Allianz - Tiriac: venituri de 1,2 Miliarde de lei (peste 270 milioane euro)
Vineri, 02 Martie 2018

Allianz – Tiriac – venituri de 1,2 Miliarde de lei (peste 270 milioane euro)

Desi volumul veniturilor a ramas constant, Allianz-Tiriac a crescut rezerva de daune brute cu peste 140 de milioane de lei  (peste 30 milioane de euro) fata de 2016.

Adplayers. info

Allianz-Tiriac a inregistrat la finalul anului 2017, la nivel agregat (asigurari generale si asigurari de viata & sanatate), venituri de peste 1,2 miliarde de lei (peste 270 milioane euro, estimare adplayers) , similare cu cele inregistrate la finalul anului 2016. Desi volumul veniturilor a ramas constant, Allianz-Tiriac a crescut rezerva de daune brute cu peste 140 de milioane de lei lei  fata de 2016 (peste 30 milioane de euro, estimare adplayers).

In ceea ce priveste platile realizate catre clienti sau tertii pagubiti sub forma de daune platite, maturitati sau rascumparari, valoarea totala ajunge la aproape 500 de milioane de lei (peste 110 milioane euro), in crestere cu aproximativ 60 de milioane de lei fata de cele achitate in 2016. Peste 9 milioane de lei au fost achitati in contul celor mai mari 5 daune.

Aurel Badea, Director Aria Tehnica Allianz-Tiriac „In 2017, am achitat clientilor nostri daune ce reprezinta, ca valoare totala, echivalentul venitului mediu pe un an al tuturor locuitorilor unui oras de dimensiunea orasului Comarnic, cu circa 11 mii de locuitori. Rolul nostru este sa ii degrevam pe clienti de o parte dintre grijile legate de finantele necesare in anumite situatii de urgenta, fie de natura medicala, fie legate de locuinta, masina sau afacerea proprie.”

Profitul operational consolidat din activitatea de asigurari a crescut la finalul anului trecut, cu peste 40 de milioane lei, ajungand la mai mult de 130 de milioane de lei, ca urmare a procesului de eficientizare a costurilor care a impactat rata cheltuielilor la nivel de companie, scazand-o pana la circa 26%.

Cu exceptia segmentului RCA, rata combinata inregistrata la finalul anului trecut se situeaza la o valoare de sub 100%, ceea ce demonstreaza ca avem un business sanatos, capabil sa sustina toate angajamentele prezente si viitoare.

Allianz-Tiriac Asigurari inregistra, la finalul anului 2017, o rata de solvabilitate de 129%, conform Solvency II. Segmentul Asigurarilor Generale - Asigurarile facultative au fost in atentia clientilor nostri. In ceea ce priveste activitatea de asigurari generale, subscrierile au atins, la finalul anului trecut, o valoare totala de peste 1 miliard de lei, similar cu valoarea inregistrata la final de 2016.

Asigurarile facultative au fost cele care au sustinut dinamica pozitiva atat pe segmentul asigurarilor auto, cat si pe segmentul asigurarilor non-auto. La nivelul segmentului auto, asigurarile Casco au inregistrat cresteri ale subscrierilor de peste 12 milioane de lei fata de valoarea inregistrata la finalul anului 2016, ajungand la peste 400 de milioane de lei.

Asigurarile RCA au inregistrat, la nivelul primelor brute subscrise, o dinamica negativa ca urmare a scaderii primei medii, in contextul schimbarilor legislative. In contrapartida, in 2017, comparativ cu 2016, un numar mai mare de clienti au ales sa achizitioneze asigurari RCA de la Allianz-Tiriac.

In ceea ce priveste segmentul non-auto, dinamica pozitiva a fost sustinuta de toate liniile de business, asigurarile de proprietate si cele de sanatate contribuind cu cele mai importante venituri in valori absolute.

Segmentul Asigurarilor de Proprietate

La nivelul segmentului asigurari de proprietate, subscrierile s-au situat la peste 200 de milioane de lei, cu peste 19 milioane de lei in plus fata de anul 2016. In 2017, Allianz-Tiriac a achitat daune pe acest segment de aproape 60 de milioane de lei (mai mult cu peste 66% fata de 2016), ca urmare a fenomenelor meteo violente din vestul tarii, petrecute in a doua parte a anului.

In linie cu dinamica pietei, asigurarile de sanatate isi continua ritmul pozitiv de crestere. Allianz-Tiriac a inregistrat, in 2017, o crestere cu peste 20 de milioane de lei a volumului de afaceri, comparativ cu 2016, ajungand la subscrieri de peste 60 de milioane de lei.

Anul trecut, compania a platit clinicilor partenere/nepartenere si asiguratilor peste 29 de milioane de lei, in contul serviciilor prestate de acestea clientilor beneficiari ai politelor de asigurari de sanatate de la Allianz-Tiriac.

Pe aceasta linie de business se constata o crestere de 8pp a preferintei clientilor nostri de completare a acoperirii standard cu clauza de preventie, care presupune un set de investigatii pentru evaluarea anuala a starii de sanatate.

Aurel Badea, Director Aria Tehnica Allianz-Tiriac „Rezultatele inregistrate la nivelul acoperirilor achizitionate de catre clienti reprezinta o dovada a faptului ca oamenii sunt mai preocupati in prezent de o evaluare timpurie a starii de sanatate. In egala masura, datele noastre arata o crestere semnificativa a preferintei clientilor in alegerea clauzei de monitorizare a bolilor cronice cu 39pp, pe fondul cresterii incidentei bolilor cronice la nivel national si international.”

Segmentul Asigurarilor de Viata - clientii nostri isi prioritizeaza viata si viitorul

In ceea ce priveste activitatea de asigurari de viata, Allianz-Tiriac a inregistrat o crestere a volumului de prime cu peste 26 milioane lei fata de anul 2016, depasind 140 de milioane de lei.

Aurel Badea, Director Aria Tehnica Allianz-Tiriac “Ultimele rezultate financiare publicate la nivel de piata arata un trend pozitiv pe segmentul asigurarilor de viata. Acelasi trend pozitiv se reflecta si in portofoliul Allianz-Tiriac la finalul anului 2017, dovedind astfel ca oamenii incep sa isi prioritizeze, si din punct de vedere financiar, cele mai importante bogatii: viata si sanatatea.”

Concluziile anului 2017:

Virgil Soncutean, CEO Allianz-Tiriac: „De peste 23 de ani, Allianz-Tiriac ramane un partener de incredere pentru clientii sai. An de an, ne reafirmam angajamentul fata de acestia prin optimizarea costurilor interne si consolidarea capitalurilor proprii necesare platilor destinate clientilor pentru diferite situatii, luandu-le astfel o povara de pe umeri.

Ne bucura trendul pozitiv inregistrat la nivelul comportamentului clientilor in ceea ce priveste reprioritizarea lucrurilor care conteaza cu adevarat: viata, sanatate, locuinta. In 2018, continuam sa investim in simplificarea modelului de business, in viteza de reactie si in echipa Allianz –Tiriac, pentru a oferi experiente reusite clientilor si partenerilor.

Obiectivul principal ramane acelasi: dorim sa fim prima optiune in mintea si in inima clientilor si a potentialilor clienti. Ne dorim ca acestia sa isi aleaga partenerul asigurator in deplina cunostinta de cauza”

Mai mult in Business, Conturi


PUBLICITATE: