Fondata de Sorin Predescu, Candiso a facut anul trecut 17 spoturi si 600.000 EUR
Vineri, 06 Februarie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian  Toma)

Fost director de creatie, deputy managing director la Grey (1994-2006), si mai apoi creative director la Brandstalk (2007 – aprilie 2008), Sorin Predescu (foto), fondatorul Candiso, a inregistrat in a doua jumatatea anului trecut, pentru atelierul de creatie pe care il conduce, o cifra de afaceri care a depasit volumul de 600.000 de euro - creatie si productie - dupa cum a afirmat, pentru AdPlayers, initiatorul companiei.

Absolvent al Institutului de Arhitectura „Ion Mincu”, Sorin Predescu (40 de ani) a fost director de creatie (1994), si mai apoi Deputy Managing Director (1996) la Grey, companie de publicitate condusa din 1992 pana in 2007 de Mihail Vartosu. Din 2006 a coordonat intreaga creatie Grey, din pozitia de Executive Creative Director al agentiei, iar la Brandstalk (The Group) a fost Creative Director din ianuarie 2007 si pana in aprilie 2008, an in care a preferat sa pornesca pe un drum propriu.

"Cele mai importante componente sunt strategia si creatia"

„Cand am decis sa pornesc pe cont propriu am ales o solutie, cred eu, castigatoare, printr-un parteneriat cu un al fost coleg, de strategie”, spune Sorin Predescu, fondatorul Candiso. „In comunicare cred ca cele mai importante componente sunt strategia si creatia, iar client service-ul ar trebui sa fie acolo unde ii este locul, explica initiatorul atelierului de creatie.

„Asta nu inseamna ca nu am tot respectul si pentru client service, pentru care nu de putin ori lucreaza oameni valorosi. Din pacate, insa, in momentul in care nu ai strategic planning, tu ca agentie de creatie practic nu existi”, este de parere Predescu. „Relatia cu clientul este importanta insa doar atunci cand aceasta ajuta cu adevarat in parteneriatul „strategie” si „creatie””.

Traian Nuta, partenerul strategic al atelierului de creatie Candiso, subliniaza si el: „Creatia este in realitate facuta de strategic planner si oameni de creatie, iar daca aceasta combinatie nu este buna, atunci ai ce vrei tu, dar numai creatie nu”. Nuta se cunoaste de multi ani cu Predescu, perioada in care cei doi au lucrat in cadrul agentiei Grey, pentru clienti si proiecte de comunicare cum ar fi Romtelecom, Heineken Romania, Procter&Gamble sau Bristish American Tobacco.

Clientii

Atelierul de creatie Candiso este autorul celor mai recente campanii Zapp din toamna anului trecut, mai putin comunicarea „Zapp, No pay”, de la sfarsitul lui 2008, campanie semnata de o alta agentie de publicitate (n.r. Cohn&Jansen, Asley&Holmes).

Pe langa Zapp (Telemobil), Candiso mai are in portofoliul de clienti comerciali campanii pentru ziarul Telegraf (Constanta), dar si comunicare politica, atelierul de creatie fiind si autorul unor proiecte de comunicare politica pentru Alianta PSD+PC, doua spoturi semnate in campania de la sfarsitul anului 2008.

„Jumatatea anului trecut a fost o surpriza placuta pentru mine – atat in plan de business, cat si in plan personal, ca recunoastere a valorii pe care pot sa o aduc in comunicare”, spune Predescu. „Am facut un numar de 17 spoturi, pe langa multe alte executii pentru alte canale media, si am avut un business de peste 600.000 de euro servicii de creatie si productie”, estimeaza fondatorul companiei Candiso.

„Volumul de lucru pe care l-am avut in cateva luni, la sfarsitul anului trecut, cred ca arata ca putem sustine un business important, si asta cu un numar redus de oameni - o echipa formata din 2-3 echipe de creatie, in total aproape 10 oameni”, afirma Predescu. 

Fondatorul Candiso argumenteaza mentinerea unei echipe reduse prin faptul ca vrea sa se implice in fiecare produs creativ: "Este greu sa te implici in procesul de comunicare atunci cand ai mai mult de 3-4 echipe de creatie”, motiveaza seful atelierului Candiso alternativa de a alege sa lucreze cu putini oameni.

AdPlayersBiography

Sorin Predescu (40 ani),

Iulie 2008: Candiso, Manager si fondator al atelierului de creatie (8-10 angajati)

January 2007- April 2008): BRANDSTALK (The Group), Creative Director 

2006,  Executive Creative Director, GREY WORLDWIDE ROMANIA

din 1999, Deputy Managing Director, GREY WORLDWIDE ROMANIA

Din 1994, GREY WORLDWIDE ROMANIA, Creative Director

Portofoliu de clienti si marci pentru care a lucrat:

Clienti de retea: PROCTER&GAMBLE: Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene, Londa- BAT: Pall Mall, Kent, Dunhill, Vogue- NOKIA- GSK: Coldrex, Aquafresh- VISA

Clienti locali: URSUS- GOLDEN BRAU, HEINEKEN, GOSSER, SCHLOSSGOLD- ZAPP - ROMTELECOM - CLICKNET- BORSEC - CRISTIM- CAMPOFRIO- ZAREA brands: Corrido, Zarea Sampanie, Carpaten- AGRICOVER: Ulvex, Soreanca - EUROPA FM – (including Umornegru.ro)- IMPERIAL – local vodka producer- CONVERSE- CHIO CHIPS- BCR Bank, OTP Bank, RAIFFESISEN Bank

Campanii locale pentru:

Ace, Fairy, Mr. Proper, Kent, Heineken, Golden Brau, Nokia, Ursus, Salam sasesc

Portofoliu de Creatie

Peste 220 de spoturi pentru campanii locale sau internationale (in medie de 30 de spoturi pe an)

Spoturi produse peste granita: Ace in Russia, Pedigree in Hungary, Knorr in Hungary, Pantene in Polonia

Lucru cu producatori internationali de film sau directori de creatie precum Eric Gustaffson (premiat Cannes), Mike Davis (Hollywood "A" class film director), Randy Cook (premiat de 3 ori cu  OSCAR) Diamantino Ferreira, Michelle Nochi


PUBLICITATE: