(AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )
Putini romni au avut ocazia sa-l vada pe cel considerat a fi parintele comunicarii de marketing integrate. Aflat, n aceste zile, la prima vizita n Romnia, Don Schultz, cel care a scris si prima carte despre comunicare de marketing integrata, a fost ieri invitatul IAA Filiala Romnia pentru a sustine seminarul Integrated Marketing Communication - The Next Generation.
Chiar daca, dupa cum putem banui, nu multi oameni de marketing si comunicare au umblat la portofel pentru un seminar tinut peste granita, din pacate, n sala New York de la WTC mai erau ieri nca destule locuri libere pentru cei care ar fi dorit sa afle mai mult. Dorinta de participare a fost. Multi profesionsti din industrie, au fost ct se poate de bine intentionati procurnd bilete din timp, dar urgentele din programul de la birou i-au mpiedicat pe ctiva dintre ei sa ajunga la conferinta.
Generalii comunicarii, la scoala
Seminarul a captat atentia unor importanti oameni n industria comunicarii, care au vrut sa mai puna o caramida la propriul standard profesional. Printre ei, destui generali ai comunicarii de marketing, despre care se poate spune ca au pierdut weekend-uri tn familie sau meciurile echipei nationale de fotbal, dar nu si multe oportunitati oferite pentru educatia de specialitate.
Fara pretentia de a face o lista a celor prezenti, Mihai Ghyka (Interbrew), Mihail Vrtosu, Cristiana Spataru si Razvan Gavrilescu (Grey Worldwide), Sorin Psatta (Graffiti BBDO), Cristofor Iosub (OgilvyOne Romania si 141), Afrodita Blasius (Bridge Communication) si multi altii au venit ieri la prima si probabil cea mai importanta ntrunire pe tema comunicarii de marketing integrate din Romnia postdecembrista ntlnirea cu Parintele conceptului Integrated Marketing Communication.
Printre cei care si-au lasat urgentele de la birou pentru a lua notite la seminarul de ieri s-au numarat multe vrfuri ale comunicarii de marketing, oameni cu peste 15 ani de experienta n industrie. Cu siguranta, nimeni nu si-a rupt din agenda un timp pretios pentru o cafea n pauzele de 10 minute ale unui seminar. Toata lumea a ajuns n sala New York de la WTC pentru a afla ceva nou chiar din prezentarea celui care a dat, pentru prima data la tipar sute de pagini despre Comunicare de Marketing Integrata.
Next Generation, Integrated Marketing Communication
Cu siguranta prea scurta pentru a rezolva o problema care framnta astazi cele mai mari companii din lume, seminarul a reusit sa darme mitul comunicatorilor siguri pe modelele si strategiile de comunicare, ntr-o lume n care fiecare zi schimba interactiunea produselor cu consumatorul, vazut din perspectiva schimbarii canalelor de comunicare si comportamentului clientilor.
Din fericire, cei care nu au ajuns la conferinta de ieri, din diverse motive, mai pot gasi teme din seminarul de ieri n cea mai recenta aparitie editoriala semnata de Don Schultz. Oferit de catre IAA tuturor celor care si-au procurat bilet la seminarul organizat ieri, titlul Integrated Marketing Communication - The Next Generation, detaliaza multe din subiectele conferintei .
Pentru cei care asculta
Departe de a fi un efort singular, evenimentul de ieri initiat de IAA Romnia si sprijinit de Interbrew, Coca-Cola si Unilever, face parte dintr-o serie de evenimente si conferinte anuale initiate de organizatie, n scopul educarii si ridicarii standardelor profesionale ale industriei.
Seminarul sustinut de Don Schultz pe tema comunicarii integrate a fost un act de curaj ntr-o industrie bine populata de cei care vorbesc prea mult si asculta prea putin.
"Ascultarea" cumparatorului de produse si servicii a fost, dealtfel, si unul din firele rosii ale evenimentului de ieri, pe lnga multe altele subiecte care fac obiectul comunicarii integrate.