PR AdPlayersREPORT 2009 – Raportul Agentiilor de PR
Luni, 05 Octombrie 2009

PR AdPlayersREPORT 2009
Raportul Agentiilor de Relatii Publice

Companii de Relatii Publice / Cifre de Afaceri pe 2008
(sursa: Ministerul Finantelor Publice, cifre in Mii de euro in baza unui curs mediu de 3,7 lei / euro )

2 ACTIVE PR: 686,2 Mii EUR

4 ACE (PATRU ACE SRL ): 355,1 Mii EUR

ACTION GLOBAL COMMUNICATIONS: 612,5 Mii EUR

BDR ASSOCIATES COMMUNICATION GROUP:  1.293,1 Mii EUR

DC COMMUNICATION S.R.L.:  2.009,7 Mii EUR

GMP PUBLIC RELATIONS S.R.L.: 1.546,7 Mii EUR

HOOK COMMUNICATION INTERNATIONAL S.R.L.:  95,8 Mii EUR

IMAGE PUBLIC RELATIONS S.R.L.: 789,8 Mii EUR

LOWE PUBLIC RELATIONS S.A.  939,3 Mii EUR

MATHER COMMUNICATIONS ROMANIA (Ogilvy Group): 4.399,4 Mii EU

McCANN PROFESIONAL COMMUNICATION S.R.L. 1.607,0 Mii EUR

MMD PUBLIC RELATIONS ROMANIA  1.307,0 Mii EUR

NICOLA & PARTNERS S.R.L (The Group).  3.741,0 Mii EUR

PERFECT LTD  140,2 Mii EUR

PRAIS CORPORATE COMMUNICATIONS  582,7 Mii EUR

RED APPLE PUBLIC RELATIONS  189,0 Mii EUR

ROGALSKI GRIGORIU PUBLIC RELATIONS S.R.L.  791,8 Mii EUR

SAATCHI & SAATCHI PUBLIC RELATIONS S.R.L (Saatchi&Saatchi).  413,1 Mii EUR

SMART POINT CONSULTING: 825,7 mii EUR

THE PRACTICE S.R.L (Leo Burnett Group). 1.217,3 Mii EUR

Erata: Actualizare 6 octombrie:
FREE COMMUNICATION S.R.L.: 758,6 Mii EUR

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

AdPlayers a listat in Raportul Agentiilor de Relatii Publice  ( PR AdPlayersREPORT 2009 ) un numar de 21 de agentii cu activitate relevanta pe piata de relatii publice din Romania, chiar daca unele companii au fost greu de gasit altfel decat dupa codul unic de inregistrare la Ministerul Finantelor.

19 agentii de relatii publice insumeaza 23,5 Milioane EUR

Un numar de 19 companii listate reunesc un business de 23,5 Milioane EUR  si aproape 250 de oameni (232) care lucreaza in aceste agentii, insa reprezinta doar o parte din intregul volum de business al industriei de profil romanesti. Doua dintre companiile investigate de PR AdPlayersREPORT 2009 - Pleon Graffiti si Free Communications - nu figura cu bilantul pe 2008 depus. Erata (actualizare 6 octombrie): Free Communication S.R.L. are bilantul depus la Ministerul de Finante, insa dintr-o eroare regretabila AdPlayers a cules initial date referitoare companiei Free Communications Consulting S.R.L. )

PR AdPlayersREPORT 2009 ar mai putea cuprinde multi jucatori cu activitate notabila in sectorul relatiilor publice sub numele unor divizii de PR ale agentiilor de publicitate. Cifrele de afaceri ale acestora ar fi insa imposibil de listat intr-un raport altfel decat in urma estimarilor de business furnizate de agentiile de publicitate respective.

Devenite centre de profit independente in cadrul unor grupuri de marketing si comunicare, multe dintre companiile de relatii publice reprezinta extensii de brand ale unor agentii de publicitate ( GMP Public Relations, Saatchi & Saatchi Public Relantions SRL, Lowe Public Relations S.A., McCann Professional Communication S.R.L.), Mather Communications Romania (Ogilvy&Mather). Alte nume nu urmeaza aceasta regula: The Practice (Leo Burnett), Nicola & Partners (Nicola Porter Novelli, The Group), ori sunt parte ale unor retele multinationale de relatii publice ( MMD ).

De ce nu un TOP al agentiilor de PR?

In cadrul PR AdPlayersREPORT, opt companii depasesc cifra de afaceri de 1 Milion de euro, din care trei agentii depasesc 2 Milioane EUR ( MMD: 2 Milioane euro), Nicola & Partners 3,7 Milioane de euro si Mather Communications Romania (Ogilvy Group) cu 4,39 Milioane EUR.

Este greu de imaginat o agentie de relatii publice cu o cifra de afaceri de peste 500.000 EUR fara un important volum de management de evenimente organizate in vederea unor prezentari de companii sau de produs, activitati ce reprezinta dealtfel punctul de plecare in activitatea de relatii publice. De aici si dificultatea de a intocmi un top al agentiilor de relatii publice.

Cat timp exista agentii cu volume ale activitatilor de management de evenimente de 1-2 Milioane de euro pe an -  cifra de afaceri comparabila cu cea a unei companii specializate in servicii de event management (Momentum, Event Plus, etc) - un  astfel de clasament ar fi putea fi reprezentativ si pentru companii specializate in organizarea de evenimente. Este un caz cat se poate de similar cu agentiile de publicitate care deruleaza servicii de media comparabile cu cele ale unei agentii de media.

Cinci companii au inregistrat un business apropiat de 1 Milion de euro – Lowe ( 939 Mii euro), Smart Point Consulting (825 Mii eur), Rogalski Grigoriu ( 791 Mii euro), Image Public Relations (789 Mii euro), Free Communication S.R.L.: 758,6 Mii EUR. Alte trei agentii de PR au si ele o cifra de afaceri de peste 500 mii EUR: 2 active PR (686 Mii euro), Action Global Communications (612 mii euro), si Prais Corporate Communications (582 Mii euro).

Aproape 500 mii de euro a inregistrat anul trecut si Saatchi & Saatchi Public Relations (413 Mii euro). Alte 4 companii au inregistrat cifre de afaceri sub jumatate de milion de euro: 4 Ace 355 mii euro, Red Apple Public Relations 189 Mii euro, Perfect LTD 140 mii euro si Hook Communications 95 Mii euro.


PUBLICITATE: