AdPlayersREPORT 2022 OOH Indoor. Laurentiu Jiga, Brand Management: ,,Anul 2022 a inceput cu o viziune. Piata de indoor advertising a fost estimata la o valoare cu 20% mai mare. ”
Luni, 12 Decembrie 2022

 

,,Anul 2022 a inceput cu o viziune. Piata de indoor advertising a fost estimata la o valoare cu 20% mai mare. Desi prognoza s-a adeverit, viziunea este departe de asteptari. E drept ca, intre timp, a inceput un razboi si, in plus, se vad efectele pandemiei la nivel economic. Lanturile de aprovizionare au avut de suferit, consumatorii au avut de suferit, companiile au avut de suferit”, este de parere Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director Brand Management.

AdPlayers. Iulian Toma

La final de an 2022, AdPlayers initiaza o serie de consultari cu cei care pot evalua si potentiale tendinte pe diverse piete de servicii din marketin si comunicare. Astazi, Out Of Home (OOH), Indoor Advertising cu unul dintre cei mai importanti ucatori pe piata romaneasca si planuri de devoltare pe piata internationala a unei expertize de servicii romanesti de succes care poate fi declinata si pe alte piete internationale.

Stam de vorba cu Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director Brand Management.

AdPlayers. Cum a inceput 2022?

Laurentiu Jiga ,,Anul 2022 a inceput cu o viziune. Piata de indoor advertising a fost estimata la o valoare cu 20% mai mare. Desi prognoza s-a adeverit, viziunea este departe de asteptari. E drept ca, intre timp, a inceput un razboi si, in plus, se vad efectele pandemiei la nivel economic. Lanturile de aprovizionare au avut de suferit, consumatorii au avut de suferit, companiile au avut de suferit”, este de parere Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director Brand Management..

„In toata aceasta ecuatie, brandurile sunt foarte prudente atunci cand isi aloca bugetele de marketing, mult mai prudente decat ne-am asteptat. Cel mai bine se pot observa aceste noi comportamente din faptul ca numarul de clienti a crescut in 2022 si, cu toate acestea, media bugetelor a fost mai mica decat in trecut”.

AdPlayers: Previziuni?

Laurentiu Jiga: ,,Se accentueaza comportamentul de tip vazand si facand. Advertiserii sunt precauti si iau decizii de ultim moment, ceea ce provoaca agentiile de indoor advertising in a gasi solutii cat mai eficiente pentru implementarea campaniilor pe ultima suta de metri.

In ultimul an, Brand Management a cumparat periodic studii de piata care sa ajute la o imagine de ansamblu asupra pietei de media si pentru ghidaj in privinta strategiei. Studiile arata ca, in ce priveste piata de indoor advertising, in 2022 accentul a fost pus pe combinarea expunerii clasice cu cea digitala, iar interactiunea cu consumatorul final din zona de shopping a fost sustinuta de mixul de media creat de fiecare brand in parte. Afisajul indoor isi pastreaza eficienta si anul acesta datorita expunerii mesajului in zona in care consumatorul ia decizia de cumparare, completand celelalte canale de comunicare precum: TV-ul, internetul, radioul, etc.

AdPlayers: Unde ati aseza publicitatea indoor in eficienta campaniilor de comunicare?

Laurentiu Jiga. ,,Web advertising si publicitatea indoor sunt cele mai eficiente canale de comunicare pentru cei ce urmaresc sa obtina vanzari imediate in online si offline. Celelalte canale de comunicare sunt folosite mai ales de catre cei care doresc o larga popularizare a ceea ce ofera. In viitorul apropiat nu se intrevede o schimbare majora a mixului de media utilizat pana in prezent. Pana la urma, drumul cunoscut e cel mai scurt si cel mai eficient.

Daca la capitolul indoor advertising Romania este avantajata, in ce priveste digitalizarea si sustenabilitatea, facem baby steps, este de parere fondatorul Brand Management

„Sustenabilitatea este un subiect de care ne ocupam deja de mai bine de un an. Am dotat birourile cu panouri fotovoltaice si am schimbat deja o mare parte dintre suporturile publicitare pe care le folosim. Le-am refacut folosind materiale reciclate si reciclabile, iar iluminatul lor este acum exclusiv pe baza de LED-uri profesionale, avand un consum cu aproximativ 40% mai mic fata de varianta precedenta. In ultimele sase luni am inceput digitalizarea proceselor companiei noastre astfel incat sa ne putem integra cu clientii si furnizorii nostri, usuraand tuturor munca de zi cu zi. In plus, prin aplicatia pe care o dezvoltam, ne dorim sa punem la dispozitia clientilor de indoor advertising date demografice care sa ii ajute sa cumpere spatii de expunere alegand cu precizie profilul consumatorilor din mediul urban si mixul de locatii in care acestia pot fi intalniti. Avem in plan lansarea acestei aplicatii in cursul anului 2023 si credem cu tarie ca va fi un instrument de mare folos pentru marketerii din toate industriile ce isi doresc o comunicare cat mai aprope de consumatorul final, pentru a creste vanzarile”, incheie fondatorul Brand Management.

Mai mult in Business, OOH, Indoor, AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: