Friends Group se afiliaza la reteaua IMSG
Vineri, 07 Septembrie 2007

IMSG: Informatii financiare din Raportul Anual 2006 (Cifre in Milioane USD).

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

International Marketing & Sales Group Plc (AIM: IMSG), companie specializata in servicii de marketing si vanzari pe piete emergente, a agreat achizitia grupului de marketing si comunicare full service Friends Group.

IMSG

Cu o cifra de afaceri de 96,5 Mil. USD la sfarsitul anului 2006, potrivit raportului companiei pe anul trecut, IMSG a fost fondat in 1996 de catre  Gregory Thain (foto) - actualul Presedinte si Chief Executive Officer. Grupul opereaza in prezent prin 21 de birouri pe piete emergente.

Potrivit companiei, achizitia va oferi IMSG accesul pe piata romaneasca, o piata emergenta insa cu o ascensiune foarte rapida si un volum cheie in economia industriei din Europa Centrala si de Est. Friends Group va reprezenta baza dezvoltarii serviciilor IMSG in Romania si va da posibilitatea IMSG de a introduce produsele sale internationale pe aceasta piata.

“Romania este o piata emergenta provocatoare, cu o crestere foarte rapida”, spune Gregory Thain, Executive Chairman al IMSG. „IMSG va continua sa dezvolte afacerile sale pentru a oferi servicii complete de comunicare through-the-line, iar Friends Group furnizeaza baza ideala pentru a construi aceasta perspectiva a companiei, pe piata romaneasca”.

Friends

Cifra de afaceri Friends Group, la sfarsitul anului 2006, a fost de aproximativ 3,5 Mil. EUR, reprezentand o crestere de 30% fata de anul precedent. Afacerea a generat la sfarsitul anului trecut un profit dupa taxe de aproximativ 450.000 EUR. In prezent 70% din venituri este reprezentat de clientii stabili ai grupului de companii, care numara o echipa de peste 40 de oameni.

Procesul de achizitie completa a Friends Group se va incheia in 2011 si face obiectul unei cotatii raportate la performantele din urmatorii 4 ani. Ultimul pas al achizitiei se va face pe baza evaluarii profitului net al companiei ce va face obiectul unui audit independent. Valoarea la care se va incheia ultima parte a tranzactiei va depinde de profitul net si cifra de afaceri a companiei, in perioada de pana la finalizarea achizitiei.

“Pentru noi este o sansa sa facem ceea ce ne-am propus in primul an dupa infiintarea agentiei, respectiv sa dezvoltam un grup de comunicare cu adevarat full-service”, a declarat pentru AdPlayers, Sorin Tranca (foto) - Managing Partner la Friends.

“Experienta IMSG pe domenii cum ar fi cele de retail si field marketing adauga agentiei Friends o expertiza de care putine companii din Romania pot spune ca beneficiaza. Acest lucru completeaza drumul comunicarii de la layout, spot tv si ad de presa, ducand agentia pana la raft”, adauga Tranca.

“Cred ca o agentie care nu intelege ce se petrece la raft intr-un context actual foarte competitiv pe majoritatea categoriilor de produse si servicii, nu poate spune ca este cu adevarat full service”, motiveaza executivul companiei. “Iar aceasta expertiza este in ADN-ul IMSG, pentru ca asta stiu cel mai bine sa faca partenerii nostri”, completeaza oficialul.

„IMSG este acum un grup de comunicare integrat”, mai precizeaza Tranca. “As aminti aici de agentia grupului din Turcia, una din primele 5 agentii pe aceasta piata – o companie foarte solicitata pe servicii ATL si de strategie”. 

„Cu agentia din Turcia vrem sa demaram dealtfel o colaborare foarte stransa, atat pe clientii lor prezenti in Romania, cat si pe partea procedurala. Este o agentie cu o experienta de 24 de ani in publicitate, varsta pe care nu o are practic nicio agentie romaneasca”.

Afilierea la IMSG aduce foarte multe lucruri noi la agentia de publicitate romaneasca, motiveaza Sorin Tranca: “Practic, apropie mai mult un orizont de timp in care agentia si-a propus sa ofere expertiza de valoare pe intreg pachetul de comunicare, de la ad si pana la consumator”, explica executivul.

“Pur si simplu vom face mult mai repede ceea ce noi ne propusesem sa facem. Iar daca acest proces, ca agentie independenta, ne-ar fi luat minimum 10 ani, acum obiectivul nostru devine posibil in doar 3-4 ani”

Cine este IMSG?

International Marketing & Sales Group Plc (http://www.imsg.co.uk) a fost fondat in 1996 de catre Gregory Thain, actualul Presedinte si a inregistrat in ultimii doi ani cresteri de 100%. Portofoliul IMSG  include clienti locali si multinationali ce opereaza in industrii cum sunt cele de larg consum, telecomunicatii, retail, banci si servicii financiare, auto, electronice si farmaceutic.

Compania este membru al “Global Marketing Services”, prima alianta internationala de agentii de marketing si comunicare din Europa, America de Nord si de Sud, Africa  de Sud, China si Australia.

IMSG are in prezent 21 de birouri in piete emergente si isi desfasoara activitatea la Moscova, Sankt Petersburg, Yekaterinburg, Kazan, Nizhniy Novgorod, Novosibirsk, Rostov-on-Don, Samara, Krasnodar (Rusia), Kiev (Ukraina), Almaty, Astana (Kazakhstan), Dushanbe (Tajikistan), Istanbul (Turkey), New Delhi, Mumbai, Bangalore, Chenai, Kolcata, Hyderabad (India) si Budapesta (Ungaria).

96,5 Mil. USD in 2006

Unul dintre cele mai mari grupuri specializate in piete emergente, IMSG a inregistrat din cifra de afaceri totala a grupului de 96,5 Mil EUR, cu o crestere de 131% fata de anul precedent, cand avea la sfarsitul anului 41,8 Mil. USD. Fata de 2005 grupul a avut o crestere de 66% a profitului inainte de taxe, la o valoare de 7,8 Mil. USD, de la 4,8 Mil. USD.

Grupul de marketing si comunicare a inregistrat la sfarsitul lui 2006, o afacere de 63,1 Mil. EUR din Rusia si Comunitatea Statelor Independente (CSI). Tot anul trecut, 33,4 Mil. USD din cifra de afaceri o reprezinta participarea la afacerea grupului din Turcia (RPM Radar: 23,6 Mil. USD) Ungaria (HPS: 6,4 Mil. USD) si India (Candid: 3,1 Mil. USD, Storewars: 0,3 Mil. USD).

In Decembrie 2006, IMSG avea 880 de angajati (in crestere de la 404 oameni in 2005), din care 630 in Rusia si CSI, 65 in Turcia, 90 in India, 93 in Ungaria si 2 la birourile din Londra. Obiectivul pe termen lung al grupului este de a deveni unul din liderii internationali de servicii de marketing in piete emergente cum sunt Rusia, Comunitatea Statelor Independente (CSI), Europa de Est, India si Estul Asiei.

Cine este FRIENDS?

FRIENDS Advertising a fost infiintata in jurul echipei creative Bojan Spasic – Sorin Tranca, prima echipa stabila din Romania, cu o experienta de lucru in aceasta formula de aproape 10 ani. Nascuta sub semnul unor seniori in publicitate, FRIENDS si-a intarit in timp aceasta pozitionare.

Doar in ultimii 2 ani FRIENDS a deservit in jur de 25 clienti, printre care: Unilever (Sunsilk, Dero, Omo, Dove, Rexona, Delikat – dar si proiecte de Trade Marketing), Canon Photo-Video CEE (cont regional), TINA R, Medrom, Intersnack, Euro 26, Gealan, Siemens Romania, Fundatia Copii Sanatosi, Porsche Bucuresti Vest 2, Valrom, Eclipse Sat Londra, Fan Courier, European Drinks, Tiriac Imobiliare, Adama, ITV Rusia.


PUBLICITATE: