prezenti. Astfel, pe mesagerie, o zona inca la inceput in Romania, vrem sa educam piata si mai apoi sa dezvoltam si aici acest tip de servicii de publicitate prin SMS.

Cat estimati piata de mobile marketing in acest moment?

In Romania, piata era oarecum zero din puct de vedere al mobile advertising-ului. Incercam sa educam piata, iar lansarea serviciilor noastre de publicitate pe mobil si conferinta de presa organizata de Vodafone vine sa faca practic primul pas important pentru educarea pietei din Romania privind acest concept, dupa ce in prima parte a anului am mai facut un pas prezentand conceptul de publicitate AdPlus.

Ne dorim sa avem mai multe fronturi: pe de o parte cu advertiserii, iar pe de alta parte cu clientii pe care sa ii asiguram ca atunci cand vor primi un mesaj, acela va fi un mesaj relevant, va fi un mesaj informativ, si cu siguranta nu va fi un mesaj intruziv.

Prin urmare, nu putem face deocamdata estimari privind aceasta piata de mobile advertising. Asa cum spunea si Stephanie (n.r. Jackson, Senior Director Online and Internet Services), avem o viziune si vrem ca intr-un univers de timp relativ apropiat de 2-3 ani sa ajungem la 3% din totalul investitiilor in publicitate pe piata.


PUBLICITATE: