Despartire Boom - GSP de 1 Mil. EUR, anuntata in timp real
Vineri, 30 Ianuarie 2009
(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Desi zvonurile despartirii de regia onlinei Boom aparusera in cateva medii online inca joi seara, Gazeta Online - nucleu care reuneste 20 de site-uri construite in jurul GSP si divizia de vanzari de la Netbridge  nu-si anuntase vineri oficial intreruperea colaborarii. 


Contactate de catre AdPlayers, vineri, in jurul pranzului, ambele parti au preferat sa nu comenteze informatia.

30 ianuarie: Ora 13.06: "Contractul GSP - Boom este inca in picioare, mai multe nu va pot spune", afirmat in jurul pranzului, pentru AdPlayers, Augustin Roman, director Executiv Gazeta Online. Tot atunci Roman nu comenta, dar pe de alta parte nici nu infirma zvonurile privind despartirea site-urilor GSP de divizia de vanzari online Boom. Regia de la Netbridge administra spatiul de publicitate incepand de anul trecut, din luna februarie 2008.

Contactat la randul sau de catre AdPlayers, Valentin Oeru (foto), Director Executiv la Boom, confirma si el ca cele doua parti se aflau sub contract. Oeru nu a comentat nici el, la acea ora, informatiile privind desparatirea de GSP intr-un viitor apropiat, dar nici nu o infirma un posibil divort.

In tot acest timp, surse AdPlayers din ambele companii dadeau ca sigura o intalnire in cursul dupa amiezii. Am ezitat sa public stirea asa. Teama ca cineva avea sa vina la 2-3 ore distanta sa publice o stire mai proaspata decat cea de la AdPlayers era una reala. Oameni care erau mai aproape de cei doi sefi de la Boom respectiv GSP, confirmau ca Oeru si Roman purtau un dialog tot in jurul pranzului si urmau sa se intalneasca in cursul dupa amiezii: Motivul? Il puteti ghici si singuri.

Nu aveam nicio informatie, dar aflasem totusi ceva. Cei doi parteneri, care bateau palma in urma cu un an pentru colaborarea Boom - GSP, urmau sa se vada in scurt timp. M-am bucurat. „Nu voi pierde stirea”. Bucuria avea sa fie  iluzorie. Cei doi aveau un calculator langa ei, iar acesta era legat la Internet, iar teama ca vor da si singuri stirea plana. Telefonul meu, legat si el la Internet, era spectator la atuu-ul tehnologiei de la masa negocierilor. Insa de la distanta. Niciunul din cei doi nu a suflat nimic oficial pana la pranz despre despartire, desi o schimbare de situatie era previzibila. Cei doi nu se intalneau degeaba. Aveau sa hotarasca, tot impreuna, continuarea sau momentul incheierii colaborarii.

Decizie de business de 1 Milion EUR, stire de RSS

30 ianuarie 2009. 20:00. „Boom si GSP, un nou inceput”, un titlu scurt pe blogul lui Augustin Roman, m-a facut sa-mi verific ceasul la care am avut primele declaratii de la ambii executivi, din jurul pranzului. Inregistrarea primelor declaratii arata clar ca au fost facute la 30 ianuarie, insa ora 13:06 era deja istorie. Data titlului de pe blog era aceeasi: 30 ianuarie 2009, dar cu siguranta cu mult mai recenta: cu cateva minute in urma.

Stirea lui Augustin Roman suna sec: „Dupa un an de parteneriat, regia de publicitate Boom si siteurile Gazetei Sporturilor au decis de comun acord oprirea colaborarii exclusive, incepind cu 1 februarie 2009. Le multumim celor de la Boom pentru munca lor, care a sprijinit cresterea siteurilor si sint convins ca vom explora noi cai de cooperare in viitor”.

Un mesaj scurt care a „furat” stirea de business oricarui canal media online. Era public. Iar jumatatea mea de zi era pierduta. Ma rog. Aproape. Pentru ca din asta am invatat ca, daca vrei sa dai stiri in timp real, trebuie sa fii acolo cu calculatorul, si chiar si atunci este foarte posibil ca stirea sa fie pierduta daca este scrisa chiar de cei care fac decizia. In fond aveam ca subiect doi oameni de business pe Internet care pot scrie, la fel ca mine, oriunde, oricand. La 7 dimineata sau la ore tarzii din noapte. Poate nu intotdeauna cei doi tulbura si linistea unui numar de 3.000 de abonati la Alerta AdPlayers, dar in mod cert se misca la fel de repede ca mine.

Internetul isi facea treaba. O poveste de busines isi anunta sec intreruperea. O poveste de 52 de saptamani si 1 Milion de euro, cu site-uri, bannere, proiecte speciale, nervi intinsi la fiecare inceput de campanie, cu sute de telefoane, emailuri, CC-uri, sute de comenzi si sute de milioane de expuneri de bannere sau proiecte online.

GSP si Boom au decis de comun acord sa publice online probabil prima stire oficiala pe Internetul din Romania privind incheierea unui business de 1 Milion de EUR. Momentul? In timp real, la scurt timp din momentul luarii deciziei. Locul? Tot pe o pagina online. Canalul media? Blogul. Viteza? RSS-ul.

Desi credeam ca sunt pe subiect, AdPlayers parca nici nu existat in povestea asta, cu toate reflectoarele pe cei doi, cu mai mult de 10 telefoane si surse din ambele tabere.

Buturuga mica de 20 Mil.Eur, care rastoarna piata media de aproape 600 Mil. EUR

Frustrant pentru presa de specialitate, stirea era in acelasi timp tot o lectie a beneficiilor Internetului, pentru cine era interesat de miscare. In ciuda unei piete de doar 15- 20 Milioane EUR media online, din cele aproape 600 mil. EUR cu cat este creditata toata piata de media din Romania, cei doi si-au pastrat doza de egoism, iar Gazeta si Boom au dat stirea pe Internet, in timp real. Poate si pentru a face dovada maxima a oportunitatii canalului in care au crezut impreuna in fiecare zi.

Intr-un demers onest canalului media care le plateste salariile, cei doi parteneri de la GSP si Boom au renuntat la presa scrisa, la televiziune, si chiar si la cotidiane online de stiri, si au convenit sa ne arate relevanta stirii online si cat de importanta este viteza. In timp real.

Lectia? Trebuie doar sa stii de unde sa-ti iei stirea influenta, sursa,  si poate sa vezi titlurile RSS. Sigur, luni, vor fi multi care vor scrie. Insa  vineri, in jurul orei 8 seara, Internetul in timp real si-a facut treaba, iar cine a avut ochi, luni va fi avut deja 2 zile avans de pregatire pentru urmatoarea miscare.

Scrisa de  Roman (GSP), de la calculatorul lui Oeru (Boom)

Despartirea Gazetei Sporturilor de Boom a fost anuntata chiar pe blogul lui Augustin Roman, Directorul Executiv de la Gazeta Online. Surse apropiate intalnirii, spun ca anuntul a fost editat scurt de Roman, chiar la masa unde s-au intalnit cei doi, loc in care si-au mancat nervii pentru 1 Milion de euro, un an intreg. "Gusti" Roman scria probabil pentru ultima oara de la calculatorul lui "Vali" Oeru, de la Boom. Au semnat practic impreuna iesirea publica a informatiei: „comunicatul de presa” in timp real.

Mai aproape decat orice jurnalist, mai rapid decat orice site, cei doi au preferat un canal propriu, un spatiu aproape personal: Blogul. Fara conferinta de presa reci,  comunicate de presa inmanate de piaristi zambitori, fara cafele si declaratii oficiale. Informatia legata de un business de 1 milion de euro era scrisa de Augustin Roman intr-o declaratie de presa pentru audienta blogului. Stirea scurta respira intr-un spatiu personal, data parca sa ramana "acasa", fara tam-tam, ca intr-un divort in care instanta se pronuntase, dar cei doi nu vor sa-si spuna la revedere, pentru ca ambii parteneri ai casniciei spera ca fiecare sa revina la ganduri mai bune. 

Contactat telefonic de AdPlayers, Roman a confirmat stirea: „Fiecare a considerat ca e bine sa continuam pe un nou drum. Ne-am despartit amiabil, le-am multumit pentru colaborarea de anul trecut, o colaborare foarte buna si transparenta, si nu excludem posibilitatea de a lucra si pe alte proiecte”. Fostul sau partener din ultimul an, Directorul Executiv de la Boom, adauga si el, cu o resemnare a unui om care a pierdut o oportunitate de business: „Vom munci la fel de mult, insa pentru mai putine site-uri”, spune Valentin Oeru.

Intrebat ce inseamna despartirea de Gazeta Online, in termeni de acoperire, oficialul Boom este de parere ca „Despartirea de Gazeta Online inseamna pierderea unei audiente nedublicate de aproximativ 5%, restul fiind acoperite de celelalte site-uri din portofoliu”, afirma Oeru.

20 de site-uri inrudite GSP – 1 Milion EUR

Potrivit lui Augustin Roman, cele 20 de site-uri active ale Gazetei Online, produceau lunar 1,4 Milioane vizitatori unici audienta nedublicata, din care 1,1 de la GSP.ro . Mult sau putin, audienta reflecta munca unei echipe de 100 de oameni, care pun in miscare tot de la atatea tastaturi, masinaria online a informatiei din sport.

Roman a evitat sa dezvaluie cifre despre business-ul pe anul trecut, dar surse din piata estimeaza volumul la aproximativ 1 Milion EUR, sau usor peste aceasta valoare. Seful Gazeta Online spune ca deocamdata a luat decizia despartirii de Boom, si chiar daca are toate oportunitatile pe masa, o hotarare privind viitoarea regie care va avea responsabilitatea Milionului de euro inca nu a fost luata.

Surse din piata dau ca sigura migrarea Gazetei online in portofoliul Intact Interactive, divizia de vanzari Interactive a trustului cu acelasi nume. Comentand informatia, Roman a spus ca administrarea spatiului Gazetei nu este inca hotarata, dar precizeaza ca este firesc sa ia in considerare inclusiv varianta Intact. Oficialul GSP spune ca hotararea se va lua cel mai probabil la inceputul saptamanii viitoare.

Contactata de catre AdPlayers, Magda Zander (foto), Director Executiv la Intact Interactive a evitat sa faca orice fel de comentariu privind posibila administrare a spatiului de vanzari al Gazetei Online. Cu ochii pe masina blindata care adaposteste Milionul de euro al Gazetei Online, AdPlayers nu va poate spune deocamdata nimic. Oficial, "seiful" cu 1 Milion de euro se afla intre doua banci, bine pazit de oamenii de la Gazeta Online.

Va intra milionul Gazetei Online in contul bancii Intact Interactive? Cititi AdPlayers, in prima saptamana a lui februarie. Suntem cu ochii pe Milion si pe Intact. Sa-i spunem deja Milionul Intact Interactive? Vom vedea daca sursele au avut dreptate.


PUBLICITATE: