McCann PR estimeaza peste 1 Milion EUR in 2008
Marti, 29 Iulie 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

„Cifra de afaceri McCann PR a fost anul trecut peste  800.000 EUR”, a afirmat pentru AdPlayers, Imola Zoltan, Managing Partner al agentiei de relatii publice si consultanta in comunicare, intrebata la cat s-a ridicat, anul precedent, afacerea companiei.

 

„Nu pot sa spun ca avem o segmentare a cifrei de afaceri pe servicii, pentru ca multe din activitatile noastre reunesc si evenimente care sunt practic niste mini BTL-uri”, precizeaza executivul McCann PR,  vorbind despre cum ar putea imparti, in functie de servicii, business-ul agentiei.

 

„Pot sa fac insa o estimare pe raportul intre ceea ce inseamna eveniment si consultanta. Daca pe anul trecut am avut in cifra de afaceri aproximativ 60% eveniment si restul 40% consultanta de PR, in acest an ponderea consultantei in cifra este mai mare decat cea pe eveniment”, subliniaza oficialul.

 
"Sigur vom trece de 1 Milion EUR in cifra de afaceri”

Intrebata la cat s-ar putea ridica cifra de afaceri McCann PR in acest an: „In 2008 estimam o crestere de 25%, lucru care inseamna ca sigur vom trece de 1 Milion EUR in cifra de afaceri”, a subliniat Imola Zoltan. „Numai pe prima jumatate a anului in curs am avut o cifra aproximativ egala cu cea de pe intreg anul 2007”

 

Vorbind despre piata de relatii publice si jucatorii relevanti in acest domeniu, managerul McCann PR spune ca este foarte greu de conturat. Zoltan spune ca exista atat companii de PR independente, cat si divizii ale agentiilor de publicitate cu servicii de comunicare integrate, si ca, din acest motiv, este greu de creionat cat reprezinta marimea acestei piete.

 

„S-au vehiculat cateva cifre, una dintre ele era de 19 Milioane EUR. In conditiile nesepararii clare a serviciilor de comunicare este greu de spus daca 19 sau 20 Milioane EUR reflecta realitatea, insa putem spune ca piata se invarte in jurul acestor cifre”, a mai precizat sefa agentiei.

 

Despre profesionalizarea pietei, Zoltan spune ca piata de PR din Romania este foarte competitiva. „Suntem foarte tari, si aici nu as vrea sa ne laudam pe noi, ca agentie de PR”, adauga Zoltan. „Anul trecut am participat la diverse competitii si am vazut comparativ cu alte tari ca Romania chiar conteaza si este foarte puternica”, motiveaza Imola Zoltan: „Spre exemplu la Sabre Awards, nu numai ca o agentie romaneasca a luat marele premiu, dar au fost premiate mai multe agentii diun Romania, iar lumea din sala era surprinsa de acest lucru”.

 

Partenerul McCann PR este de parere ca pe piata de profil exista in jur de 20 de jucatori relevanti, din care jumatate conteaza: „Ma refer la agentiile care sunt chemate in licitatii, care fac multe lucruri sau agentii care au clienti relevanti”.

 

Conturi de la 10.000 EUR, la 40.000 EUR
Dar de la cat porneste un cont de PR relevant? „Avem si conturi de 10.000 EUR pe an, insa avem si clienti de 40.000 EUR pe an”, explica partenera McCann PR. „Asa ne selectam si clientii. Daca suntem chemati intr-o lictatie pentru un cont de 10.000 de euro, de regula mergem”.

 

„Pentru conturile mai mici nu este rentabil sa mergem in pitch”, afirma Imola Zoltan: „Efortul pentru a servi un astfel de client este mare si nu se justifica pentru conturi mai mici”.

 

Cu o echipa de 12 oameni, McCann PR se pozitioneaza o agentie medie spre mare. Intrebata cati oameni lucreaza in companiile relevante de PR de pe piata, sefa McCann PR estimeaza ca „pentru cei 20 de jucatori relevanti despre care vorbeam mai inainte, lucreaza in medie intre 10 si 12 oameni”. „Cei care au mult mai putini oameni fata de aceasta medie, practic, nu conteaza, iar pentru cine are mai multi, vorbim cel mai probabil despre un alt tip de agentie”, conchide ea.

 

Un calcul sumar pe marginea cifrelor estimate de Imola Zoltan, ar putea duce la un numar al consultantilor , cuprins in structuri relevante independente pe piata de PR, cuprins intre 250 si 300.


PUBLICITATE: