Intre 4 si 15 E-uri in pateuri. Studiu Infocons pe pateuri vegetale a 10 producatori.
Miercuri, 06 Aprilie 2016

adplayers. info

Pateurile vegetale a 10 producatori contin intre 4 si 15 aditivi alimentari (E-uri), arata un studiu  InfoCons - Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania, desfasurat in perioada 17 – 24  Martie 2016 .

Realizat pe baza datelor ce se regasesc pe etichetele produselor tip pate, pasta  sau crema vegetala existente pe piata romaneasca, in cadrul studiului a fost analizata informatia de pe etichetele a 20 de produse provenind de la 10 producatori, furnizori sau distribuitori locali: Caroli Foods Group S.R.L., Angst RO S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., Cristim 2 Prodcon S.R.L., Glina S.A, Hame Romania S.R.L., Orkla Foods Romania S.A., S.A Carrefour Romania S.A, S.C. Scandia Food S.R.L., S.C. Vascar S.A.

Informatii nutritionale pe 90% din etichete. 75% zaharuri, 80% sare.

Produsele care au facut obiectul studiului se gasesc ca forma de prezentare in conserva sau membrana artificiala, iar gramajul acestora variaza intre 30 si 200 de grame. Potrvit cercetarii, informatiile nutritionale sunt inscriptionate pe etichetele a 90% din produsele studiate, acestea prezentand o variatie a valoarii energetice cuprinsa intre 167.3 kcal/100 grame de produs pana la 286kcal/100 grame si un continut de grasimi cuprins intre 13.8 g/100 grame de produs si 28.1 g/100 grame de produs.

Pe etichetele a 75% dintre produse este mentionat continutul de zaharuri, acesta fiind variabil intre 0.1 g/100 grame de produs pana la 1.98 g/100 grame de produs. Contintul de sare este mentionat pe etichetele a 80% din produsele care fac prezentul studiu si variaza intre 0.51 g /100 grame de produs pana la 1.89 g /100 grame de produs.

Intre 4 si 15 E-uri

Numarul de aditivi alimentari ( E-uri) continut in produsele ce au facut obiectul studiului variaza intre 4 si 15 E-uri, dupa cum urmeaza:

  5% din produsele analizate au in continut 4 E-uri;

  10% din produsele analizate au in continut 6 E-uri;

  15% din produsele analizate au in continut 7 E-uri;

  5% din produsele analizate au in continut 8 E-uri;

  10% din produsele analizate au in continut 9 E-uri;

  10% din produsele analizate au in continut 11 E-uri;

  5% din produsele analizate au in continut 12 E-uri;

  5% din produsele analizate au in continut 13 E-uri;

  30% din produsele analizate au in continut 14 E-uri;

  5% din produsele analizate au in continut 15 E-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.

Membra cu drepturi depline in organizatia Consumers International, Infocons este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Mai mult in Cercetare, Research


PUBLICITATE: