7 din 10 romani sunt mesteri in propriile locuinte. Principalele sunt bucataria (55%) si baia (53%)
Miercuri, 10 Mai 2023

 

Videoclipurile pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) si sfaturile din partea cunoscutilor (40%) sunt principalele surse de informare la care apeleaza romanii pentru a se descurca singuri cu amenajarile si renovarile propriilor case

AdPlayers. info

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research in parteneriat cu Simth, o companie de design mobilier personalizat si-a propus sa evalueze interesul romanilor de a se ocupa singuri de proceduri ce tin de amenajarea si renovarea caselor lor, in contextul in care astfel de activitati de bricolaj au devenit din ce in ce mai populare, fie ca ne referim la ele din perspectiva unei alternative atractive la activitatile de recreere sau ca la o modalitate de a economisi bani.

7 din 10 romani obisnuiesc sa realizeze activitati de reparatii si amenajare interioara in propria casa, iar principalele locuri vizate sunt bucataria (55%) si baia (53%)

Videoclipurile pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) si sfaturile din partea cunoscutilor (40%) sunt principalele surse de informare la care apeleaza romanii pentru a se descurca singuri cu amenajarile si renovarile propriilor case

9 din 10 romani prefera sa mearga in magazinele fizice pentru a achizitiona produsele de bricolaj de care au nevoie

Mai mult de doua treimi dintre romani (70%) se ocupa singuri de diferite activitati de reparatii si amenajari interioare in casa, iar principalele locuri vizate sunt bucataria (55%) si baia (53%)

Conform datelor studiului Reveal Marketing Research, mai mult de doua treimi dintre romani (70%) declara ca obisnuiesc sa realizeze activitati de reparatii si amenajare interioara in propriile case, iar dupa cum era de asteptat barbatii sunt mai implicati in desfasurarea acestora comparativ cu femeile (79% vs. 62%).

De asemenea, ca tendinta generala observam o crestere graduala a interesului de a efectua personal lucrari de bricolaj o data cu inaintarea in varsta, cei mai putin interesati fiind tinerii cu varste intre 18-24 ani (54%), iar la polul opus cei mai implicati fiind persoanele mature intre 45-55 ani (80%).

Referitor la tipurile de reparatii si amenajari, cei mai multi dintre romani au desasurat astfel de activitati in bucatarie (55%) sau in baie (53%). Reparatiile sau amenajarile in curte (39%) sunt urmatoarele in topul preferintelor, acestea fiind mentionate in masura semnificativ mai mare atat de persoanele mature de peste 55 ani (47%), cat si de rezidentii din mediul rural (60% vs. 26% mediul urban).

Reparatiile si amenajarile in hol (34%), in living (31%) sau pe terasa/ balcon (30%) au fost mentionate in mai mica masura de catre romani.

Alexandru Buda, Development Director, SIMTH “Mobilierul la comanda reprezinta punerea in practica a viselor oamenilor, raportat la spatiul disponibil, pentru a transforma in realitate orice plan de design interior, oricat de indraznet.

In plus, mobilierul la comanda ofera unicitate si calitate ridicata prin materialele deosebite folosite. Indiferent de proiectul dorit, Simth da forma creativitatii, cu cea mai inalta precizie si profesionalism. ”

Romanii isi renoveaza sau amenajeaza singuri casele cu ajutorul informatiilor de pe internet

Indreptandu-ne atentia catre metodele de informare, in topul preferintelor celor care obisnuiesc sa se ocupe singuri de proceduri ce tin de amenajarea si renovarea casei regasim videoclipurile de pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) si sfaturile din partea cunostintelor/ prietenilor (40%).

La o privire mai atenta putem observa ca site-urile magazinelor de bricolaj sunt preferate in mai mare masura de barbati (44% vs. 35% femei) si de catre cei cu varste intre 45-55 ani (49%), aceasta fiind si categoria de varsta cea mai activa in ceea ce priveste desfasurarea activitatilor de tip DIY.

Alte alternative la care apeleaza romanii pentru a se informa sunt sfaturile parintilor/ familiei (33%), in special in cazul tinerilor intre 18-24 ani (48%), cautarile pe Google (34%), solicitarea de informatii direct din magazin, de la vanzator (30%) sau retelele de socializare (27%).

Cei care prefera sa solicite informatii direct in magazin sunt mai degraba persoanele mature peste 55 ani (38%) si cei din mediul de rezidenta rural (35% vs. 27% mediul urban), ambele categorii inregistrand scoruri mai scazute in ceea ce priveste utilizarea instrumentelor de informare online comparativ cu total esantion. Pe de alta parte, retelele de socializare sunt mentionate in mai mare masura de femei (30% vs. 24% barbati).

Daca ne referim la modalitatea de achizitie a produselor necesare pentru realizarea reparatiilor si amenajarilor dorite, 90% dintre romani prefera sa mearga in magazinul fizic, aceasta alegere facilitand interactiunea directa cu produsele si posibilitatea de a cere sfaturi personalului din magazin.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 25.04 -2.05.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1009 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1 % la un nivel de incredere de 95%.

Simth. 30 de ani de design mobilier personalizat

Simth este o companie de design mobilier personalizat ce detine o expertiza de peste 30 de ani in proiectarea si realizarea mobilierului personalizat, urmare a fuziunii dintre doua companii romanesti specializate in productia de mobila custom-made. Echipa Simth utilizeaza cele mai noi materiale si tehnologii pentru a oferi clientilor solutii complete de mobilier unic si personalizat pentru casa, birouri si pentru industria HORECA.

Mai mult in Research, Cercetare, Market, Business,


PUBLICITATE: