Cohn&Jansen | Ashley & Holmes: 2 Mil. EUR din creatie, strategie, productie si online
Joi, 23 Aprilie 2009

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„Agentia a inregistrat anul trecut aproximativ 2 Milioane de euro, din servicii de creatie, strategie, productie si online” a afirmat pentru AdPlayers, Peter Jansen (foto), Presedinte al agentiei de publicitate Cohn&Jansen | Ashley & Holmes, dar si Presedintele in exercitiu al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania ( UAPR ).

Agentia de publicitate este detinuta de grupul elen de marketing si comunicare Ashley, alaturi de Peter Jansen, Cristina Jansen si Andrei Cohn, cei trei fiind si fondatorii companiei, initial o agentie locala independenta.

Cosmote - pierdut; Peroni, Zapp, Karamolegos Bakery - castigati

Daca in 2007 jumatate din business-ul agentiei era creatia si strategia Cosmote, in 2008, odata cu migrarea regionala a contului, de la sfarsitul lunii aprilie, acesta a jucat un rol mult mai mic in economia intregului business al companiei. Practic contul a fost in portofoliul agentiei doar patru luni.

Intrebat cum a influentat plecarea Cosmote businessul agentiei de publicitate, Peter Jansen spune ca acesta s-a simtit in planul profitabilitatii, indicator de business unde agentia a inregistrat o scadere a profitului de la 300.000 EUR, in 2007, la 100.000 EUR in 2008.

„Chiar daca bugetul de creatie Cosmote a plecat din portofoliul agentiei,  un lucru imbucurator care s-a intamplat in 2008 este castigarea  mai multor clienti noi”, adauga Peter Jansen. „Este vorba de Peroni (ATL si Internet), producatorul de paine Karamolegos – cel mai mare producator din Grecia, cu o investitie de peste 10 Mil. EUR in industria de panificatie romaneasca, pentru care agentia va dezvolta intreaga comunicare, dar si alte proiecte punctuale”.

Experienta dobandita de echipa agentiei de-a lungul vremii pe conturi de telecomunicatii nu a fost lasata sa se iroseasca. Unul dintre clientii pentru care Cohn&Jansen | Ashley & Holmes a mai lucrat in 2008 a fost Zapp ( Telemobil ), un proiect de comunicare fiind campania Zapp NoPay.

"Pentru 2009, sunt un om optimist"

 „Pentru 2009, sunt un om optimist”, spune Peter Jansen. „Este clar ca toti suntem afectati de aceasta criza, este clar ca clientii se gandesc foarte mult cum vor comunica, motiv pentru care primele doua luni nu au fost neaparat formidabile, dar nu toti clientii gandesc la fel. O parte dintre clientii nostri au abordat inceputul de an cu mai mult curaj si au dat deja start planurilor de comunicare”.

„Publicitatea este adaptata la situatia reala din piata, iar situatia reala este ca intreaga publicitate are mai putine venituri decat anul trecut”, explica Jansen. „Si cum aproximativ 80% din costurile unei agentii sunt salariile, agentia la randul sau a trecut printr-un proces de optimizare a costurilor.

In prezent echipa agentiei de publicitate Cohn & Jansen numara in jur de 25 de oameni, in ciuda reculului investitiilor in comunicare datorate crizei. „Suntem foarte bine dimensionati pentru a prelua business-ul viitor care, dupa toate informatiile pe care le am in prezent, se anunta deja mult mai mare de la inceputul lunii mai” conchide Jansen.

AdPlayersPROFILE Cohn & Jansen, BREF:

Portofoliul de Clienti: GarantiBank (BonusCard, IMM, corporate), Alka Foods (Prajitura Casei, Fancy Bakery), Valvis Holding (portofoliul de vinuri:Chateau Valvis, Domeniile Samburesti si Samburel de Olt), Peroni Nastro Azzurro, Karamolegos Bakery, Honda motociclete, Ghindi (real estate), Medicover si Romstal Leasing.


PUBLICITATE: