CAP la AdPlayersREPORT: 1,6 Mil. EUR in 2009. 50% venituri din serviciile agentiei
Luni, 09 August 2010

 (AdPlayers, Iulian Toma)

Agentia CAP a incheiat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 1,61 Milioane EUR, insa jumatate din cifra de afaceri este reprezentata de serviciile de creatie si strategie ale companiei. Veniturile din serviciile agentiei au fost la sfarsitul anului trecut de 751,77 Mii EUR, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Cristina Purcarea, sefa de client service a agentiei, cu care am stat de vorba. 

Chiar daca cifra de afaceri a companiei a scazut anul trecut la jumatate comparativ cu anul precendent, cand inregistra 3,2  Mil. EUR, acest lucru nu a afectat prea mult veniturile din servicii care au ramas apropiate de cele din 2008, iar echipa agentiei a ramas aproape aceeasi. 

Pe prima jumatate din 2010, agentia spune ca a tras linie sub o cifra de afaceri de 1,15 Mil. EUR, si 406,3 Mii EUR venituri din serviciile proprii, un an mai bun comparativ cu precedentul care se incheia la o cifra de afaceri cu doar 450.000 EUR mai mult.

17 oameni, 9 la creatie
Infiintata in 2000, CAP i-a avut ca parteneri la inceput pe Costin Popescu si Catalina Isopescu. Din 2007 a aparut un al treilea investitor, Romcapital Invest, iar fiecare partener detine 33,33% din companie. Pe langa cei trei, CAP mai are si 4 junior partners care participa la profitul operational: Raluca Feher, Codin Caradimu, Ioana Parvan si Cristina Purcarea.

Daca in 2008, CAP numara 18 angajati, la sfarsitul lui 2009 in agentie lucrau 16 oameni, iar in prezent sunt 17. Din intrega echipa, 9 oameni sunt seniori care lucreaza la creatie, dupa cum afirma managerul de client service. “Pila lucreaza in publicitate din 94, Iar altii de 10 ani, cum este cazul Ralucai Feher sau Codin Caradimu din 2000”, explica Cristina Purcarea, care lucreaza si ea in servicii de marketing si comunicare din 1994, iar in CAP din 2004.

Istoric, agentia s-a ocupat de mai bine de 50 de clienti si peste o suta de branduri, este de parere Cristina Purcarea, insa managerul de client service spune ca nu a numarat niciodata clientii. “Important nu este numarul, ci valoarea proiectelor pentru care au lucrat oamenii din agentie”, subliniaza ea. 

“Anul asta facem 10 ani, si branding din prima zi”


“Anul asta facem 10 ani, si branding din prima zi”, explica Cristina Purcarea. Sefa de client Service afirma ca pe langa strategia si creatia de care agentia s-a ocupat pentru clientii din portofoliu, CAP a lucrat si pe servicii de branding si dezvoltarea de produs, pentru branduri pe care le-a luat, astfel, de la zero. 

Printre proiectele de branding mai "sonore" ale CAP se numara, intr-o ordine oarecum cronologica: Policolor, Spor, Sec de Murfatlar, Zaraza, The Office, Hanul Ars, Matache Macelaru, Say, Zori, Bonpana. 

Daca multe agentii se lauda cu clienti multinationali, de la infiintare si pana in prezent clientul CAP este mai degraba antreprenor roman – “oameni care pe langa libertatea si increderea pe care ne-au acordat-o in munca noastra, au fost foarte atenti cu ceea ce se intampla cu banii din buzunarul lor”, spune Cristina Purcarea.

Asta nu inseamna ca agentia nu lucreaza si pentru clienti multinationali. In prezent agentia lucreaza pe brandurile din portofoliul a 12 clienti, pentru care ofera, in cea mai mare parte, servicii de strategie si creatie.

“Strategie si creatie spune insa foarte putin despre ceea ce facem pentru clienti”, explica Purcarea. “Spre exemplu pe unii clienti ii luam de la branding, si facem de la creatie si strategie de brand pana la proiecte speciale, sau concepte de evenimente si relatii publice”.

Portofoliul CAP
CAP lucreaza in prezent pentru ING Bank - (retail si wholesale, private banking), Marketing Clan  - compania de marketing care se ocupa de grupul Murfatlar cu aproape 30 branduri si extensii de brand, pentru care agentia ofera strategie, creatie, campanii de comunicare si proiecte de branding, sau Delaco - contract care continua pe o parte din serviciile de comunicare pana in septembrie 2010, alaturi de serviciile de media in parteneriat cu agentia Spoon. 

Tot pe servicii de strategie si creatie, Cap lucreaza pentru Orkla Foods (Linco si Wiesana), Supreme Chocolat (Primola Novatini, Cremita), Helinick, NNDKP, Romastru, Rocredo (Bonpana). Printre clientii castigati de agentie in 2010, se numara Star Foods, Interstar si Eurest, ultimul dintre ei ajungand la Cap in urma unei decizii a clientului, care nu a mai organizat si o licitatie.
 
Pe langa numele de mai sus, Cristina Purcarea spune ca agentia mai lucreaza si pentru doua proiecte de suflet ale agentiei: un producator de motzarela de bivolita din Romania : Transylvanian Buffalo Products, si Rue du pain, o brutarie artizanala din Bucuresti. Mai multe despre proiectele din portofoliul Cap, pe site-ul agentiei: www.cap.ro 
 
CAP, Cifre de afaceceri si venituri 2009, si primele 6 luni din 2010:
Cifra de afaceri 2009: 1,614 Milioane EUR (6,78 Milioane Lei)
Venituri din serviciile agentiei (Revenue): 751,77 mii EUR (3,18 Mil lei )

Cifra de afaceri 2010, 6 luni: 1,15 Mil EUR (4,6 Mil. Lei ) 
Venituri din serviciile agentiei (Revenue): 406.326 mii EUR (1,67 Mil. Lei )
 

PUBLICITATE: