Patres (IMSG) tinteste 300.000 EUR din piata de strategie de brand
Luni, 09 Februarie 2009

 (AdPlayers.ro, Iulian Toma) Patres, compania de strategie de brand din cadrul International Marketing and Sales Group ( IMSG ) Bucharest, tinteste 300.000 EUR din piata de profil din Romania, a afirmat pentru AdPlayers, Ramona Sima, Managing Director la Patres. 

Creata sub sloganul „Brands & Other Business Ideas”, potrivit companiei, Patres este un parteneriat format exclusiv din seniori, care ofera servicii de strategie, design si comunicare de brand, fiecare membru al echipei avand peste zece ani de experienta profesionala si o expertiza bogata in crearea si constructia de branduri de succes.

4 “Patres” si o „Filia”

Cu atributii de managing director, si unul dintre cei 5 membri seniori in marketing si comunicare ai companiei, Ramona Sima (foto) are 10 ani in publicitate si branding si este Filia Persolva a companiei, sau „fata care rezolva”, pe cartea de vizita.

Patres are o echipa care ii mai reuneste pe Daniel Gavrila - Pater Strategicus – avand 15 ani in publicitate, management de marci si agentii, Sorin Axinte - Pater Communicatio – cu o experienta de 15 ani in media, marketing si constructie de brand si, cu peste 11 ani de experienta in comunicare, Sorin Tranca - Pater Creatio si Bojan Spasic - Pater de Signum, una dintre cele mai longevive echipe de creatie din Romania, fondatori ai agentiei Friends Advertising, parte din grupul IMSG.

Patres are ca actionari grupul IMSG (75%) si Daniel Gavrila si Sorin Axinte – fiecare cu cate 12,5%. Primele planuri ale companiei de strategie de brand din grupul IMSG au aparut in primavara anului trecut. Patres a luat fiinta in luna iulie 2008, iar pana in prezent si-a adaugat deja in portofoliu Realitatea Catavencu si un produs al grupului - Callbridge, call center al trustului de media.

„Numele noastre de scena sunt legate de istoria numelui firmei. Patres a venit dintr-o paralela intre procesul de creatie si crestere a brandurilor si procesul de concepere si crestere a unui copil”, explica Ramona Sima enigma cartilor de vizita, care nu includ functii de „managing director”, „director de strategie”sau „director de creatie”.

„Sunt foarte multe asemanari intre nasterea si cresterea unui copil si nasterea si cresterea unui brand: trebuie sa ai grija de el, sa il cresti bine si sa te asiguri ca se indreapta si ramane pe un drum bun”, motiveaza „Filia Persolva”. „Brandingul este un proces de paternitate, explica ea, de fapt asa a si demarat: o companie de patru tati, la care se adauga si o „fata care rezolva”, sau care face lucrurile sa se intample, o functie care vine din trecutul meu de account.

Piata: 3,5 Milioane EUR

Ramona Sima estimeaza ca piata de strategie de brand este situata undeva in jurul unui volum de 3,5 Milioane EUR. Oficialul companiei spune ca, desi toate companiile ar trebui sa aiba grija de branduri, serviciile Patres se adreseaza unor clienti maturi, care constientizeaza aceasta nevoie. In plus, ea spune ca exista diferente intre serviciile de strategie de brand oferite de agentiile de publicitate si cele oferite de companii specializate in strategie de brand.

„Agentiile de publicitate vad lucrurile din punct de vedere al comunicarii, insa compania de strategie de brand vede totul din perspectiva brandului”, explica oficialul Patres, diferenta intre cele doua abordari. „Desi teoretic, toata lumea are grija de brand, de la manageri de brand pana la seful companiei, in multe cazuri lucrurile nu stau deloc asa, iar brand-ul este primul care sufera de aceasta lipsa de grija”.

Intrebata care sunt plajele de venituri intre care se invart bugetele de consultanta de brand, Sima spune ca acestea acopera o plaja de la zeci de mii de euro pana la  peste o suta de mii de euro, in functie de portofoliul de produse si servicii al clientului. Bugetul depinde de serviciile oferite clientilor in care multe dintre etape reprezinta procese neintrerupte.

Patres ( www.patres.eu )

Compania de strategie de brand din cadrul International Marketing and Sales Group (IMSG) Bucharest,

Sorin Axinte - Pater Communicatio - o experienta de 15 ani in media, marketing si constructie de brand

7 ani in Media Pro Group, 4 ani in propria companie de creatie si productie media, 4 ani in Grupul Realitatea - Catavencu. Din 2008 este Senior Partner la Glue , companie de strategie de marketing si comunicare. Intr-o cariera inceputa in 1993, in vremuri de pionierat pentru media si comunicare in Romania, a adunat cunostinte si practica in TV, print, radio, internet si consultanta, incepand de la copywriting si productie pana la marketing strategic si branding. A lucrat pentru branduri precum ProFM, ProTV, AcasaTV, ProSport, Orange, BRD, Academia Catavencu, Cotidianul, Radio Guerrilla, RealitateaTV, Fruncea, Zoom, Callbridge, CineStar. De-a lungul timpului, a contribuit semnificativ la lansarea a 17 marci si a facut managementul a 23 de branduri.

Daniel Gavrila - Pater Strategicus - 15 ani in publicitate, management de marci si agentii

Pe CV-ul sau se regasesc numele agentiilor Young&Rubicam/ Team Advertising si Lowe. Mai recent, din 2006, si Glue, al carui fondator este.A lucrat pentru unele dintre cele mai mari conturi de pe piata, de la lansare si repozitionare pana la leader de piata. A contribuit la lansarea a numeroase branduri, din diverse categorii de business, inclusiv a catorva lideri de piata si a unor marci iconice. A tinut prezentari la diferite evenimente ale industriei si a fost membru in juriul unor festivaluri de specialitate.

Ramona Sima - Filia Persolva - 10 ani in publicitate si branding

A lucrat Client Service, New Business sau management in agentii precum McCann-Erickson, Graffiti BBDO, GMP si BrandTailors. A gestionat conturi extrem de diverse din punctul de vedere al categoriilor de piata, al dimensiunii si al acoperirii geografice. De exemplu, a coordonat activitatile contului Masterfoods in 6 tari est-europene.  Ca New Business Director a ajutat la castigarea unora dintre cele mai mari conturi de pe piata: Connex - actual Vodafone, ING Bank, Timisoreana. A coordonat echipe interdisciplinare pentru realizarea unor proiecte de comunicare integrate si a gestionat marci si proiecte locale si internationale; unele au fost premiate pentru creatie iar altele pentru eficienta lor, in competitii de specialitate.

Sorin Tranca - Pater Creatio - peste 11 ani de experienta, castigator a numeroase premii nationale si internationale

A inceput munca de creatie la Graffiti BBDO, apoi a continuat la Tempo Advertising. In 2003 devine co-fondator si Creative Director la Friends Advertising. Are si calitatea de fondator al Art Director’s Club Romania (ADC). S-a implicat in proiecte din aproape toate categoriile, de la produse alimentare la banking si comunicare politica, de la ATL la online si PR. Spirit antreprenorial, a avut un rol decisiv in nasterea si cresterea Friends Advertising; in plus, a devenit, in timp, consultant personal pentru cativa dintre clientii sai. Este unul dintre cei mai premiati creativi romani la festivaluri romanesti si internationale si unul dintre cei 12 directori de creatie din Romania care a tinut tutoriale la Școala ADC.

Bojan Spasic - Pater de Signum - creativ premiat la festivaluri locale si internationale

A lucrat la Graffiti BBDO si Tempo Advertising, apoi a devenit fondator si Art Director la Friends Advertising, incepand cu 2003. A facut design si art direction pentru toate categoriile de produse. Este cunoscut ca unul dintre cei mai rapizi Art Directori de pe piata si primea adesea cererea de a lucra pentru pitch-uri cu deadline-ul “maine”. Suflet mare, a spus totdeauna “da”. In mod ciudat, nu a regretat asta niciodata. Impreuna cu Sorin Tranca formeaza cel mai longeviv cuplu de creativi din industria romaneasca de publicitate.


PUBLICITATE: