Publicis Groupe in discutii de achizitii in Romania
Joi, 13 Mai 2010

FOTO: Teddy Dumitrescu (Publicis), Radu Florescu (Saatchi & Saatchi, Zenith Media), Stefan Iordache (Leo Burnett)
 

(AdPlayers, Iulian Toma)

Prezenta unor oficiali ai grupului international de marketing si comunicare Publicis in aprilie - mai la Bucuresti ar putea fi una normala pentru bilanturi pe anul 2009. Totusi, surse AdPlayers bine informate sustin ca oficialii Publicis nu au venit in vizita la Muzeul Taranului din Romania, ci vizeaza achizitia unor parti din agentiile afiliate sau companii in care grupul se afla deja in actionariat.

Pe piata romaneasca, grupul international de marketing si comunicare de origine franceza Publicis este reprezentat de agentiile locale prezidate de Radu Florescu ( Saatchi & Saatchi, Saatchi & Saatchi X, Zenith Media), Teddy Dumitrescu (Publicis Romania, Optimedia), si fratii Ioana si Stefan Iordache (Leo Burnett, Starcom Media Vest)

Surse apropiate discutiilor cu agentiile romanesti spun ca vizate in procese de achizitie sunt comapniile Zenith Media, din cadrul grupului local condus de Radu Florescu, si companiile Publicis Romania alaturi de Optimedia, din grupului local condus de Teddy Dumitrescu.

"Este o discutie de achizitie pentru Zenith"

Contact de catre AdPlayers, Radu Florescu, presedintele grupului din care fac parte Saatchi & Saatchi si Zenith Media a afirmat: „Este o discutie de achizitie pentru Zenith, dar despre care inca nu putem spune nimic. Discutii au loc tot timpul intre noi, in aceasta directie”, a afirmat in aceasta dimineata pentru AdPlayers, Radu Florescu, intrebat daca agentiile sunt tinta unor discutii de achizitie.

Agentiile conduse de Radu Florescu nu au deocamdata parti detinute de Publicis Groupe, ci doar o relatie de afililere la retelele internationale de publicitate Saatchi & Saatchi respectiv ZenithOptimedia, din cadrul grupului international de marketing si comunicare de origine franceza.

Agreement neconfirmat cu Publicis

Contactat de catre AdPlayers, Teddy Dumitrescu, presedintele grupului din care fac parte Publicis Romania si Optimedia a negat semnarea vreunui acord cu Publicis Groupe. „Nici vorba”, a spus presedintele Publicis Romania, care nu a precizat daca este cel putin in discutii de achizitie cu grupul international.

Surse apropiate discutiilor intre Publicis Groupe si agentiile romanesti dau insa ca sigur existenta unui agreement de achizitie a unor parti din agentiile Publicis si Optimedia detinute de Teddy Dumitrescu, procesul urmand sa fie incheiat in perioada imediat urmatoare.

"Se poarta tot timpul"

In prezent, Publicis Groupe se afla doar in actionariatul agentiilor din grupul Leo Burnett, condus de Ioana si Stefan Iordache, unde detine 35%, alaturi doar de fondatori sau manageri ai companiilor (Ioana Iordache, Stefan Iordache, Bogdan Naumovici, Carmen Chipuc), dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Stefan Iordache, Presedinte in cadrul grupului Leo Burnett. 

„Aceste discutii se poarta tot timpul”, a mai afirmat Stefan Iordache, despre discutiile de achizitie.


PUBLICITATE: