Starlink Group estimeaza 10% din BTL
Joi, 23 August 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Parte a retelei internationale Publicis, Starlink Group isi largeste incepand cu luna august 2007, plaja de servicii, cu propriul departament de BTL.

Cei patru membri ai echipei BTL de la Starlink Group sunt Luciana Zamfirescu, cea care conduce si departamentul din pozitia de Business Development Director, Viorel Stan - BTL Senior Account Manager, Dragos Ioana  - Project Manager si Oana Chira - Project Manager.

„Toate diviziile noi ale Starlink Group se nasc ca urmare a cererii pe care o avem de la clientii cu care avem business generat pe celelalte servicii de comunicare”, spune Marcel Straut (foto)- Managing Partner la Starlink Group.

“Avem BancPost pe partea de creatie si de media, spre exemplu, si cred ca este normal sa putem avea si proiecte de BTL pentru un astfel de client”, adauga managerul Starlink. “Un exemplu similar este si AutoItalia, client pe care il avem pe alte servicii, dar mai sunt si altii care prefera ca serviciile sa fie intr-un singur loc, intr-o singura agentie sau grup de companii”.

“Intr-un an, BTL-ul ar putea fi in jurul a 10% din business-ul Starlink Group”, a afirmat pentru AdPlayers, Marcel Straut despre ce cota ar putea ocupa in afacerea grupului, proaspat infiintata divizie de BTL. „Nu vreau sa ne grabim cu estimari mai optimiste. Trebuie mai intai ca departamentul respectiv sa ajunga la maturitate”.

Peste 6 Mil. EUR pe primul semestru

De la o companie cu 2,6 Mil. EUR in 2005, care inregistra la sfarsitul anului trecut o dublare a afacerii la 5,6 Mil. EUR, seful Starlink Group a declarat pentru AdPlayers ca, “pe primele sase luni din 2007, grupul a depasit 6 Mil. EUR”, chiar daca estima anterior mai pesimist doar o cifra de peste 4 Mil. EUR.

Intr-o declaratie recenta pentru AdPlayers, executivul preconiza ca Starlink ar putea avea in acest an o cifra de afaceri in jur de 9 Mil EUR, o cota de aproape 20% din afacerea intregului grup de companii Leo  Burnett Romania, din care face parte, si estimata de surse din grup in jurul unei cifre de 50 Mil. EUR.

“Clientii migreaza foarte mult catre medii neconventionale”

„Nu stiu daca acest business (BTL n.r.) a crescut sau nu pe piata, pentru ca nu am condus pana acum si o agentie BTL. Insa ce pot spune cu siguranta este faptul ca tot mai multi clienti pe care ii avem acum au nevoie de o mai buna conectare cu consumatorul”, adauga oficialul Starlink.

Managerul Starlink Group spune ca „Daca pana acum clientii erau multumiti cu servicii integrate de comunicare in media, acum clientii migreaza foarte mult catre medii neconventionale. Si ca sa dau un exemplu, sunt clienti care au media radio si care solicita si un eveniment de BTL”.

 „In functie de proiect, catre BTL este directionat si 10% din bugetul de comunicare”, afirma Straut, intrebat cat anume din bugetul unui client poate lua drumul BTL-ului. „Nu toti clientii sunt la fel, dar pot aloca pe BTL bugete cuprinse intre 5% si 10% din intreg contul de comunicare”,

“Cautam acum cei mai buni oameni de outdoor din piata”

“Vrem sa ne concentram in curand foarte bine si pe o alta zona de comunicare. Cautam acum cei mai buni oameni de outdoor din piata”, dezvaluie Straut urmatoarea tinta a grupului, dupa BTL. “Tot ca urmare a cererii clientilor, sper sa facem foarte curand o divizie de Outdoor. Vorbesc aici de administrarea unei retele de outdoor, de planificare si cumparare de media”.

AdPlayersFile

Parte a retelei internationale Publicis, Starlink este un grup integrat de companii cu un portofoliu actual ce cuprinde 39 de clienti. Printre clientii Starlink se numara Anchor Group, Abbott Laboratoires, Adevarul Holding, Agroli Group, Asociatia pentru Implementarea Democratiei, AutoItalia, Bancpost, Bere Mures, Biofarm, Brenac, Cris-Tim, CitiFinancial, Chronotime, Dom Perignon, Dura Lube, EuroExpo, Expo Top Construct, First One Communication, Fuchs, Hennessy, Lemarco, Metropolis Residence, MedLife, Ministerul Administratiei si Internelor, Neopeninsula Residence, Oxford Gardens, Planorama, Storck, Unicoms, Yves Rocher.

Cu o echipa de peste 70 de oameni, Starlink Group are ca expertiza de lucru in comunicare campanii integrate de communication planning, cercetare, strategie de brand, creatie, media, productie publicitara, shopper marketing, PR si BTL.

FOTO: Starlink BTL: (de la stanga la dreapta)  Dragos Ioana  - Project Manager, Luciana Zamfirescu, Business Development Director, Viorel Stan - BTL Senior Account Manager, Oana Chira - Project Manager.

People

Luciana Zamfirescu - Business Development Director, sefa departamentului Starlink BTL are o experienta de 9 ani in management si de 4 ani in publicitate, potrivit agentiei. In publicitate ea a dezvoltat proiecte de new business, productie publicitara, organizare de evenimente, client service, media planning. Zamfirescu a gestionat anterior proiecte de publicitate pentru clienti precum Interbrew, Konica Minolta, Fan Courier, Sprint Pharma si branduri ca Toyota, Skoda, Kia.

Viorel Stan este BTL Senior Account Manager la Starlink Group si, conform  agentiei, a acumulat o experienta de peste 5 ani in domeniul publicitatii, lucrand in cadrul TBWA\Merlin, Scala JWT, Tempo Advertising, 911 Promotion. A dezvoltat strategii si concepte creative de BTL si s-a implicat activ in coordonarea si implementarea proiectelor generate pentru clienti sau branduri precum: Iveco, City Mall, Oblique Magazin, Santal, Jack Daniels, Bancpost, EuroLine, Danone, Lipton, Samsung, Mitsubishi, Kraft, URBB, Xerox.

Cu o experienta de 7 ani in publicitate, Dragos Ioana s-a alaturat echipei de BTL a Starlink Group ca Project Manager. A lucrat anterior la McCann Erickson, Momentum, RMG Connect, Scala JWT si a gestionat proiecte pentru Samsung, Coca-cola, Unilever, Oblique Magazin, Bancpost, City Mall, Danone, Stella Artois, Gillette.

Oana Chira este Project Manager in cadrul departamentului de BTL al Starlink Group. Oana are o experienta de 1 an in publicitate, ocupand anterior pozitia de Junior Strategic Planner in cadrul Grupului. A dezvoltat numeroase proiecte de promovare in cadrul asociatiei Youth Hostel Romania, in care a fost membra timp de 6 ani.


PUBLICITATE: