ACHTUNG! 70% din Friends Advertising revine la fondatori
Miercuri, 09 Februarie 2011

Sorin Tranca, fondator si director de creatie Friends Advertising

 (AdPlayers, Iulian Toma)

ACHTUNG! 70% din Friends Advertising revine la fondatori. Dupa un mariaj cu grupul de marketing si comunicare IMSG, agentia de publicitate se logodeste cu reteaua germana Combera GMBH, o companie cu un business de 100 Milioane EUR la sfarsitul anului 2010.

„Controlul se intoarce la parteneri” a afirmat marti seara (8 februarie) intr-o intalnire cu cativa jurnalisti, Sorin Tranca, fondator si director de creatie al companiei. Oficialul nu a dezvaluit cifre exacte despre parteneriatul ce se va finaliza undeva in primavara acestui an, in urma caruia Combera Gmbh ar urma sa detina printr-o noua entitate juridica, Combera Marketing Halle, in jur de 30% din Friends Advertising.

„Structura finala a actionariatului va fi definitivata in urmatoarele luni” explica pentru AdPlayers, Tic Nica, managing director al Combera Marketing Halle, care a afirmat ca cifrele exacte privind partile ce vor fi detinute de parteneri vor fi cunoscute la incheierea negocierilor.

1 Milion EUR pe 2010

Daca la sfarsitul anului trecut, in noiembrie, Friends Advertising nu vedea prea clar ce ii va rezerva viitorul in materie de proiecte de comunicare, managementul n-a avut nicio retinere de a recunoaste propriul orizont de incertitudine in fata echipei. 

Cuvinte cum sunt “Vin vremuri grele” se auzeau in agentia care pierdea 3-4 oameni in ultimele  doua luni ale anului. La inceput de februarie 2011, lucrurile arata altfel. Echipa de la Friends Advertising are 7 oameni noi, iar orizontul este mult mai optimist decat in urma  4 luni. Un optimism privit cu moderatie de Sorin Tranca, pe fondul crizei.  

Cristi Mesaros, managing director al companiei, spune ca, sub rezerva unor mici corectii contabile de raportare a bilantului pe anul trecut, 2010 s-a incheiat ceva mai bine decat 2009. Friends Advertising a inregistrat la sfarsitul anului 2010 o cifra de afaceri de aproximativ 1 Milion EUR (4,2 Milioane lei), cu 8-9 % mai mult decat anul precedent.

Cifra de afaceri este insa departe de a fi interesul principal al agentiei lansate pe coloana vertebrala a echipei creative formate din Sorin Tranca si Bojan Spasic, care in 2011 intra in anul 14 de viata, fiind ”cea mai veche echipa de creatie din publicitate romaneasca” dupa cum afirma Tranca.

„Daca nu-ti cunosti consumatorul – nu poti sa construiesti un brand”

„Ne preocupa cunoasterea consumatorului, si nu cifra de afaceri sau ce publictate este buna sau rea in oras”, puncteaza Tranca, care spune ca a transformnat fishingtonpost, blogul companiei, intr-o platforma de cunoastere a consumatorului. „Daca nu-ti cunosti consumatorul – nu poti sa construiesti un brand”.

Dupa cunoasterea clientului, creativitatea este primul punct pe agenda companiei de publicitate care a pus la punct o platforma de interactiune dedicata celor interesati de creativitate. Sub numele proiectului Cafffe Creativa, preocuparea agentiei a capatat si un punct de lucru intr-o zona special amenajata la mansarda sediului companiei. Este un loc unde toti cei interesati pot gasi incepand de la literatura de specialitate de la Fundatia Friends for Friends si biblioteca fundatiei, pana la interactiunea cu oameni de publicitate.

Interesati de „firestarterul” creativitatii.

„Suntem interesati de „firestarterul” creativitatii” spune managerul Friends Advertising, care si-a format si propria idee despre ceea ce inseamna creativitatea. „Cred ca o minte este creativa, atunci cand este cuprinsa de oportunitate. Cand pictorul are o panza, cand fotograful are un aparat de fotografiat, sau cand un filantrop gaseste cauza pe care sa o sustina”, asa cum cautam si noi la Fundatia Friends for Friends sau Biblioteca de marketing.

Odata avand creativitatea, asta nu inseamna ca poate duce imediat la o reclama TV. Fondatorul isi aminteste ca au trecut ani de zile pana cand, in Romania, s-a tras primul spot cu dialog intre personajele filmului.„Pana am facut primul spot cu dialog intre doua persoane au trecut 3-4 ani. Pentru ca regizorii nu stiau sa-l taie, iar copywriterul nu stia sa-l scrie” explica Sorin Tranca, din culisele realizarii unui spot din anii de dinainte de 2000.

Directorul de creatie de la Friends Advertising spune ca aproape intotdeauna clientul vine sa faca o campanie, dar in portofoliul agentiei in 1 din 3 cazuri capata si un branding nou, pentru ca nu il are intotdeauna. „Anul trecut am facut 1-2 spoturi, dar in in general, in portofoliul agentiei, 1 din 3 clienti sunt rebranduiti de noi, desi au venit sa faca o campanie. Brandul ne preocupa inca de la inceput, si nu doar intr-o campanie.”

Despre Friends Advertising si parteneriatul Combera Marketing Halle, intr-un nou material, saptamana viitoare in AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: