Florescu: Investigatia Consiliului Concurentei este urmarita de Comisia Europeana si Ambasada SUA
Vineri, 03 Octombrie 2014
adplayers. Iulian Toma
 
Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania ia act de decizia Consiliului Concurentei, comunicata pe 2 octombrie a.c., in urma investigatiei privitoare la eventuale intelegeri intre companiile active pe piata comercializarii serviciilor de media si isi reafirma pozitia conform careia, in acest caz, nu poate fi vorba despre vreo incalcare a dreptului concurentei. 

Mai mult. Acuzatiile de practici impotriva concurentei care amendeaza aproape toate multinationalele de media din Romania a intrat in vizorul institutiilor europene si americane comerciale.

Investigatia si decizia de ieri a Consiliului Concurentei incheiata cu sanctionarea a 11 agentii de media cu amenzi in valoare totala de peste 3 Milioane de euro este urmarita de Comisia Europeana, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucuresti, EACA  (European Association of Communication Agencies), se arata intr-un comunicat al Uniunii Agentiuilor de Publicitate din Romania, semnnat de Radu Florescu, Presedintele UAPR. Potrivit oficialului, decizia si actiunea Consiliului Concurentei arunca in mod nedrept o lumina negativa asupra eticii si standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internationale care au operatiuni in Romania.
 
„Respingem categoric concluziile investigatiei desfasurate de Consiliul Concurentei" nspune Radu Florescu. "Vom contesta cu vehementa in instanta modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente si dreptul la aparare. Totodata, vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atentia asupra erorilor de analiza profesionala, judecata si procedura comise de catre Consiliul Concurentei in acest caz si altor organisme nationale si internationale (precum Comisia Europeana, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucuresti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmarit cazul inca de la inceput". 
 
In informare se mai arata ca in timp ce discutiile intre agentiile de media pe care le-a sanctionat Consiliul Concurentei nu au avut in niciun fel interese economice si niciun aspect comercial, peste tot in lume, actorii economici sanctionati de legea concurentei au interese economice si forme de manifestare comerciale. Asociatia este de parere ca, din motive inca neclare, Consiliul s-a pozitionat alaturi chiar de cei care au introdus practicile neetice pe piata media din Romania girand in acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business. 
 
Mai trebuie spus ca EACA si-a afirmat sprijinul fata de practica membrilor UAPR vizati de investigatie inca din octombrie 2012, exprimandu-si convingerea ca actiunile acestora respecta standardele si bunele practici in industrie.
 
„Am urmarit acest caz inca de la inceput si suntem convinsi ca nu a existat nicio incalcare a dreptului concurentei. Consideram decizia Consiliului Concurentei ca fiind o masura punitiva, nejustificata si disproportionata la adresa unor agentii care au actionat cu buna credinta si in afara oricaror interese comerciale”, spune Dominic Lyle, Director General al EACA (European Association of Communications Agencies).

Alte opinii in investigatia adplayers pe piata de media legata de decizia Consiliului Concurentei, in seria de articole Concurenta

Mai mult in Business
 

PUBLICITATE: