"Din pacate, marea parte a agentiilor de publicitate nu percep inca intregul potential al design-ului de ambalaj"
Vineri, 07 Aprilie 2006

Din pacate, marea parte a agentiilor de publicitate nu percep inca intregul potential al design-ului de ambalaj( AdPlayers.ro ) Romanian Association of Advertising Agencies (RAAA – Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania) a organizat de curand pentru agentiile membre un training de design de ambalaj sustinut de catre Ilan Geva (foto), unul dintre specialistii care a dezvoltat si a creat identitati de corporatie, campanii publicitare, standuri, ambalaje, direct mailing, promotii, site-uri si orice alte solutii strategice imaginabile pentru unele dintre cele mai mari companii din lume.

Printre clientii pentru care a lucrat de-a lungul timpului se numara United Airlines, Korean Air, Alitalia, McDonald’s, Coca Cola, Visa, Ford Trucks, The Chicago Tribune, Nissan, Nestle, American Express, Unilever, Lenscrafters, VW-Audi, Kodak, HP, Seagram, Shell, Sears, Citibank, Firestone Farm Tires. Munca de creatie a lui Ilan Geva a fost rasplatita cu peste 100 de premii internationale precum CLIO, ADDY, TELLY, CAPLES, ECHO. 

Printre participantii care s-au imbogatit cu experienta lui Ilan Geva la trainingul organizat de RAAA s-au numarat reprezentanti ai agentiilor Grey Worldwide Romania, Leo Burnett, Tempo Advertising, Saatchi & Saatchi Advertising, Young&Rubicam/Team Advertising, Spotlight Advertising, Publicis Romania, Lowe & Partners Romania.

Ilan Geva si-a inceput cariera in industria comunicarii la inceputul anilor '80 cand s-a alaturat agentiei Ogilvy&Mather ca sef al departamentului de design si apoi Director de Creatie in sediile agentiei din Johannesgurg, LA si Chicago.  Mai tarziu, s-a alaturat agentiilor Leo Burnett si Frankel & Co ocupand pozitii de Director de Creatie.

In prezent, Ilan preda Branding, Comunicare de Marketing Integrata, Publicitate Integrata si Publicitate Internationala la Universitatea din Chicago si Design de Ambalaj la Columbia College din Chicago.

Despre trainingurile viitoare, oficialii RAAA spun ca se gandesc sa continue seria de traininguri cu organizarea unora de tip mixt, destinate atat pentru agentii cat si clientii lor. In viziunea asociatiei, cele doua parti ale “ecuatiei” ar trebui sa fie la fel de bine instruite si sa beneficieze in mod egal de trainguri. In plus, sesiunile mixte de training-uri duc la o imbunatatire a relatiilor agentie-client.

AdPlayers i-a adresat cateva intrebari lui Ilan Geva dupa trainingului de design de ambalaj organizat de RAAA.

AdPlayers: Ce obiective a avut trainingul de packaging design (design de ambalaj) initiat de RAAA?

Ilan Geva: Obiectivele acestui training au fost acelea de ajuta atat accountii cat si creatorii sa inteleaga uimitoarea putere a design-ului de ambalaj ca instrument de comunicare. Din pacate, marea parte a agentiilor de publicitate nu percep inca intregul potential al design-ul de ambalaj, si doar foarte putine dintre ele profita de acest instrument.  Speranta mea este ca aceasta ultima oportunitate le-a dat agentiilor participante la training o perspectiva diferita asupra subiectului.

AdPlayers: Cum vi se pare industria de publicitate din Romania?

Ilan Geva: Vin in Bucuresti de patru ani si progresele sunt uluitoare.  Observ din ce in ce mai multe abilitati si manifestari de reale forte creative in industrie.  Dar, observ de asemenea, ramasite de conservatorism si un soi de teama de manifestare, ceea ce face necesar sa le reamintim agentiilor de publicitate si clientilor lor ca exista si alte moduri de a face lucrurile si ca alinierea cu restul lumii nu mai este o chestiune de optiune, ci o necesitate absoluta. Romania este o parte a economiei globale si nu un obervator de tusa asupra a ceea ce alte popoare fac in acest business.

AdPlayers: Ce credeti ca ar trebui sa invete mai mult romanii despre design de ambalaj?

Ilan Geva: Nu numai in Romania, ci cam peste tot, brand managerii si creatorii, accountii sau designerii petrec mult prea mult timp in birourile lor si prea putin timp in supermarket-uri…vorbind la modul general, oricine are o  sansa sa devina un  bun observator si cunoscator de brand-uri de pe pozitia de consumator si nu din cea de expert de corporatie. 

(Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro )


PUBLICITATE: