O casa eficienta energetic reduce costurile lunare si imbunatateste calitatea vietii. Reveal Marketing Research.
Marti, 05 Septembrie 2023

80% dintre romani apreciaza valoarea unei locuinte prin valoarea costurilor de intretinere, Eficienta energetica este un atribut principal al casei ideale pentru 67% dintre romani iar 84% dintre romani considera ca materialele de zidarie utilizate la constructia locuintei favorizeaza mentinerea confortului termic in timpul sezonului rece sau cald

AdPlayers. info

Reveal Marketing Research a derulat un studiu reprezentativ la nivel national pentru a masura perceptiile si atitudinile romanilor referitoare la  importanta eficientei energetice a caselor in care locuiesc, urmarind in acelasi timp evolutia acestora comparativ cu studiul similar desfasurat in 2022.

80% dintre romani apreciaza valoarea unei locuinte prin valoarea costurilor de intretinere

Eficienta energetica este un atribut principal al casei ideale pentru 67% dintre romani. 84% dintre romani considera ca materialele de zidarie utilizate la constructia locuintei favorizeaza mentinerea confortului termic in timpul sezonului rece sau cald, iar 56% dintre specialistii in constructii motiveaza ca aleg sa utilizeze BCA in lucrarile lor darorita proprietatilor sale izolante ridicate.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: ”Asa cum am observat din studiul nostru, o locuinta eficienta din punct de vedere energetic o regasim strans legata de calitatea constructiei acesteia. O astfel de locuinta inseamna mai mult decat sa ai un adapost deasupra capului, aceasta fiind o investitie inteleapta in confort, economii si mediu inconjurator, pe termen lung. Desigur, pentru cei mai multi dintre romani o casa eficienta energetic se traduce direct in facturi de utilitati mai mici, aceasta fiind o reactie normala avand in vedere nemultumirea acestora privind cresterea generala a preturilor din ultimii ani si impactul puternic al inflatiei asupra bugetelor si nivelului lor de trai.”

Eficienta energetica, din ce in ce mai prioritara in mentalitatea romanilor

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, nivelul de ingrijorare in ceea ce priveste costurile utilitatilor ramane extrem de ridicat si anul acesta,  67% dintre romani fiind ingrijorati de pretul energiei electrice, iar 64% de costurile cu gazul natural. Asadar, in contextul cresterilor rapide ale cheltuielilor de intretinere, acestea reprezinta al treilea cel mai important atribut (80%) atunci cand consumatorii apreciaza valoarea unei locuinte, dupa pret (86%) si rezistenta (81%).

Reducerea costurilor energetice este una dintre cele mai importante avantaje ale unei case eficiente energetic, iar daca ne referim la facturile de utilitati, din totalul esantionului, 39% dintre romani declara, raportandu-se la iarna trecuta, ca sunt foarte multumiti de valoarea medie a facturii lunare pentru incalzire, cu 8 procente mai mult fata de evaluarea realizata anul trecut. Se observa un procent semnificativ mai mare in randul respondentilor a caror locuinta are ca material principal de zidarie BCA-ul (56%).

Materialele de zidarie pot contribui semnificativ la izolatia termica si la eficienta energetica a cladirilor

Daca ne referim la mentinerea confortului termic optim in locuinta, cei mai multi dintre romani considera ca izolatia peretilor (87%), geamurile si acoperisul (87%) si materialele de zidarie utilizate la constructie (84%) sunt elementele care favorizeaza mentinerea caldurii in locuinta.

Indreptandu-ne atentia catre materialele de zidarie, observam ca 6 din 10 romani considera in mare si foarte mare masura ca BCA-ul este un material de zidarie eficient energetic, intr-o masura semnificativ mai mare cei care au construit in ultimii doi ani o casa sau care sunt in proces de constructie a unei case (69%) si cei cu varsta intre 25-34 de ani (66%).

Conform specialistilor, materialele de termoizolare sunt cele care favorizeaza in cea mai mare masura mentinerea caldurii iarna si a racorii vara (88%), in timp ce materialele de zidarile utilizate la constructie inregistreaza un scor de 78%. Mai mult decat atat, 56% dintre acestia declara ca una dintre principalele motivatii datorita careia prefera sa construiasca cu BCA este buna eficienta energetica a materialului, procent ce inregistreaza o crestere semnificativa fata de anul trecut (49%).

Casa ideala combina confortul si functionalitatea cu economiile de energie

Romanii isi doresc locuinte eficiente energetic, casa ideala avand ca principale caracteristici durabilitatea (69%) si eficienta energetica (67%). Comparativ cu 2022, se remarca cresterea dorintei de a locui intr-o casa eficienta energetic pe viitor, procentul fiind in crestere cu 13% (vs. 54% in 2022).

Se diferentiaza faptul ca barbatii considera in mai mare masura ca o casa ideala ar trebui sa fie eficienta energetic (72% vs. 60% in cazul femeilor), dar si cei cu varste intre 35-44 ani (82%). Asadar, alegerea unei case eficiente energetic devine o prioritate pentru romanii care isi doresc facturi mai mici si cresterea confortului termic din locuinta.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 18-24.05.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1228 respondenti + un oversample de 507 persoane care lucreaza in domeniul constructiilor, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-2,7% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.

Mai mult in Cercetare, Research, Market Research

 


PUBLICITATE: