Spoon Media: 4,2 Mil. EUR; 60% prin agentii, 40% direct
Miercuri, 22 Aprilie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Spoon Media a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de aproximativ 4,2 Mil. EUR, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Claudia Chirilescu (foto), Director General al agentiei de media.

Potrivit executivului, ponderea majoritara a cifrei de afaceri, un procent de 60% din business, se datoreaza parteneriatelor cu alte agentii de publicitate, in timp ce 40% este reprezentat de conturile de media directe.

Cu 5 ani de prezenta pe piata de media, compania a fost infiintata la sfarsitul lui 2003. Printre conturile de media directe derulate partial sau total de catre Spoon Media se numara Baumax, Altex, Ipso, Farmec.

Printre companiile de publicitate care au lucrat anul trecut sau lucreaza in prezent cu agentia de media se numara CAP, GMP, Headvertising, Gavrila si Asociatii, Totem communication, The Adgency, Mercenar si altii.

De la sfarsitul anului trecut  Spoon Media deruleaza conturile de media prin Agentia Romana de Media (ARM), structura de media in care este partener si care mai reuneste consumul de media ale agentiilor de publicitate Odyssey, Next Advertising si Propaganda. 

Estimari de consum

Conturile de media ale produselor alimentare si farmaceuticele sunt vazute de Claudia Chirilescu drept doua dintre domeniile care vor creste in 2009, in vreme ce retail-ul, in general, va fi un domeniu in scadere in acest an.

Vorbind despre evolutia canalelor media care vor fi folosite, Chirilescu este de parere ca outdoorul va creste in acest an, in ciuda faptului ca nu este un canal masurabil, asa cum se intampla pe alte piete (presa scrisa, Tv, radio internet), evolutie motivata de sefa Spoon Media datorita costurilor reduse ale acestui tip de canal media.

„Cred ca Presa scrisa va avea de suferit, datorita costurilor mari pe majoritatea tintelor de audienta”, mai spune oficialul agentiei, „in vreme ce televiziunea isi va pastra cota, iar Internetul va creste cu siguranta”. Tot la capitulul evolutii, Claudia Chirilescu crede ca radioul ar putea creste datorita unor campanii tactice.

Managerul agentiei Spoon afirma ca „in vreme ce anul trecut criteriul predominant de selectie in licitatiile de publicitate era creatia – „un criteriu uneori subiectiv de evaluare tratat deseori cu ‚imi place, sau nu-mi place’, in acest an crede ca un cuvant hotarator il va avea strategia de comunicare si eficienta ei.

Succes Fee

Agentiile de media sunt recompensate inclusiv dupa succesul campaniei. „In doua dintre licitatiile la care am participat in ultima vreme, clientii au vrut sa imparta riscul cu noi, si sa vorbim „succes fee-uri”. Si vorbim inclusiv de clientii locali, nu numai la clientii internationali, obisnuiti oarecum cu acest sistem”, sustine directoarea agentiei.

„Practic agentia de media se gandeste ca la sfarsitul campaniei comisionul pe contului de media depinde de succesul campaniei, caz in care fiecare agentie va gandi mult mai strategic planul de comunicare” , explica sefa Spoon. Ea mai afirma ca, in functie de marimea contului de media, evaluarea comisionului agentiei prin prisma performantei ar putea reprezenta chiar jumatate din totalul recompensei, mergand uneori chiar si pana la 70%.

„Cu bugete mai mici decat in 2008, trebuie sa te descurci si sa faci treaba buna si in acest an, iar multi considera ca acest lucru trebuie pus in spatele costurilor de media”, spune Claudia Chirilescu. „Practic clientul isi doreste ca abordarea strategica si costurile mai bune obtinute pe fondul crizei economice sa aduca valoare in comunicare”.

Pentru ca investitiile in media sa functioneze mai mult in beneficiul clientului, managerul companiei Spoon Media propune de fiecare data ca agentia de media si agentia de creatie sa lucreze in parteneriat.

„Pe de o parte, compania de media trebuie sa fie mai receptiva la implementarea unor idei creative ale agentiilor de creatie, iar pe de alta parte si agentiile de creatie sa aiba un produs creativ care sa rezoneze cu strategia propusa de compania de media”, conchide executivul Spoon Media.


PUBLICITATE: