ADVERTISING AdPlayersREPORT 2009 – Raportul Agentiilor de Publicitate, editia 2009
Luni, 28 Septembrie 2009
 

* CONFORM CIFRELOR DE AFACERI PENTRU ANUL 2008 (sursa: Ministerul Finantelor).
(Patru agentii de publicitate de la finalul AdPlayersREPORT nu figurau cu bilantul pe 2008 depus la Ministerul de Finante, considerent datorita caruia au fost culese cifrele din 2007 ).

ADVERTISING AdPlayersREPORT 2009 
Raportul Agentiiilor de Publicitate, editia 2009

Agentii de Publicitate Full Service / Cifre de Afaceri pe 2008 (Milioane EUR) 
Sursa: Ministerul Finantelor Publice 
 

23 COMMUNICATIONS IDEAS S.R.L.: 2,76 Milioane EUR

ADDV Euro RSCG S.A. : 4,74 Milioane EUR

B.V. MCCANN ERICKSON S.R.L.: 75,29 Milioane EUR

BRANDS & BEARS PUBLICITATE S.R.L.: 2,15 Milioane EUR

BRANDS TALK ADVERTISING S.R.L.: 3,24 Milioane EUR

BRIDGE COMMUNICATION: 1,68 Milioane EUR

CANDISO S.R.L.: 0,19 Milioane EUR

CAP: 3,15 Milioane EUR

DOC COMM ADVERTISING S.R.L.: 0,64 Milioane EUR

DRAFT FCB BUCHAREST S.R.L: 13,76 Milioane EUR

FRIENDS ADVERTISING S.R.L.: 2,56  Milioane EUR

GAVRILA & ASOCIATII S.R.L.: 0,9 Milioane EUR

GENERIC AUDIOVIZUAL S.R.L.: 2,29 Milioane EUR

GMP ADVERTISING S.R.L.: 4,82 Milioane EUR

GRAFFITI/B B D O S.A.  : 17,79 Milioane EUR

GREY WORLDWIDE ROMANIA S.R.L.: 17,68 Milioane EUR

HIPPOS CREATIVE STUDIO: 0,4 Milioane EUR

IDEA ZONE S.R.L.:0,29 Milioane EUR

IMAGER - THE IMAGE CREATOR S.R.L.: 9,63 Milioane EUR

KOALA CREATIVE NETWORK S.R.L.: 0,35 Milioane EUR

LEMON STUDIO SRL: 0,81 Milioane EUR

LEO BURNETT & TARGETT S.A.: 16,28 Milioane EUR

LOCO BRANDING & COMMUNICATION S.R.L.: 0,86 Milioane EUR

LOWE & PARTNERS S.A.: 5,12 Milioane EUR

MEDES ADVERTISING S.R.L.: 0,21 Milioane EUR

MERCURY360 COMMUNICATIONS S.R.L. :17,31 Milioane EUR

MSA ADVERTISING S.R.L.(CLUJ): 2.53 Milioane EUR

N.E.X.T. (NEXT) ADVERTISING S.R.L.: 14,73 Milioane EUR

NOTORIOUS ADVERTISING S.R.L.: 0,7 Milioane EUR

ODYSSEY COMMUNICATION S.R.L. 13,97 Milioane EUR

OGILVY & MATHER ADVERTISING S.R.L.: 7,05 Milioane EUR

PAPAYA ADVERTISING S.R.L.   : 6,54 Milioane EUR

PROPAGANDA CONSULT S.R.L.: 4,29 Milioane EUR

PUBLICIS ROMANIA: 15,26 Milioane EUR

SAATCHI & SAATCHI S.R.L.: 11,23 Milioane EUR

SISTER & CO S.R.L.: 0,61 Milioane EUR

SPOTLIGHT S.R.L.: 0,68 Milioane EUR

TBWA BUCURESTI S.R.L.: 2,83 Milioane EUR

TEMPO ADVERTISING S.R.L.: 6,57 Milioane EUR

THE AD STORE PUBLICITATE S.R.L.0,81 Milioane EUR

VIOLET ADVERTISING S.R.L.: 1,08 Milioane EUR

VITRINA FELIX MEDIA S.A. (CLUJ): 7,72 Milioane EUR

BABEL COMMUNICATIONS  (C.A 2007): 4,85 Milioane EUR

COHN & JANSEN - ASHLEY & HOLMES S.R.L. (C.A 2007): 4,08 Milioane EUR

DDB BUCURESTI S.R.L. (C.A. 2007) : 7,35 Milioane EUR

PUNCT ADVERTISING S.R.L. (C.A. 2007): 3,87 Milioane EUR

( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

AdPlayersREPORT 2009 include cei mai relevanti jucatori pe piata companiilor de marketing si comunicare, seria de rapoarte fiind declinata pe fiecare expertiza de comunicare – ADVERTISING AdPlayersREPORT pentru domeniul Advertising Full Services (agentii de publicitate), MEDIA AdPlayersREPORT - companii cu servicii de Media Planning & Buying (agentii de media), PR AdPlayersREPORT (agentii de relatii publice) etc. 

ADVERTISING AdPlayersREPORT 2009 - Raportul Agentiilor de Publicitate, editia 2009

ADVERTISING AdPlayersREPORT contine companiile cu activitate  relevanta pe piata agentiilor de publicitate (toate serviciile, publicitate integrata), despre ale caror activitate AdPlayers a scris sub o forma sau alta, inca de la infiintarea publicatiei online, in martie 2005.

Editia 2009 a raportului are in componenta 45 de companii unde lucreaza in jur de 1.500 de oameni care, potrivit Ministerului Finantelor, totalizeaza cifre de afaceri (turnover, billings) de peste 300 milioane EUR.

Cifrele trebuiesc privite, totusi, cu o rezerva: din aceasta suma, potrivit estimarilor AdPlayers, intre 100 Milioane EUR si 150 Milioane EUR ar putea sa reprezinte achizitii de media ale unor departamente de specialitate din cadrul agentiilor de publicitate investigate, activitati specifice agentiilor de media. 

Daca la o adunare simpla a cifrelor de afaceri ADVERTISING AdPlayersREPORT 2009 veti gasi un total de peste 300 Milioane EUR, este greu de spus totusi cat este piata de servicii de creatie si strategie, pana cand vom cunoaste ponderea serviciilor de media in activitatea agentiilor listate. AdPlayers estimeaza totusi afacerea de creatie si strategie, inclusiv productie de spoturi si altor lucrari de publicitate destinate agentiilor de media, la aproximativ 100 – 150 Milioane EUR.

De ce fara topuri, sau clasamente ?
Data fiind administrarea mixta a operatiunilor de media impreuna cu cele de creatie si strategie in multe agentii de publicitate, AdPlayersREPORT nu va intocmi clasamente in care creatia concureaza cu media - este cunoscut ca pe piata romaneasca multe companii activeaza pe piata deopotriva ca agentii de publicitate si ca agentii de media.

Mai mult - exista companii autopozitionate drept agentii de publicitate, insa cu volume de media mai consistente decat ale multor agentii de media. Este cazul agentiilor de publicitate McCann Erickson, Odyssey, Graffiti BBDO, DRAFTFCB, Next Advertising, ca sa numim doar o parte dintre ele. 

Acestea sunt motivele pentru care AdPlayers nu si-a propus realizarea unui clasament al agentiilor de publicitate, atat timp cat multe dintre ele sunt in egala masura si agentii de media. Intr-un astfel de top care ar putea include atat servicii de media cat si servicii de creatie, este evident ca agentiile de creatie ar fi dezavantajate intr-o competitie cu agentii avand volume importante de media, acestea din urma avand si cifre de afaceri mai consistente.

Agentii cu milioane de euro, in afara Bucurestiului

Chiar daca nu si-a propus o extindere locala a listarii companiilor la nivelul judetelor, raportul agentiilor de publicitate include si doua companii locale din Cluj al caror business subliniaza, daca mai era nevoie, ca publicitatea din orasele importante ale Romaniei nu este deloc una de provincie.

Cu cifre de afaceri intre 2,5 si 7 Milioane EUR, si avand intre 33 si 60 de angajati, agentii de publicitate relevante nu numai la nivel local, ci si la nivel national. Acestea reprezenta totodata si un palier de investigatie pe care AdPlayers l-ar putea lua in considerare, categorie ce poate dubla numarul intrarilor in AdPlayersREPORT, de ce nu, in 2010. 

La data publicarii prezentului material, cateva companii de publicitate cu activitate relevanta pe piata de publicitate nu figurau cu bilantul depus pe 2008. Prin urmare, AdPlayersREPORT le-a evidentiat in subsol cu cifra de afaceri si profitul pe anul precedent (2007).

Urmariti si alte materiale din seria AdPlayersREPORT 2009

Mai jos, ADVERTISING AdPlayersREPORT 2009, inclusiv cu cifre de afaceri si Profit in LEI:

 


PUBLICITATE: