Italian Express: 6 Mil. EUR pe an din promotionale, servicii de tipar si print digital
Vineri, 23 Septembrie 2011


Giancarlo di Salvatore, Presedinte, Italian Express

(AdPlayers, Iulian Toma)

Italian Express scoate peste 6 Mil. EUR pe an din promotionale, servicii de tipar si, mai nou, print digital si servicii aferente de finisare. Structurata pe cele trei domenii de lucru, compania si-a relansat activitatea, incepand cu luna septembrie, pe 3 extensii de brand: Italex Promo, Italex Trade si Italex Print.

10 Mil. EUR in 2010

O buna parte din cifra de afaceri a fost reprezentata anul trecut de divizia de servicii de tipar – compania a tiparit o serie intreaga de colectii de carte distribuite impreuna cu publicatii ale Adevarul Holding spre exemplu.

Aceasta este totusi o directie relativ noua de dezvoltare, insa care a dus compania la o cifra de afaceri de peste 10 Mil. EUR in 2010. Giancarlo Di Salvatore, fondatorul Italian Express, spune ca anul trecut divizia de servicii de tipar a insemnat mai mult de jumatate din afacerea companiei.

Italian Express a intrat pe piata din Romania inca din anii 90, pe atunci ca producator si distribuitor de promotionale. Volumul de vanzari a crescut odata cu piata, ajungand in 2008 la 4 Mil. EUR, dupa cum spune fondatorul companiei. Anul 2010, a fost insa unul mai putin stralucit pentru obiectele promotionale.

Promotionale de la 4 Mil. EUR in 2008, la 2,7 Mil. EUR in 2010

“Promotionalele au reprezentat un business de aproximativ 2,7 Mil. EUR anul trecut’’ dupa cum afirma Giancarlo di Salvatore. “Din intregul volum, aproximativ 75% este reprezentat de veniturile din vanzarile de agende, produse unde suntem si producatori”, explica managerul.

Devenita deja un promotional aproape nelipsit fiecarei companii, clasica agenda reprezinta cel mai vandut produs Italian Express – mai exact, vandut in sute de mii de bucati. Numai depozitul companiei reprezinta o suprafata de 4.000 metri patrati. Potrivit Isabellei Tudor, Director de Marketing al companiei, cele mai multe agende vandute sunt din segmentul economic (60%), restul fiind reprezentat de agendele premium si de lux, aproximativ 40% din vanzari.

In timp ce in tarile civilizate agendele sunt comandate in lunile august septembrie, in Romania cea mai mare parte din acest tip de obiecte promotionale sunt comandate in ultimele 2-3 luni ale anului. Desi nu reprezinta un procent important, 10% din volumul de agende este vandut si in primele luni ale anului.

Piata de promotionale va scadea

“Piata de promotionale va scadea in continuare, dar pe segmentul de agende estimam ca vom ramane la aproximativ acelasi volum ca si cel de pana acum”, spune managerul Italian Express. “Din acest an speram sa castigam teren si in segmentul de retail, unde am semnat deja cu doua lanturi de magazine”. Desi a evitat sa numeasca distribuitorii, Di Salvatore estimeaza ca segmentul de retail va reprezenta un volum de 10-15% din totalul vanzarilor.

Divizia de print digital si finisaje Italex Print a fost lansata in acest an si spera sa atraga un business de cateva sute de mii de euro pe an. “Este o investitite pe care am facut-o de curand, este greu sa inaintam o cifra pana la sfarsitul acestui an”, explica Di Salvatore.

Prezenta la Gifts Show 2011 (21-24 septembrie, Romaero Baneasa) Italian Express a adus in stand nu numai oferta de produse a companiei ci si un obiect mai putin intalnit in randul obiectelor promotionale. Un autoturism Ferrari, masina presedintelui companiei.

Mai mult in Gifts Show,


PUBLICITATE: