Impactul aparitiei grupului Publicis Omnicom in industria agentiilor digitale
Joi, 01 August 2013

 ( adplayers, Iulian Toma) Vazut ca reflectare a activitatii fiecarui grup de marketing si comunicare in domeniul sau de servicii, numarul de angajati al companiilor digitale dupa aparitia Publicis Omnicom Group scoate in prim plan o rasturnare de clasament fara precedent in termeni de cote de piata de personal angajat.

Intocmit de compania de cercetare de media RECMA, raportul agentiilor digitale (DARD) ia in considerare personalul din industria digitala inainte si dupa aparitia Publicis Omnicom Group in trei piete majore (SUA, Regatul Unit, Franta).

Aparitia Publicis Omnicom Group aduce o pozitie dominanta a acestui grup de comunicare, cu o cota de personal de 42% din numarul total de angajati ai industriei digitale cercetate. In anul 2012, primele doua locuri erau disputate de WPP cu 28% si Publicis cu 26%. Deloc de neglijate erau cote detinute de Interpublic (17%) si Omnicom (16%), urmate de Dentsu Aegis cu 8% si Havas cu 5%.

Achizitii

Cu 42 de achizitii in ultima perioada, WPP detine 33% din numarul total de achizitii. Publicis detine 26% (33 de achizitii), iar Aegis este a treia mare forta in strategia de crestere rapida in industria digitala. Cu 8%, Omnicom profita mai degraba de avansul Publicis in dezvoltarea acestui grup in directia digitala a business-ului.

In ceea ce priveste aportul numarului de angajati venit in urma achizitiilor de catre marile grupuri, WPP si Publics detin cote oarecum apropiate cu cresteri de 6778 de specialisti angajati, respectiv 6773, urmate de Dentsu Aegis cu 2381 de angajati. Cresteri de cateva sute de angajati au inregistrat si Havas (414), Interpublic (262) si Omnicom (616), care ridica la 17.224 de specialisti numarul personalului ce se alatura grupurilor cu crestere digitala rapida.

Mai mult in Interactive


PUBLICITATE: