Multi vor sa porneasca o afacere. Putini fac pasul. Studiu Metro, de "Ziua Afacerii Tale"
Marti, 10 Octombrie 2017

Sursa:Metro 

Multor oameni le-ar placea sa aiba un business propriu, dar foarte putini fac acest pas, releva Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO, in cadrul caruia a analizat afacerile independente din 10 tari.

Pentru cercetare, METRO a selectat un esantion de 10.000 de persoane din Romania, Germania, Franta, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Ceha, Turcia, Rusia si China.

Cercetarea se numara printre initiativele pe care METRO le-a demarat pentru a sarbatori „Ziua Afacerii Tale” si scoate in evidenta punctele tari dar si ingrijorarile afacerilor independente, atat din perspectiva detinatorilor de afaceri cat si a celor care aspira la deschiderea unui nou business.

Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO are scopul de a cunoaste in profunzime atitudinea publicului fata de antreprenori, cat si de a oferi perspective asupra provocarilor cu care se confrunta antreprenorii, asupra experientei acestora si a modului in care poate fi gestionata o afacere pentru a avea succes.

Motivele pentru care oamenii isi doresc o afacere, dar nu fac pasul.

„Aceste rezultate ne dezvaluie noi perspective cu privire la importanta pe care o acorda societatea afacerilor independente si ne ajuta sa intelegem ce ii motiveaza si ce ii ingrijoreaza pe antreprenori”, spune Olaf Koch, Presedintele Consiliului de Administratie METRO AG.

„Un lucru iese in evidenta: sunt foarte multe persoane carora le-ar placea sa porneasca propria afacere, dar in final nu o fac. Acest studiu analizeaza motivele care stau la baza acestei decizii. Potentialul antreprenorial este stimulat numai daca exista un cadru potrivit si se acorda sprijinul adecvat. METRO intentioneaza sa contribuie la realizarea acestui lucru, in paralel cu obiectivul nostru mai amplu, acela de a fi campionul afacerilor independente.”

„Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO” a fost efectuat ca parte a celei de-a doua editii a evenimentului Ziua Afacerii Tale, realizat de reteaua cash & Carry, si are loc anual, in a doua zi de marti a lunii octombrie (in 2017, pe 10 octombrie). Ziua Afacerii Tale vizeaza toate afacerile independente si implicit cele 21 milioane de clienti profesionisti METRO.

Compania intentioneaza sa transforme aceasta zi intr-un eveniment global anual, in care isi propune sa ofere antreprenorilor atentia si recunoasterea pe care o merita, sa creasca vizibilitatea afacerii lor in cadrul comunitatilor locale si sa sustina antreprenorii pentru a-si construi relatii puternice cu clientii lor.


Sursa: Metro

Concluzii ale Studiului International privind Afacerile Independente.

Oamenii apreciaza afacerile independente – precum si ideea de a porni propria afacere.

METRO a observat ca oamenii prefera afacerile independente si aportul acestora in cadrul comunitatilor. Alti factori care subliniaza preferinta pentru afacerile independente includ calitatea produselor si a serviciilor oferite, dar si relatia apropiata a antreprenorilor cu clientii lor.

Interesant este faptul ca aproape jumatate dintre persoanele intervievate care nu detin o afacere (48%) au afirmat ca le-ar placea sa detina propria afacere.

Cativa dintre cei interesati sa detina o afacere sunt increzatori ca vor face acest lucru intr-o zi.

In timp ce multi dintre cei intervievati si-au exprimat interesul de a detine o afacere, doar 13% cred ca este posibila realizarea acestei ambitii. „Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie aceasta diferenta ca fiind o discrepanta antreprenoriala si aduce la lumina detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep si care ii impiedica sa faca pasul de a-si deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a gasi sprijin financiar, precum si instabilitatea mediului economic.

Imbunatatirea conditiilor pentru dezvoltarea afacerilor independente este vazuta ca fiind responsabilitatea mediului politic.

Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocarile cu care se confrunta antreprenorii. Cand au fost intrebati care este cea mai mare amenintare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor si-au exprimat ingrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situatia economica din tara lor, taxele si birocratia. Aceste ingrijorari variaza in functie de tara, de situatia economica generala si taxele din tara respectiva, fiind mai evidente in Italia si Romania.

Acest lucru arata ca antreprenorii isi doresc sa se poata baza pe un sistem politic care sa promoveze norme si legi menite sa creeze un mediu in care afacerile independente sa poata prospera.

Daca ar fi sa o ia de la inceput, 9 din 10 antreprenori ar alege sa porneasca o afacere proprie.

In ciuda tuturor provocarilor pe care le evidentiaza acest studiu, detinatorii de afaceri sunt foarte increzatori in decizia lor de a incepe o afacere: daca s-ar putea intoarce in timp, un procentaj coplesitor de 89% dintre cei intervievati ar alege sa devina din nou antreprenori.

sursa: Metro

METRO este liderul comertului cu ridicata la scara mondiala. Compania opereaza in 35 de tari si numara peste 150.000 de angajati la nivel mondial. In anul financiar 2015/2016, METRO a inregistrat vanzari de aprox. 37 miliarde €. Compania ofera solutii personalizate pentru a satisface nevoile clientilor sai atat la nivel regional, cat si la nivel international. Bazandu-se pe forta diviziilor sale de vanzari METRO/MAKRO Cash & Carry si Real, precum si pe serviciile de livrare si initiativele de digitalizare, METRO stabileste standarde pentru viitor: orientare catre client, solutii digitale si modele sustenabile de afaceri. 

METRO Cash & Carry Romania a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate 2 centre in Brasov, Constanta, Timisoara si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Pitesti, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mures, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda. 

Mai mult in Business, Cercetare, Research, Responsabilitate Sociala


PUBLICITATE: